Waarom heb jij geen relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Bertiel » 25 aug 2011 14:48

mohamed schreef:Wellicht toch eens overwegen dan, of had je me soms te min gevonden als jij wel een vrouw was geweest met sluimerende moedergevoelens?

Volgens Armand moet ik dan eerst wat van je achtergrond weten voordat ik je te min kan vinden :lol:
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 aug 2011 14:50

mohamed schreef:Wellicht toch eens overwegen dan, of had je me soms te min gevonden als jij wel een vrouw was geweest met sluimerende moedergevoelens?

Bertiel schreef:Volgens Armand moet ik dan eerst wat van je achtergrond weten voordat ik je te min kan vinden :lol:

Volgens mij moet Armand zijn grote mond gaan spoelen! :-oo

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 25 aug 2011 14:52

mohamed schreef:Volgens mij moet Armand zijn grote mond gaan spoelen! :-oo

heb m'n tandarts regelmatig horen zeggen dat m'n mond niet in groot genoeg is...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 aug 2011 14:54

mohamed schreef:Volgens mij moet Armand zijn grote mond gaan spoelen! :-oo

Bertiel schreef:heb m'n tandarts regelmatig horen zeggen dat m'n mond niet in groot genoeg is...

Nooit geweten dat Armand gereformeerd is. :-&

Voor de mensen die hem niet kennen klik hier en luister!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 aug 2011 15:29

Over jou mevrouw, want mw dacht onterecht dat je een jongetje was, maar het leek mij duidelijk van niet.

Mij was toch voor 100% duidelijk dat Bertiel een mannetje is. En die conclusie trek ik uit de naam :-k

@TAF: niemand die hier beweert dat wij kinderen krijgen direct linken aan een relatie hebben. We kwamen er op omdat iemand het voorbeeld gaf van een kraamvisite.
Dat er een aantal zijn die dat duidelijk wel doen,staat daar totaal los van. Ik hoop i.i.g. wel een kleine schare kinderen op de wereld te zetten of voor een kleine schare kinderen te mogen zorgen. Indien God het geeft!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 aug 2011 15:39

Over jou mevrouw, want mw dacht onterecht dat je een jongetje was, maar het leek mij duidelijk van niet.

mw schreef:Mij was toch voor 100% duidelijk dat Bertiel een mannetje is. En die conclusie trek ik uit de naam :-k

Daar trok ik dus de tegenovergestelde conclusie uit en ook Google want de eerste de beste zoekopdracht levert het volgende op:

Afbeelding
Bertiel Tayeb

En daarna:

Afbeelding
Bertiel Salden.

Dus zo gek is het niet dat ik dacht dat Bertiel een vrouwtje was.
Laatst gewijzigd door mohamed op 25 aug 2011 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 25 aug 2011 15:42

mw schreef:@TAF: niemand die hier beweert dat wij kinderen krijgen direct linken aan een relatie hebben. We kwamen er op omdat iemand het voorbeeld gaf van een kraamvisite.
Dat er een aantal zijn die dat duidelijk wel doen,staat daar totaal los van. Ik hoop i.i.g. wel een kleine schare kinderen op de wereld te zetten of voor een kleine schare kinderen te mogen zorgen. Indien God het geeft!

MW ff een persoonlijke vraag, jij komt toch uit een groot gezin?? Vind je dat een nadeel of zou je (als het allemaal zou gaan) zelf ook wel willen.
Ik kom uit een gezin van 4 kinderen, vind het aantal prima, er zit alleen tussen ieder kind 4 jaar, had van mij wel korter mogen zijn, maar het zij zo!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 aug 2011 15:48

I.v.m. mensen die met mij meelezen krijg je op die vraag een antwoord via pb :wink:

@mohamed: ik snap hem hoor :wink: vond het alleen wat lachwekkend. Maar niet alleen een naam zegt iets. Ik haal soms meer uit postings dan uit een naam :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 25 aug 2011 15:51

mevrouw de psycholoog :wink: maar bedankt voor je pb iig

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 aug 2011 15:58

psycholoog nog wel :lol:

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 25 aug 2011 16:14

Ik kom uit een gezin met oorspronkelijk 5 kinderen (een van mijn zusjes is toen ze 13 was verongelukt)

broer 1
2 jaar ertussen
broer 2
10 jaar ertussen
ik
2 jaar ertussen
zus

vraag mij niet waarom die 10 jaar, en ik heb inderdaad de nadelen van een oude pa ervaren.
Maar ik ben ook reeel, zelfs als ik NU iemand tegenkom, moet diegene vaak nog even een studie afronden of iets anders doen, zowiezo heb je wel een jaar contact voor je weet of je wilt trouwen, en een huwelijk, huis baan, etc etc regelen (alle praktische zaken) ben je ook wel een jaar zoet mee.

Ik ga er dus van uit dat ZELFS als ik NU iemand tegenkwam ik niet voor mijn 32e vader zou zijn (1 jaar verkering 1 jaar verloofd 1 jaar getrouwd) en ja daarmee ben ik dan al aan de late kant... dus kan maar beter spoedig iemand vinden;)

Maar wat ik bedoel is dit : ik LEEF voor mijn bedieiing, ik zag eens een voorganger wiens vrouw je nooit zag.. ja ze zat in de dienst maar verder deed ze niks, zelfs geen jeugdverenging ofzo.
Ze behandelde feitelijk zijn roeping als gewoon een andere manier om het geld binnen te harken, en als hij bvb een andere aanstelling overwoog, dan keek zij vooral naar hoe dat voor het gezin (en de financieen) uitpakte..

Ik wil niet op zo'n manier geleefd worden.. ik wil een vrouw die met mij God wil dienen, ik kende bvb ook zendingsechtparen die samen gewoon Gods weg volgden.. en ja dat betekende wel eens kinderen meenemen naar gevaarlijke landen (want ze gingen als gezin) of wel eens een paar maanden school missen die je dan met bijscholen in de vakantie weer bij moet spijkeren..
Kortom ik wil wel een gezin, maar ik wil geen vrouw voor wie haar gezin hoger staat dat God dienen:)
(de spagaat waar paulus van spreekt, twee meesters.. wil ik voorkomen, en TOCH trouwen, moet toch mogelijk zijn;))

Ik merk gewoon dat hoeveel vreugde samen zijn ook geeft... als ik dat ene niet kan delen, ik liever alleen ben dan samen.. maar ik geloof dat er best wel vrouwen zijn met wie je dat wel kan delen..

Ik heb veel broers en zussen niet als een nadeel ervaren, wel de 10 jaar leeftijdsverschil tussen mijn broers en mij. en idd een TE oude pa (dan kun je moeiliker lekker met pa gaan voetballen enzo)

verlang ik echt een relatie OM de vrouw, zou ik getrouwd zijn, en om wat voor reden ook we geen kinderen kunnen krijgen, zou ik daar geen last van ondervinden. Ik zou graag kinderen wensen, maar ik zou prima gelukkig zijn zonder.
Voor mij is de partner dus veel belangrijker dan de kinderen (is gevoelsmatige balans, maar stel je de vraag als je huis in brand staat en je kind en je partner zijn erin.. en je kunt er maar een redden wie red je?)

Misschien hard, maar ik zou dan dus mijn partner redden, waar ik denk dat de meesten voor het kind zouden kiezen;)

Vrouwen lijken daarintegen hierin wel eens precies andersom te zijn, die willen vaak gewoon kinderen, en zoeken iemand die hen daarin kan voorzien (op alle vlakken).. en zouden waarschijnlijk als hun man en hun kind in die brand waren vrijwel zonder uitsluiting het kind redden en hun man laten liggen;)

Ook zie ik vaak dat mensen die wel elkaar hebben maar geen kinderen kunnen krijgen, dat anderen (en vooral vrouwen) daar mee verdriet over hebben.

Je kunt zeggen mijn geluk is al vervuld de dag dat ze ja zegt op dat altaar, maar voor een vrouw pas als ze haar eigen kinderen in de armen houd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 aug 2011 17:05

mw schreef:I.v.m. mensen die met mij meelezen krijg je op die vraag een antwoord via pb :wink:

@mohamed: ik snap hem hoor :wink: vond het alleen wat lachwekkend. Maar niet alleen een naam zegt iets. Ik haal soms meer uit postings dan uit een naam :wink:

Lachwekkend omdat ik dacht dat hij een vrouw was? We zitten hier op een anoniem forum hoor, iedereen kan een vrouw zijn en iemand die zich Bertiel noemt al helemaal! :wink:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 aug 2011 17:08

Het zal vast komen doordat ik Bertiel een typische jongensnaam vind :wink:

@TAF: we zullen in Rome een muntje (of 2 of 3) in die fontein voor je gooien. Wieweet krijg je dan een meisje die aan al je eisen voldoet toegeworpen! Hopelijk wel eentje die je een schop onder de kont kan geven om aan de slag te gaan (gewoon aan het werk, en met je vermeende roeping.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 25 aug 2011 17:21

*Goed idee, legt alvast een muntje apart * :mrgreen:

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 25 aug 2011 17:24

Mortlach schreef:Dat wordt gezellig. Als je wil kan ik je vriendje wel spelen hoor :mrgreen:

Volgens mij kijkt geen italiaan mij aan, en anders kan ik vast m'n eigen wel redden hoezo geemancipeerd..? :mrgreen:
En anders..., roep ik heel hard om hulp :-$

Terug naar “Archief”