Wij hadden tv, alleen ned. 2 en 3 en ze keken er bijna nooit naar. Grotendeels omdat ik het niet wilde. Het meest keken ze bij mij video en dat konden ze tot in den treure bekijken, steeds weer dezelfde. Het nadeel met tv kijken was voor hun dat het niet in de herhaling ging en ze vroegen steeds weer om iets wat ze gezien hadden. Sinds tv kijken met de antenne niet meer mogelijk is, hebben we geen tv meer.
Video/DVD kijken en/of achter de pc, mogen ze alleen als het regent maar dan nog het meest na het avond-eten. Bij uitzondering een keer overdag. In de wintermaanden kijken ze eigenlijk wel bijna elke dag omdat ze dan na het avond eten niet meer naar buiten mogen. Op zondag word er niet gekeken of gecomputerd.
Hoe lang? Dat is verschillend. De ene keer mogen ze de hele band uit zien, een andere keer mogen ze een half uur. Hoe lang ze ook mogen het is nooit lang genoeg. Als ze een half uur mogen kijken zeg ik paar minuten tevoren: het is nu bijna afgelopen, zodat ze voorbereid zijn.
Soms is het ook heerlijk om onpedagogisch bezig te zijn en ze uuuuuuren achter dat ding te laten zitten. Ze zijn ontzettend blij dat dat een keer mag en ik heb geen kind aan ze.
Ik doe het ook wel als beloningsmateriaal. Hoe sneller je klaar bent met douchen hoe eerder/langer je kunt kijken.