Berichtdoor Schriftgeleerde » 15 feb 2006 05:29
Sinds ik in België woon, ben ik bij mijn Bijbelstudies en aanverwante onderzoeken, heel wat tegen gekomen, dat ik in de afgelopen 23 jaar, aan de Heilige Schrift gerelateerd aan de Heilige Geest als -dus- het levende Schriftwoord waarin Christus ( de echte dus) centraal staat, bewezen heb ervaren m.b;t; de profetie als een werelds maar ook een Geestelijk aspect van een geloof in een waarlijk opgestane Heer.
Niet alleen met de Rooms Katholieke mis is heel veel m:is; maar met het gehele instituut. Aan de hand van mij ter hand gestelde Godsdienstlessen voor rk jongren, in de 7e en 8e lesgroepen van de lagere scholen, alhier, heb ik ontdekt dat met name Openbaring 13 de basis is van de wereldkerk.
De Paus, welke dat ook moge zijn is de Farao van de wereld. De lessen wemelen van de eer aan de zon de " zonneliederen " en de verwijing naar het feit dat de rk gelovigen niet in Christsus maar in het volk Israël is gegrond. Wie de film de Ten Commandements heeft gezien, al zich dan afvragen wélk Israël. Wel het afgevallen Israël dat het Gouden Kalf aanbad en de geboden op steen afwees. vandaar dat de rk kerk als politiek religieuze machtstaat een ander Evangelie in de wereld brengt.
De man die mij de bundel jeugdlessen ter gand stelde, leert nu inzien dat de Kerk van Rome een leeugenkerk van de eerste orde is, waarin oprecht gelovige mensen (rk mlensen) in de meeste gevallen, van uit de oprechtgeid van hun hart, misleid en bedrogen worden. Dat strekt zich niet allen uit binnen de (on-) geestelijke basis van hun karakter in het kerkelijke leven maar vindt zijn weerslag ook in het sociale- en maatschappelijke verkeer, waarin wel opgeroepen wordt tot de stipte navolging van de (religieuze-) birgerwet van Rome, maar ook in een vals en dictatoriaal aandoende wijze van communiceren, dat door een eenoog in het land der blinden, alleen gezien kan worden.
Daar het eigen volk in al haar blindgeslagen gevoelens, zich voorsleept om maar " naar de gewoonte" te veronderstellen dat men de ware vertegenwoordiger is van een religeus-politiek systeem dat de wereld zal beheersen in een tweede Babylon. Men herinnere zich de laatste uitspraak van Koning Albert van België, die verwijst naar een bijzonder land waarin Brussel én de Europese eenwording belangrijker zijn dan een wens en gevoel om gemeenschappelijk te streven naar een persoonlijk belang, inzake de Frans- en Nederlandssprekende bevolkingsgroepen m.b.t. daaruit voortkomende economische belangen.
Wie de toekomst van Europa wil weten zou zich meer moeten verdiepen in de Belgische wijze van management zowel in het burger- als econ omische aspect van de dagelijkse beslommeringen van het dagelijkse leven.
Ik zal nog uiteraard uitgebreid terugkomen op het fenomeen de Paus te zien als een Farao der 21 eeuw
Laatst gewijzigd door
Schriftgeleerde op 18 feb 2006 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.