Het boek leest inderdaad lekker weg, heb 'm echt met 'n noodgang uitgelezen. Maar het is wel super Amerikaans, weet niet of jullie de Engelse (Amerikaanse) versie gelezen hebben maar staat echt bol van typisch Amerikaanse woorden: inching, blurting, gunning, voor de werkwoorden lopen (ongeveer), roepen/schreeuwen (bleren

), en het laatste heeft met je rijgedrag te maken. Inderdaad zitten er wel een beetje stereotypen in maar de symboliek enzo vind ik meesterlijk. Als je dit als christen niet wilt lezen omdat het aanstootgevend zou zijn vind ik dat ergens een beetje zwak, het is toch allemaal niet waar wat hij zegt. En de pseudo-wetenschappelijke benadering is zo subjectief als het maar kan. Nou ja, ik geloof ook niet in objectiviteit. Alles is subjectief, ook de wetenschap, want het ligt er maar net aan wat voor hypothese je neemt.
Dan Brown moet echt lol hebben, om al die mensen die wel alles geloven wat er in z'n boekie staat, en al die mensen die als gekken door het Louvre rennen... Echt gewoon een goeie grap.

Flowers will not grow but die if they don't get rained on every once in a while.