Jongerenavond Doorn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 12 mei 2006 18:15

MissF schreef:
Bertus87 schreef:Sjongejonge, wat kunnen sommige mensen toch ontzettende overdrijven hé ongeloof'lijk. 90% ellende. Staartdelingeffect krijg ik eruit 50-50, maarja relativeren is moeilijk :mrgreen:

P.S. En een tip: Misschien moet je eens wat meer aandacht besteden aan die 1, en niet aan de 0 mss maak jij wel de woorden over de 0 teveel, dan dat hij ze bedoelde :)

Tja, wie weet. Nee, ik denk het niet zo. Door de jaren heen ben ik een lange tijd gruwelijk anti geweest tegen alles wat maar 'zwaarder' was, incl mijn eigen 'kerk'.
Tegenwoordig weet ik gewoon welke leer ik het mee eens ben, wat ik goed vind om te horen, en dat is een soort middenweg geworden, die ik, meestal tenminste, in mijn gemeente wel hoor.
Speelt misschien ook mee dat veel vrienden van mij ooit in de gergem/ogg of ggiN hebben gezeten, en er met erge afkeer uit zijn gestapt...

Maargoed, ik ben blij dat jij veel had aan deze avond, en ik ook, omdat ik de CD van Tiemen heb gekocht, die ik meteen af kon staan aan mn vriend die em wilde horen ;)

Wat wil je hiermee zeggen dan?

Ik vind hem zo eerlijk.
En soms deed hij uitspraken dat ik dacht van: nou, dat ben ik niet gewend van een gergemmer. Nah, niet alleen de uitspraken, zijn hele opstelling was gewoon anders. Hij heeft iets speciaals vind ik.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 mei 2006 20:32

Hij is gewoon lief :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 mei 2006 21:18

Wat ik ermee wil zeggen?
Nouja, dat ik het prima vind dat veel mensen er veel aan hadden, maar dat ik de inhoud niet geweldig vond, en een lijn in het verhaal miste, en daarmee deel ik de mening van anderen die hem OF gister gehoord hebben of ergens anders een keer gehoord hebben.

Maar dat is geen verwijt ofzo, want ik heb een heerlijke avond gehad, alleen probeer ik eerlijk mijn mening neer te zetten :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

suus_
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor suus_ » 13 mei 2006 12:02

MissF schreef:
Bertus87 schreef:MissF, je legt teveel de nadruk op de 0. Als jij wat meer nadruk op de 1 legt komt het misschien wel anders uit. Ik vond dat hij het goed relativeerde, maar misschien vind je het niet fijn om te horen dat je een 0 bent, maar liever hoort dat je met Jezus 1.00000000000000000000000000000000000000000000000000000 kan zijn. En het was geen standaard gergem verhaaltje hoor, ik ken ze veel anders, maar ja vaak is de Ger.Gem de pispaal van de conservatieve mensen hé ;)

Haha, ik zit zelf ook in een gemeente die niet zo conservatief is hoor ;)
Maar het verschil vind ik nog steeds wel, dat ik het tuurlijk niet fijn vind om te horen dat ik een nul ben, al kon ik het niet anders dan, schaamtevol, het beamen. Maar pas in de laatste zin die hij zei kwam naar voren dat Jezus degene is die de 1 is. En dat vond ik jammer! Een half uur lang alleen ellende, ellende, ellende. Jongens die niet naar meidenbenen mogen kijken, geen 130 rijden. Kommop!!
Daar draait heel het geloof niet om! Het is ellendekennis, akkoord, maar zeker ook verlossing en dankbaarheid.
En, net als ik in een ander topic al aangaf, de verhoudingen kloppen niet.
90 % van de tijd ellende (je bent een nul, je bent een nul, je bent een nul) en 10 % van de tijd de verlossing (Jezus is de 1)

Maargoed, ik vind het niet erg hoor, eens wat anders te horen. Ik bedoel...de jongerenavond mensen zijn niet allemaal van''mijn' kerkgenootschap en denken echt niet allemaal hetzelfde als ik :D

misff misschien had je idd wat mere blijdschap en verlossing verwacht....maar als je dat hardrijden zostelt en zegt komt het niet helemaal tot zijn recht vind ik.

misschien is dat wel ellende kennis, maar als je met Jezus 1000000000000000000 bent wil je graag zo heilig mogelijk leven. het lijkt erg stom gesteld maar we vinden het al zo normaal dat dit "moet" kunnen. maar volgens mij word de discusie nu verlegt naar middelmatige dingen en doet de Kracht van zijn inleiding te niet.
Waarom kan een man niet knap en intelligent tegelijk zijn? dan zou het een vrouw zijn!!

tactix
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor tactix » 13 mei 2006 16:52

Ik vond het een fijne avond, en de dingen die hij zij waren gewoon waar, hij kan dan wel een zware broeder zijn, hij had gewoon gelijk, alhoewel ik vond dat hij in zijn inleiding mischien wel iets meer nadruk had mogen leggen iop het 1 zijn van Jezus die elke keer weer voor ons nullen gaat stan zodat wij ook wat zijn!!
µ±ÎÒΪÄãÇëÇóµÄʱºò

rafaell

Berichtdoor rafaell » 13 mei 2006 18:13

Ik vind een 7 voor de nullen veel mooier, lekker symoblisch :P En het is nog 7x zoveel ook 8)

Wat vonden andere toehoorders overigens van de opmerking over te hard rijden :P?

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 13 mei 2006 19:34

rafaell schreef:Wat vonden andere toehoorders overigens van de opmerking over te hard rijden :P?

Dat was niet eens waar het om ging :? Zomaar een losse zin tussendoor.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 13 mei 2006 19:35

rafaell schreef:Ik vind een 7 voor de nullen veel mooier, lekker symoblisch :P En het is nog 7x zoveel ook 8)

Nee hoor, je hebt maar één Jezus nodig, geen 7.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 mei 2006 20:00

amen Marina!!

Rafaell, we moeten de regering gehoorzamen zolang de regels niet ingaan tegen Gods regels.
Christenen zijn nog geen heiligen dus ook zij overtreden wel is de regels

*heb donderdagavond nog een boete opgelopen met te hard rijden* :lol:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 13 mei 2006 20:24

Hmz ik vind dat men vaak erg makkelijk denkt over te hard rijden, je brengt op die manier namelijk moedwillig je eigen leven en dat van anderen in gevaar. De regel is er niet voor niets. Het is m.i. net zo erg als stelen. Het maakt niet uit of het een losse zin tussendoor is, hij had m.i. wel een punt :P

En we zijn bij God oneindig, dus geen getalswaarde maar zo'n 8 op z'n kant :wink:

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 13 mei 2006 20:54

rafaell schreef:En we zijn bij God oneindig, dus geen getalswaarde maar zo'n 8 op z'n kant :wink:

Neehee, daar ging het die avond niet om!
Telkens als je faal denk je weer, ik ben een nul, ik kan het wéér niet, en weer gefaald en wéér een nul enz, totdat Jezus je redt (ÉÉN Jezus!) dus een 1 voor al die nullen,en dan ben je door Hem een miljoen. :)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 13 mei 2006 21:04

Ah ik begrijp :P

Vond die gergemmer overigens dat je bij 6 nullen al genoeg ellendekennis hebt :mrgreen: *geintje :wink:*

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 15 mei 2006 18:24

Ik vond dat wel een heel mooi beeld. Ook omdat Jezus voor ons gaat staan tegenover de Vader, en onze zonden op zich neemt. :)

Gerdien, die boete precies op donderdag is wel heel bruut 8)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 mei 2006 18:25

Acire schreef:Ik vond dat wel een heel mooi beeld. Ook omdat Jezus voor ons gaat staan tegenover de Vader, en onze zonden op zich neemt. :)

Gerdien, die boete precies op donderdag is wel heel bruut 8)

kan zijn dat het ook net vrijdag was toen ik geflitst werd :lol:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 15 mei 2006 23:23

Gerdien B. schreef:amen Marina!!

Rafaell, we moeten de regering gehoorzamen zolang de regels niet ingaan tegen Gods regels.
Christenen zijn nog geen heiligen dus ook zij overtreden wel is de regels

*heb donderdagavond nog een boete opgelopen met te hard rijden* :lol:

*kreun* waar????

Terug naar “Archief”