Zwaar beschadigd door een vorige relatie, Hoe nu verder?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

arol
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Zwaar beschadigd door een vorige relatie, Hoe nu verder?

Berichtdoor arol » 04 feb 2008 10:50

Ik ben een jongen, heb 3 jaar een relatie gehad met een meisje dat veel problemen had. Ik heb in die 3 jaar tijd alles gegeven wat ik kon, maar na die 3 jaar ben ik erachter gekomen dat ik gebruikt en zwaar beschadigd ben. Vaak is het andersom dat een jonge het meisje beschadigd, maar hier ben ik het slachtoffer. Ook vertrouwde mijn vriendin mij niet, terwijl ik alles voor haar deed, ik gaf haar alle liefde, financieel steunde ik haar, ik stond altijd klaar, maar het enigste wat ik kreeg was harde afweizing, en minderwaardige complimenten, terwijl zei voor de buitenwereld een heel lief meisje was dat zogenaamd alles voor haar vriend over had. Ook mijn naaste familie denkt dat, omdat ik altijd voor haar opgekomen ben. Ik heb weinig vertrouwen in de omgeving, maar ook niet in een nieuwe relatie, terwijl ik vroeger juist droomde van trouwen en kinderen, samen dingen doen etc. Ik voel me gewoon mishandeld, geestelijk en lichamelijk, en zwaar gebruikt.

De verkering is ruim een half jaar uit, en nog zit ik ermee zoals overspannenheid, slapeloosheid, stress school lijdt eronder etc. Zijn er mensen die dit ook hebben gehad, hoe zijn jullie ermee omgegaan, en hoe hebben jullie dit ubberhaubt verwerkt. Zijn jullie weer een nieuwe relatie begonnen? ik heb daarzelf moeite mee, want ik ben bang wat mijn vriendin bij mij heeft gedaan, ik bij mijn nieuwe vriendin terug zal doen uit wraak ofzo. Is het goed om na zoveel problemen weer een nieuwe relatie te beginnen?

Alvast bedankt voor jullie hulp
Laatst gewijzigd door arol op 07 feb 2008 00:03, 2 keer totaal gewijzigd.

MissG
Verkenner
Verkenner

Re: Zwaar beschadigd door een vorige relatie, Hoe nu verder?

Berichtdoor MissG » 04 feb 2008 11:01

Hoi,

Wat ontzettend moeilijk! Zeker omdat je naaste familie dat allemaal niet weet. Het is misschien verstandig, om daarin open kaart te spelen. Want ze zullen toch misschien wat aan je houding gaan merken..?!

Ik heb dit niet meegemaakt, maar wel in nabije omgeving gezien. Het enigste wat ik je wil meegeven voor dat je een nieuwe relatie aangaat, is dat je dit wel een plekje moet gegeven hebben. Anders kan het een dooddoener zijn voor je misschien wel volgende relatie.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet eerlijk kan zijn tegenover een nieuwe relatie. Als het een lief meisje is :wink: , is ze des te voorzichtiger hoe zij en hoe jij met haar omgaat..

Had jij het uitgemaakt? Zo ja, hoe stond zij daar dan tegenover?

Suc6
Liefde is niet iemand vinden om mee te leven maar is om iemand te vinden waar je niet zonder mee kunt leven...

arol
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor arol » 04 feb 2008 11:54

Ik heb zelf de relatie verbroken, had er zelf heel veel moeite mee, omdat ik wel heel veel van haar hield. Zij zelf had er ook moeite mee, heb haar nooit verteld waarom ik de relatie heb verbroken. Ik wilde wel graag verder met haar, maar dan moest ze er zelf achterkomen hoeveel pijn ze mij heeft gedaan. Maar ik wist zelf wel dat ik haar dat niet kon uitleggen, want ik heb het vaak met haar overgehad, maar dan veranderde er niets.

MissG
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor MissG » 04 feb 2008 12:22

arol schreef:Ik heb zelf de relatie verbroken, had er zelf heel veel moeite mee, omdat ik wel heel veel van haar hield. Zij zelf had er ook moeite mee, heb haar nooit verteld waarom ik de relatie heb verbroken. Ik wilde wel graag verder met haar, maar dan moest ze er zelf achterkomen hoeveel pijn ze mij heeft gedaan. Maar ik wist zelf wel dat ik haar dat niet kon uitleggen, want ik heb het vaak met haar overgehad, maar dan veranderde er niets.

Erg moeilijk inderdaad. Ik wil je heel veel sterkte wensen. En heeft zij nu weer een nieuwe relatie of dat niet?
Dus het zal waarschijnlijk weinig nut hebben om met haar in gesprek te gaan, om alles uit te praten..?
Liefde is niet iemand vinden om mee te leven maar is om iemand te vinden waar je niet zonder mee kunt leven...

Aliceje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Aliceje » 04 feb 2008 12:26

Hallo Arol.
Wat erg zeg, Hoe vond je vriendin het dan toen je het uitmaakte?
Ik denk dat je er gewoon over moet praten, en goeie hulp moet zoeken,
en als je goeie hulp krijgt op den duur gewoon weer een relatie moet beginnen met een ander meisje die wel vertrouwd is.
Zelf heb ik het niet meegemaakt dus ik weet niet hoe het is, maar ik denk toch dat veel praten helpt.
En veel bidden, vragen of God je ermee wil helpen in deze moeilijke tijd.
Ik weet zeker dat Hij je wil helpen, misschien niet meteen, maar wel op Zijn tijd. Ik wens je Gods zegen in deze moeilijke tijd.
Veel sterkte, hou je sterk, geef niet op, en weet dat er iemand is die van je houdt, en die een bedoeling heeft met jou leven.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 feb 2008 13:02

arol schreef:Ik heb zelf de relatie verbroken, had er zelf heel veel moeite mee, omdat ik wel heel veel van haar hield. Zij zelf had er ook moeite mee, heb haar nooit verteld waarom ik de relatie heb verbroken. Ik wilde wel graag verder met haar, maar dan moest ze er zelf achterkomen hoeveel pijn ze mij heeft gedaan. Maar ik wist zelf wel dat ik haar dat niet kon uitleggen, want ik heb het vaak met haar overgehad, maar dan veranderde er niets.

Zij vond het ook moeilijk? Zou je dan iets kunnen vertellen over hoe ze jou zoveel pijn heeft gedaan dat de vertrouwensband weg was?

Ik heb zelf geen ervaring met dit soort dingen. Wat ik je alleen als tip kan meegeven is: Relativeer. Kijk om je heen. Hoeveel mensen hebben een relatie en zijn wel gelukkig? Het kan dus wel. De ene vrouw is de ander niet. De kans dat het de volgende keer weer mis gaat is niet groter geworden door wat er is gebeurd. Je bent gewoon toevallig tegen de verkeerde aangelopen. Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Dat geldt net zo goed voor negatieve ervaringen. Het blijft theorie, je gevoel zal ongetwijfeld iets anders roepen.... maar die is wel beinvloed door deze ervaring.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 04 feb 2008 13:06

Hoi,
wat een heftig verhaal. Ik denk dat het erg wijs van je is dat je het uitgemaakt hebt. Je geeft aan dat je het er al een half jaar erg moeilijk mee hebt en dat het je belemmert in je schoolwerk en dat je angst hebt voor een nieuwe relatie. Als ik dat lees zou ik zeggen dat je het beste professionele hulp kan zoeken. Die kunnen je waarschijnlijk verder helpen en advies geven in stappen die het best bij jou en jouw situatie passen. Iig heel veel sterkte!

Joortje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Joortje » 04 feb 2008 13:32

Hoi Arol,

Wat vreselijk naar wat je hebt meegemaakt.. Ik heb zo'n situatie ook gezien bij iemand die ik goed ken, zijn vriendin claimde hem helemaal (50 mailtjes op een dag, om maar een voorbeeld te noemen), maar hij kwam er wel op tijd achter, tenminste, na een half jaar is het uitgegaan. Hij was er ook kapot van, zijn schoolresultaten leden er onder... Nu (bijna 2 jaar later) begint hij er een beetje overheen te komen, maar dat is geen bemoedigend verhaal geloof ik.

Voor jezelf had het denk ik wel goed geweest, als je dat meisje toch had verteld waarom je het uitmaakte, misschien had ze het zelf helemaal niet door, dat ze jou gebruikte?

Om het een plaatsje te kunnen geven, zou het goed kunnen zijn om er alsnog met haar over te praten, want jij zit, denk ik, ook nog met het 'Waarom??' Als ik lees dat zei er ook moeite mee had, hield ze wel van je? Dan wil je je vriend zoiets toch niet aan doen?
Neem mijn leven, laat het HEER,
Toegewijd zijn aan UW eer...
Maak mijn uren en mijn tijd,
Tot UW lof en dienst bereid!

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 05 feb 2008 12:36

Arol,

het klinkt of je ex zelf ook niet helemaal lekker in haar vel zat, zacht gezegd... Kan je iets concreter zijn in hoe ze precies deed? Misschien pijnlijk om het allemaal weer op te halen, maar ik denk dat het belangrijk is dat je eerst haar gedrag kan verklaren, en dat je het daarna pas goed zal kunnen verwerken.

Sterkte in elk geval!

En als ik jou was zou ik eerst dit een plaats proberen te geven, en daarna pas gaan denken aan een nieuwe relatie.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 05 feb 2008 21:18

Arol,

Goed dat jij je verhaal hier doet en om hulp vraagt! Het is zo als Gershwin zegt: het is misschien moeilijk om er steeds aan te denken het gedrag te verklaren maar je zult dit eerst een plaats moeten geven. Eerder zul je niet aan een nieuwe relatie moeten beginnen denk ik. Zowiezo zou ik nog niet te snel gericht zijn op een nieuwe relatie. Hoe moeilijk dat misschien ook is. Maar als je daar klaar voor bent bedenk dan dat elke vrouw weer anders is.

En je gunt waarschijnlijk niemand wat je zelf is aangedaan? Wees daarom niet bang voor wraakgevoelens op je nieuwe vriendin. Je weet zelf hoe zeer je iemand kan beschadigen en dat wil je vast je nieuwe lieve vriendin niet ook laten overkomen.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 05 feb 2008 22:17

Hoi Arol,

het is een heel triest verhaal wat je hier neerzet... Het is goed van je dat je dat doet. Praat er met anderen over, relativeer je gedachten. Maar aan de andere kant zou k je sterk aanraden om professionele hulp te zoeken.

Heel veel sterkte met alles!
Szent az Úr

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 feb 2008 21:41

Hoi Arol, ik kan er zelf ook (helaas) over meepraten. Ik heb anderhalf jaar in een relatie gezeten. Hij heeft mij psychisch de grond in geboord, heeft me een hele tijd gekost om er weer bovenop te komen. Heb er af en toe nog steeds moeite mee om bepaalde dingen... Als je wilt pb-en mag het! :wink:

Sterkte in ieder geval ! :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”