Hallo,
Het is een niet onbekende vraag:
Bekeren alle joden zich bij het zien van Jezus,
als Hij terugkomt.
Zullen zij bij het zien van een doorstoken Christus zich
Rigoureus bekeren? Zijn er duidelijke aanwijzingen voor
in de bijbel?
Moderator: Moderafo's
JonaGOLD schreef:Hallo,
Zijn er duidelijke aanwijzingen voor
in de bijbel?
Mattheus 24:30 En dan zal het teken van de Zoon des mensen verschijnen aan de hemel en dan zullen alle stammen der aarde zich op de borst slaan en zij zullen de Zoon des mensen zien komen op de wolken des hemels, met grote macht en heerlijkheid .
Mattheus 26:64 Jezus zeide tot hem: Gij hebt het gezegd. Doch Ik zeg u, van nu aan zult gij de Zoon des mensen zien , gezeten aan de rechterhand der Macht en komende op de wolken des hemels.
Markus 13:26 En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen op de wolken, met grote macht en heerlijkheid.
Markus 14:62 En Jezus zeide: Ik ben het, en gij zult de Zoon des mensen zien , gezeten aan de rechterhand der Macht en komende met de wolken des hemels.
Openbaring 1:7 Zie, Hij komt met de wolken en elk oog zal Hem zien, ook zij, die Hem hebben doorstoken; en alle stammen der aarde zullen over Hem weeklagen . Ja, amen.
, niet direct naar Israel, maar naar alle volkeren. Een foute gedachten bij veel christenen is dat de joden Jezus zouden hebben vermoord. Dat is niet helemaal waar, want de kruisdood mocht alleen op gezag van de romeinse autoriteiten worden uitgevoerd. Dus zowel de joden als de heidenen hebben schuld aan Jezus dood en niemand uitgezondert.ook zij, die zij doorstoken hebben
Maranatha schreef:Een foute gedachten bij veel christenen is dat de joden Jezus zouden hebben vermoord. Dat is niet helemaal waar, want de kruisdood mocht alleen op gezag van de romeinse autoriteiten worden uitgevoerd.
TheEdge schreef:Maranatha schreef:Een foute gedachten bij veel christenen is dat de joden Jezus zouden hebben vermoord. Dat is niet helemaal waar, want de kruisdood mocht alleen op gezag van de romeinse autoriteiten worden uitgevoerd.
Sterker nog: volgens mij vond de gewone joodse bevolking Jezus een ontzettende held...! Juist de kerkleiders wilden hem zo snel mogelijk dood hebben...
TheEdge schreef:Sterker nog: volgens mij vond de gewone joodse bevolking Jezus een ontzettende held...! Juist de kerkleiders wilden hem zo snel mogelijk dood hebben...
joepie schreef:Ik reageerde op de misvatting als zouden de joden Jezus helemaal niet gekruisigd hebben.
maranatha schreef:Dus zowel de joden als de heidenen hebben schuld aan Jezus dood en niemand uitgezondert.
joepie schreef: Voor de joden is Christus nog niet gekomen en heeft Hij nog niet voor hun zonden geleden. Zij verwachten Christus eerste komst nog. En wij verwachten Christus wederkomst. Dat is heel wat anders.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten