Kinderen opvoeden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 jan 2008 15:15

ik heb een open keuken dus je ziet het gewoon heel snel. En vind het voor mezelf ook rommelig, maar ik ben dan ook van de opruim :lol:

Hoe doen jullie dat met kinderen in een gezin? Die halen alles overhoop, als ik zie wat een troep sarah maakt, je blijft aan het schoonmaken en opruimen, als ik meer geld had, had ik een opruim-meid genomen :oops: :lol:

Enne heeft iemand ervaring met een dyson stofzuiger? Die zijn ontzettend duur (zo'n 300 euro die ik wil) maar je doet er langer mee dan een normale, maar is dat financiël nu echt voordeliger? En werkt hij echt zo goed als 'men' zegt?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 jan 2008 15:22

Geen idee, ik heb een Miele, en dat ding doet het fantastisch. Een extra grote omdat ik een bloedhekel heb aan die dingen die omrollen als je even aan het snoer trekt enzo. En je hoort hem amper, dat was een eis van mn wederhelft :)

Soms ben ik helemaal blij dat ik geen kinderen heb! Als ik alles heb opgeruimd en schoongemaakt blijft het ook gewoon netjes, en echt een troep wordt het sowieso nooit, omdat we allebei wel gewend zijn alles achter onze kont op te ruimen. Heerlijk! Tjonge, wil ik wel kinderen?? ;) :lol:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 14 jan 2008 15:23

ik vind het idd ook weleens frustrerend dat zolang Christiaan hier rondloopt er rommel ligt, nou heb ik hem wel aan het verstand gekregen dat hij eerst moet opruimen voordat hij met iets anders gaat spelen. Dan liggen iig de duplo en de keukenspulletjes niet door elkaar. 's avonds zit je er pas 'netjes' bij. Maar aan de andere kant vind ik ook dat het huis net zo goed voor de kinderen is dus mogen ze er ook spelen en ik speel gerust ook mee hoor.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 jan 2008 15:29

ik ruim het speelgoed enzo pas op als de kids 's avonds op bed liggen anders blijf ik aan de gang. Ligt het erg in de weg pak ik ff mijn veger en veeg het aan de kant. Ben geen slaaf van me huishouwe!

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 14 jan 2008 17:03

Over opruimen gesproken, je blijft idd opruimen met kids. Maar ze moeten van mijn eerst het een opruimen voordat ze met iets anders beginnen. en we hebben op zolder een speelgoedhoek ingericht, daar mogen ze rommel maken en dat moet 1x in de week opgeruimd worden.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 15 jan 2008 10:13

En wat vinden jullie van andermans kinderen die je huis vies maken?
Moeders die (bijna) niet op hun kinderen letten die mijn schone huis vies en plakkerig maken. Met speelgoed deuken in onze vloer gooien. (waar wij hard voor gespaard hebben). Speelgoed in hun drinken dompelen en dat vervolgens op de bank leggen.
Ik vind het vervelend ze steeds te waarschuwen.
Vooral omdat de moeders mijn vriendinnen zijn.Had niet verwacht dat ze zo zouden worden.
had het er gisteren nog met een andere vriendin over. Zij krijgt eens in de zoveel tijd een groepje vriendinnen op bezoek met kinderen tot 2 jaar.
Als ze weg gaan ligt de hele vloer vol platgetrapte chips.
Ik vind dat echt niet normaal!

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 15 jan 2008 10:16

Vreselijk, daar zou ik echt heel zenuwachtig van worden! Ik zou er denk ik wel wat van zeggen op een nette manier. Het is toch jouw huis?

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 15 jan 2008 10:21

Acire schreef:Volgens mij kun je dan 'spoelstop' aanzetten ofzo. Dan stopt je programma voor het spoelen, en blijft je was in het sop zitten en gaat t niet stinken. Zodra je dan uit bed bent moet je'm even op spoelen zetten, dan gaat ie weer verder. Zoiets heb ik geloof ik in het wasmachine boekje gelezen... :roll:
mijn schoonzus zei dat als je de was draait en je laat hem er voor een onbepaalde tijd inzitten dat het gaat stinken. Misschien is dat haar ervaring? (weet ik dus niet). Ik heb het er ook wel eens in laten zitten en het rook voor mijn gevoel niet fris. Ik doe het dus ook geen 2e keer meer! (heb een Mielle)[/quote]

Mijn wasmachine ging ook stinken, maar toen bleek dat ik te veel waspoeder gebruikte.
Ik draai nu af en toe een lege trommel op 90 graden met soda.
Ook omdat wij hard water hebben. Doodt gelijk de bacterien.
Vloeibaar wasmiddal schijnt ook niet goed te zijn.
Volgens mij kan je was niet gaan stinken van te lang laten staan. of je moet t daaagen laten staan. :wink:

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 15 jan 2008 10:26

Juultje77 schreef:Vreselijk, daar zou ik echt heel zenuwachtig van worden! Ik zou er denk ik wel wat van zeggen op een nette manier. Het is toch jouw huis?

Ik probeer er wel een heel vriendelijk iets van te zeggen, maar even later doen ze t gewoon weer.
En het ergste vind ik het als ik zie dat ze het expres doen. Met een lachje naar hun moeder of zo.
Sommigen zitten ook wel steeds te foeteren en te dreigen dat ze naar huis zullen gaan oid. maar ja als je dat niet echt doet maakt dat ook geen indruk op de kinderen.
Wij hebben helaas (nog) geen kinderen, en dan kun je daar ook moeilijk over meepraten omdat men vindt dat je niet weet waar je over praat.
Ik zou in ierder geval erg concequent zijn. Weet het kind waar ie aan toe is!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 jan 2008 10:36

een voorbeeldje over andermans kinderen:
Ik lag op mijn kraambed, maandagavond. er kwam een gezin met 2 kleine kinderen op bezoek, die ontzettend moe waren. Gelukkig waren ze wel zo slim om de druktemaker naar beneden te brengen met iemand erbij. Daar heeft oma van dat kindje haar in ONZE box gezet voor Sarah. En een beschuitje met muisjes laten eten :shock: Dat meisje was anderhalf jaar oud!!!! Je kunt ongeveer nadenken hoe het eruit zag. Onze schone box, Sarah 5 dagen oud dus nog amper in de box gelegen helemaal vies, onder de muisjes en boter!!!!
Manlief durfde er niks van te zeggen, kraamverzorgster was er niet meer. Ik was ontzettend kwaad toen ik het zag, maar mocht eigenlijk mn bed niet uit. Heb het dus samen met vlieger schoon gemaakt, woest!! Vond het gewoon vernieling van andermans spullen, alles was vies! Wij trots op onze nieuwe spulletjes en een ander laat zn kind erin beschuit eten. Toen heb ik besloten, merk ik dat andermans kinderen mijn huis vies maken of kapot, horen ze het van me! Ik had pas nichtjes op bezoek die met schoenen op mijn bank zaten, ik hoorde ze 'schrapen' en zie: als je op de bank wil moeten je schoenen uit! ik verwacht dat andere mij ook wijzen op mijn 'fouten' bij andere in huis. Vind het echt niet normaal dat moeders hun kinderen alles laten doen bij een ander. Ook mijn broertje krijgt regelmatig op zn kop van ons, ook al zit mn moeder er bij! Het is tenslotte ons huis en ik ben zo geworden, hou je je niet aan onze regels dan kom je maar niet meer, sorry :oops:
Maar onze regels zijn niet strak ofzo hoor :lol:

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 15 jan 2008 10:39

Helemaal met Lammetje eens. Je wil zelf ook niet dat jouw kinderen bij anderen met schoenen op de bank zitten of alles onderknoeien.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 jan 2008 10:52

Anne 80 schreef:En wat vinden jullie van andermans kinderen die je huis vies maken?
Moeders die (bijna) niet op hun kinderen letten die mijn schone huis vies en plakkerig maken. Met speelgoed deuken in onze vloer gooien. (waar wij hard voor gespaard hebben). Speelgoed in hun drinken dompelen en dat vervolgens op de bank leggen.
Ik vind het vervelend ze steeds te waarschuwen.
Vooral omdat de moeders mijn vriendinnen zijn.Had niet verwacht dat ze zo zouden worden.
had het er gisteren nog met een andere vriendin over. Zij krijgt eens in de zoveel tijd een groepje vriendinnen op bezoek met kinderen tot 2 jaar.
Als ze weg gaan ligt de hele vloer vol platgetrapte chips.
Ik vind dat echt niet normaal!

Geef die kinders geen chips meer! Hooguit een snoepje in een bakje. Drinken bijv. in een pakje kunnen ze niet meer het speelgoed erin doen. Ik geef vaak kinderen geen drinken, behalve als ze erom vragen. Heb al zo vaak drinken van kinderen weg kunnen gooien omdat ze het niet opdronken. Of geef ze een klein beetje en dat mogen ze in de keuken opdrinken. Zeg ook gerust tegen de kinderen van om het even wie als iets me niet aanstaat. Je kunt dat gerust doen, het zijn toch jouw spullen?? Ik ga trouwens bijna nooit met ze bij iemand op visite omdat ik het vervelend vind als ze ergens veel troep maken en ik help altijd mee speelgoed oid mee opruimen wat mijn kinders overhoop hebben gegooid.

Weet je wat ik ook zo waardeloos vind? Met een verjaardag geef ik de kinderen bijv een zakje chips, komt er voor de "groten" een bak chips op tafel zitten de kinderen er aldoor in te graaien met hun vaak niet al te schone vingers.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 jan 2008 10:54

Elke zaterdag doe ik boodschappen voor een hele week, dus voordat ik die in de koelkast zet haal ik er een doek door, dan is-ie toch lekker leeg. Echt helemaal schoonmaken gebeurt ook wel regelmatig, maar niet elke twee weken of elke maand, eigenlijk weet ik het niet, ik hou dat niet zo bij.

Andermans kinderen die jouw spullen naar de vernieling helpen... vreselijk! In het begin van ons trouwen hadden wij een jochie van een collega die cake naar binnen zat te proppen, echt letterlijk met zijn hele hand tegen zijn mond *prop-schrok*, overal lag cake. En even later ging hij daar doorheen lopen. Ik wist niet zo goed wat ik ermee moest, ook omdat het een collega van mijn man was. Maar achteraf bleek dat hij zich ook kapot had geergerd en ook niet goed had geweten wat te doen. Toen hebben we dus afgesproken dat onze regels gelden omdat het ons huis is. Dus inderdaad, als een kind bijvoorbeeld met schoenen aan op de bank gaat, zeg ik 'als je met je voeten op de bank wilt, moet je je schoenen uit doen! En dan snappen ouders ook wel hoe het zit. Ik ben echt geen freak die hysterisch wordt als een kindje een keer met z'n vingers aan het raam zit of zo, maar er zijn grenzen.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 15 jan 2008 11:03

ik ga dan zelf idd ook niet graag met mijn kinderen ergens op bezoek, omdat ik van te voren niet kan voorspellen wat hij allemaal gaat doen,c de ene keer gaat het best, de andere keer loop ik alleen maar politie agent te spelen. In ons huis weet hij waar hij aan toe is en ergens anders niet, ga je toch weer uit proberen.
Als ik bij een ander ben geweest help ik ook altijd met spullen opruimen en als hij morst ruim ik het altijd zelf op.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 jan 2008 11:04

*Annet* schreef:Weet je wat ik ook zo waardeloos vind? Met een verjaardag geef ik de kinderen bijv een zakje chips, komt er voor de "groten" een bak chips op tafel zitten de kinderen er aldoor in te graaien met hun vaak niet al te schone vingers.

dit vind ik echt ook.... de kinderen ehbben hun portie al gehad!! t zijn allemaal mooie plannen.. maar hier als alles goed gaat mag et kleintje dus echt niet van de pitjes en chips pakken als et zelf al heft gehad!

k vind et altijd nog leuk om te zien bij me vriendin! die heft een zoontje van bijna 2.. hij mag niet op de bank.. omdat hij een eigen stoel heeft!! voorkomt heel veel ellende!

Terug naar “Archief”