geen kinderen ???---

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

eentweedrie
Verkenner
Verkenner

geen kinderen ???---

Berichtdoor eentweedrie » 27 sep 2006 14:01

Ik volg met veel intresse en blijdschap de topic van het zwanger zijn en de lieve kleine babytjes. Nu voelde dat ik ben geraakt door het feit dat mensne in hun naaste omgeving geen mensen kennen die niet zwanger zijn of die geen kinderen ehbben...

Ik kan zeggen dat het zuur is om keer op keer, elke maand opnieuw geconfronteerd te worden dat ik weer niet zwanger ben. Ik ben nu drie jaar getrouwd, een fijne baan en roep dan dat ik nog iet aan kindderen toe ben...

zuurder is ook dat iedereen zwanger raakt in mijn omgeving op dit moment. Het is logishc maar veel aandacht van de naaste familie gaat naar hen uit. Ik voel mij hierin toch alleen... gelukkig zijn wij... mijn man en ik samen en is het goed tussen ons.

Ik ben beneiwud of er nog meer mensen zijn die dit voelen... Je mag ook pb sturen als je wil..

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 27 sep 2006 14:13

ik komt helaas veel voor in mijn familie :|
mijn zus heeft 2 kinderen. Na onderzoek bleek dat dit eigelijk al onmogelijk kon zijn. 2 hele grote wonders dus.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

PeterE
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PeterE » 27 sep 2006 14:28

Ik ken er diverse die om diverse redenen geen kinderen kunnen krijgen of waar het bij 1 wonder (1 kind) bleef.

Begrijp ik je goed dat je het niet aan je omgeving laat weten? De mensen die ik ken zijn daar op zich wel open over. Niet dat ze het rondbazuinen maar het komt vroeg of laat wel naar voren in een gesprek.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Re: geen kinderen ???---

Berichtdoor Liarose » 27 sep 2006 15:31

eentweedrie schreef:Ik volg met veel intresse en blijdschap de topic van het zwanger zijn en de lieve kleine babytjes. Nu voelde dat ik ben geraakt door het feit dat mensne in hun naaste omgeving geen mensen kennen die niet zwanger zijn of die geen kinderen ehbben...

Ik kan zeggen dat het zuur is om keer op keer, elke maand opnieuw geconfronteerd te worden dat ik weer niet zwanger ben. Ik ben nu drie jaar getrouwd, een fijne baan en roep dan dat ik nog iet aan kindderen toe ben...

zuurder is ook dat iedereen zwanger raakt in mijn omgeving op dit moment. Het is logishc maar veel aandacht van de naaste familie gaat naar hen uit. Ik voel mij hierin toch alleen... gelukkig zijn wij... mijn man en ik samen en is het goed tussen ons.

Ik ben beneiwud of er nog meer mensen zijn die dit voelen... Je mag ook pb sturen als je wil..

Hoi eentweedrie,
Begrijpelijk dat het zuur is als iedereen om je heen zwanger raakt en jij niet terwijl je dat wel graag zou willen. Fijn om te lezen dat het tussen jou en je man goed is! Ik persoonlijk kan het niet zo goed begrijpen dat iemand perse kinderen wil. In een andere topic (adoptie) kan je daarover lezen. Wat ik niet zo goed begrijp waarom je roept dat je nog niet aan kinderen toe bent. Reacties kunnen dan alleen maar pijnlijker zijn. Kun je het niet delen met ouders, broers/zussen/beste vrienden? Het lijkt mij dat dat hartstikke fijn is! Wellicht geeft dat een stuk opluchting, begrip! Ik voel niet wat jij voelt of zo, maar ik wil je wel even sterkte wensen!

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 27 sep 2006 17:12

ik kom veel stellen in mijn werk tegen met een onvervulde kinderwens en proef daar heel veel verdriet en angst om er open met anderen over te praten.
daarom sta ik voor vriendinnen juist open om, mocht dat bij hen aan de orde zijn, een praatbaak te zijn. Ik denk dat het belangrijk is eentweedrie om niet meer te blijven vertellen dat je er niet aan toe bent, want dan durven mensen ook niet er naar te vragen (dat heb ik ook bij vrienden waarvan ik dat weet).

blijf niet zitten in het verdriet, het is niet gek om na 3 jaar naar de huisarts te gaan......

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 27 sep 2006 17:20

Ikzelf ken maar een of twee stellen die ongewenst kinderloos zijn. Het is hard, en het lijkt soms zo oneerlijk.

Ik ken wel een stel dat 6 jaar getrouwd was, de hele medische molen had doorlopen, niet zwanger werd, maar pas bevallen is van haar 4e kindje in korte tijd. Zo zie je maar weer hoe alles kan lopen.

Dat betekend niet dat het voor jou/jullie minder rot is. Ik wens je veel sterkte toe, en ook de moed om het er over te hebben, om je te uiten.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 27 sep 2006 17:24

L'être extraterrestre schreef:Ikzelf ken maar een of twee stellen die ongewenst kinderloos zijn. Het is hard, en het lijkt soms zo oneerlijk.

Ik ken wel een stel dat 6 jaar getrouwd was, de hele medische molen had doorlopen, niet zwanger werd, maar pas bevallen is van haar 4e kindje in korte tijd. Zo zie je maar weer hoe alles kan lopen.

Dat betekend niet dat het voor jou/jullie minder rot is. Ik wens je veel sterkte toe, en ook de moed om het er over te hebben, om je te uiten.

om terug te komen op : weinig mensen in de omgeving kennen die een onvervulde kinderwens hebben --> op dit moment is 1 op de 3 (!!) stellen verminderd vruchtbaar. (ik weet dat die getallen de afgelopen jaren nogal gestegen zijn door het grote aantal SOA's en de oudere leeftijd van vrouwen als ze aan kids willen, maar meestal is hier helemaal geen sprake van!)

het speelt vaker dan je denkt en daarom nog meer een wonder als er wel een kindje wordt geboren!

eentweedrie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor eentweedrie » 27 sep 2006 18:47

ik ben één keer open geweest tegen iemand over dat ik nog geen kinderen heb.

Dit resulteerde in een reactie: doe normaal.. je bent nog maar net getrouwd... k was inmiddels al anderhalf jaar getrouwd.

ik zeg trouwens niet dat ik nooit kinderen zal krijgen.. maar ik ben wel eens jaloers op al die aandacht die een ander krijgt omdat ze een kleintje krijgen en die ik dan niet krijg... Tuurlijk is het leuk....

maar net alsof ik er wat aan kan doen dat ik geen kind heb nog....

tis denk ik meer emotie die erbij zit.....

Ik blijf voorlopig ook gesloten en laat een ander kiezen wat de conclusie is....

Kierkegaard
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Kierkegaard » 27 sep 2006 19:17

eentweedrie het lijkt me erg lastig als je kinderen wil en ze niet krijgt.
Het is een beetje flauw, maar ik meen het wel, dit zijn dingen die je goed met je partner moet bespreken en kijken wat jullie allebei willen.
Het is voor buitenstaanders makkelijk om te zeggen dat je niet moet 'zeuren' omdat je 'pas' getrouwd ben. Hier heeft niemand recht van spreken...

Ik heb zelf een aantal mensen in mijn omgeving die dit probleem ook hebben. Het is gewoon heel lastig. Een vriendin van mij heeft een soort 'deadline' ingesteld en na die tijd willen ze naar de dokter gaan. Het helpt ze om iig ernaar toe te leven en op een andere wijze mee bezig te zijn.
Het neemt niet de pijn weg, maar je moet wel een manier vinden om ermee te leven.

En het is waar mensen die zwanger zijn / cq kleine kinderen hebben, die worden erg vertroeteld... dat brengt trouwens weer andere problemen met zich mee, maar daar zal ik je niet mee lastig vallen..

sterkte iig met je keuzes, afwegingen en gevoelens.
De Waarheid is Subjectief - Sören Kierkegaard

sela

Berichtdoor sela » 27 sep 2006 19:38

En het is waar mensen die zwanger zijn / cq kleine kinderen hebben, die worden erg vertroeteld...

ik ben het van harte met deze opmerking eens.
en dat het zo werk is best wrang voor mensen die geen kindertjes hebben.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 sep 2006 20:55

Uhm miss. niet echt relevante posting van mij:

Bij de gemeente waar mijn zus en zwager kerken wordt aan ziekenzalving gedaan en handoplegging. In hun gemeente waren er een aantal echtparen die ook door de medische molen zijn geweest en er achter kwamen geen kinderen te kunnen krijgen. Ook werden die echtparen voorgedragen aan de gemeenten. En bij die echtparen kwamen er kind(eren) en of zijn ze zwanger.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 27 sep 2006 21:01

Evelien schreef:Uhm miss. niet echt relevante posting van mij:

Bij de gemeente waar mijn zus en zwager kerken wordt aan ziekenzalving gedaan en handoplegging. In hun gemeente waren er een aantal echtparen die ook door de medische molen zijn geweest en er achter kwamen geen kinderen te kunnen krijgen. Ook werden die echtparen voorgedragen aan de gemeenten. En bij die echtparen kwamen er kind(eren) en of zijn ze zwanger.

Waarom niet relevant? :) Dit is een Bijbelse opdracht voor de oudsten der gemeente. Zulke grote wonderen gebeuren nog steeds! Bij de dochter bij mijn GD-docent werd dit ook gedaan. Ze had een vleesboom en toen ze weer zwanger werd ging de placenta daarom heen, heel gevaarlijk. Toen deden ze dit ook en de gemeenteleden hadden veel gebeden. Toen ze weer een onderzoek moest was de vleesboom weg en het zag er netjes uit. De dokter was stomverbaasd!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 sep 2006 21:03

marina87 schreef:

Waarom niet relevant? :) Dit is een Bijbelse opdracht voor de oudsten der gemeente. Zulke grote wonderen gebeuren nog steeds! Bij de dochter bij mijn GD-docent werd dit ook gedaan. Ze had een vleesboom en toen ze weer zwanger werd ging de placenta daarom heen, heel gevaarlijk. Toen deden ze dit ook en de gemeenteleden hadden veel gebeden. Toen ze weer een onderzoek moest was de vleesboom weg en het zag er netjes uit. De dokter was stomverbaasd!

Ja ok dat is waar.

Wat ontzettend mooi om dat mee te maken!!!

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 27 sep 2006 21:59

Evelien schreef:
marina87 schreef:

Ja ok dat is waar.

Wat ontzettend mooi om dat mee te maken!!!

Toch hoor ik ook wel eens andere verhalen over ziekenzalving of handenoplegging (negatieve reacties) maar dat is offtopic.

Als je niet zwanger kan worden is dat heel erg vervelend.
Ik heb weleens van een therapeut gehoord dat spanning in je cyclus daar ook invloed op kan hebben. En op zich geloof ik dat wel.
Die therapeut zei toen, als je bij je menstruatie weer teleurgesteld bent, boos, emotioneel omdat het weer niet gelukt is, heeft het weer invloed op de cyclus die je dan weer in gaat.
Ik geloof dit verhaal, omdat ik zelf ook een keer door vreselijke spanning een half jaar niet gemenstrueerd heb, dus was spanning bij mij ook van invloed op m'n cyclus. Toen de spanning afnam, kwam de menstruatie ook gewoon weer op gang.

Eentweedrie, sterkte ermee in iedergeval, enne...als ik jou was zou ik er toch over praten met mensen die je in vertrouwen kan nemen. Maar dat is natuurlijk je eigen keus! :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 27 sep 2006 22:11

Ik geloof dit verhaal, omdat ik zelf ook een keer door vreselijke spanning een half jaar niet gemenstrueerd heb, dus was spanning bij mij ook van invloed op m'n cyclus. Toen de spanning afnam, kwam de menstruatie ook gewoon weer op gang.

Ik hoorde ook van een vrouw bij ons op dorp die zó geobserdeerd was door het krijgen van kinderen. Ze was er in gedachten altijd mee bezig, maar ze kregen maar geen kinderen. Tot iemand aanraadde om weer te gaan werken en afleiding te zoeken. Dat heeft ze gedaan en binnen 2 maanden was ze zwanger :) Het kan dus idd echt afhangen van je geestelijke gesteldheid.

Terug naar “Archief”