Acire schreef:Hallo hallo!
Naar aanleiding van al die zwanger en baby topics komen bij mij wat vragen boven eigenlijk... Bv: Hebben al die moeders altijd al kinderen gewild, als kind al? Of kwam dat toen je verkering kreeg, of toen je ging trouwen of wta ook? Heb je er weleens over nagedacht óf je het wel wilde, of is het altijd vanzelfsprekend geweest....?
En voor de meiden die nog geen mama zijn... is moeder zijn een droom voor je, een verschrikking, of iets tussen in?
Ben benieuwd!
Ik heb altijd wel kinderen willen hebben, en toen ik een jaar of 13/14 was, was ik daar ook best erg mee bezig. Maar toen kregen mn broer & schoonzus een kindje, en sindsdien is dat heel erg over. Ik heb gezien dat kinderen krijgen helemaal niet alleen schattig en lief en leuk is, dat ik niet tegen huilende babies kan (weetje hóe zielig

), dat het je leven behoorlijk op z'n kop kan gooien ed.
Toen is het een tijdje een verschrikking geweest voor me

. Vreselijk, kínderen, ze zijn leuk als ze van iemand anders zijn en je ze mag knuffelen en ze je lief vinden enzo, maar fijn dat ze hun ouders elke nacht wakker houden en niet mij.
En nu vind ik babies wel weer leuk. Ik ben er ook wel handig in, in babies vasthouden, stil krijgen, verschonen. Maar nog steeds hoef ik voorlopig nog geen kinderen

. Bovendien vind ik het wel een heel bizar idee, een méns ter wereld brengen. Ik vind het ook een hele verantwoordelijkheid... eng! *brr* Misschien ooit..