... als vrienden?
For the record, ik ben momenteel bezig met een onderzoek in 'virtuele communities', en was verrast hoe de meningen over dit onderwerp kunnen verschillen. Dus ben benieuwd wat ik voor antwoorden ik hier kan verwachten.
Mijn antwoord: Nee.
Mijn uitgebreide antwoord: Neen.
Mijn uitgebreide antwoord met uitleg: Niet echt. Ik zal toegeven dat ik jaren terug sommige mensen als vrienden zag, maar in de recente jaren merkte ik dat ik toch veel meer haalde uit vriendschappen van mensen die ik kan aankijken tijdens het praten, hun lichaamstaal kan zien en kan horen spreken. Zulke interactie mis ik toch, over het algemeen, als ik met iemand over het web spreek, wat voor enige moeite zorgt om een 'band' te creeren.
Ik heb wel mensen op mijn MSN waar ik vaak mee spreek over van alles, maar die plaats ik intern toch in een andere categorie. Als ik naar iets hun refereer, zeg ik toch voornamelijkdat ik het heb gehoord van "iemand die ik ken (van het interwebs)".
Stilletjes dacht ik dat ik hier als enige zo over dacht, maar ik merk nu toch wel dat ik het zeer fout had. Dus... hoe denken jullie hierover?