games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 04 dec 2010 11:04

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Smaken verschillen, want waarom ze zo hoog staan is mij een groot raadsel, toen ik the sands of time speelde kwam ik letterlijk vast te zitten en omdat ik gesaved had was ik genoodzaakt helemaal overnieuw te beginnen.

Ach, een save bug, ja, dat is erg vervelend maar kan gebeuren. Het was wel een spel dat de vader was van een hele generatie 3d-platformers. Al die wall-runs en tijdmanipulatie waar we nu niet eens meer over nadenken, komen allemaal van de Sands of Time.

Feitelijk ben ik een ontzettende miere****** en kunnen maar weinig spellen mij bekoren. Ik vond de Sands of Time een leuk uitgangspunt, maar de gameplay te uitgebalanceerd, zoals ook met AC. Een korte druk op de actie-button voor een korte sprong en een lange voor een verre had het spel al een stuk interessanter gemaakt voor mij. Ook bij het springen van paal naar paal had ik graag wat meer dan slechts 4 posities gezien. Als je kijkt naar de animaties en deze vergelijkt met Mario of Zelda, valt op dat ze te langzaam zijn en je het gevoel krijgt dat de prins van buigzaam elastiek gemaakt is. Indien je daar van houdt, is het een ideale game. Doch kon het mij niet bekoren, ondanks de lovende recensies overal die de Sands krijgt, evenals AC wat ik ook twee keer niets vond. Waarom hebben ze niets aan die ergerlijke pop ups gedaan? Zelfs Metal Gear Solid 3 heeft ze niet terwijl die gemaakt is voor PS2 en dat vind ik een grote plus. Wanneer je tijdens AC naar de horizon kijkt en op je paard rijdt, is dat verre van een realistisch beeld, de bergen veranderen voortdurend en de quests vind ik saai en vermoeiend. Doch zoals gezegd ben ik een miere****** en vind ik eigenlijk alleen het werk van Japanse ontwikkelaars de moeite waard. Overigens lang niet alles, maar vooral Nintendo en Konami.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 dec 2010 12:14

mohamed schreef: Doch zoals gezegd ben ik een miere****** en vind ik eigenlijk alleen het werk van Japanse ontwikkelaars de moeite waard. Overigens lang niet alles, maar vooral Nintendo en Konami.

Je bent dan ook een ontzettende fanboy, maar dat geeft niets, we houden toch wel van je hoor :-)

Ik heb van vrienden Blood Bowl voor de Xbox geleend, en moet zeggen dat het het bordspelgevoel redelijk goed benaderd. De computer doet soms wel wat rare dingen tijdens zijn beurt, maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb het spel nu zelf ook gekocht via Steam (Legendary Edition, met meer speelbare teams) en koop het waarschijnlijk ook nog wel voor de Xbox.

Let op, je moet wel het bordspel kennen om het computerspel te kunnen spelen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 04 dec 2010 15:30

Mortlach schreef:
mohamed schreef: Doch zoals gezegd ben ik een miere****** en vind ik eigenlijk alleen het werk van Japanse ontwikkelaars de moeite waard. Overigens lang niet alles, maar vooral Nintendo en Konami.

Je bent dan ook een ontzettende fanboy, maar dat geeft niets, we houden toch wel van je hoor :-)

Lol, daar heb ik anders weinig van gemerkt! :-oo
Ik heb van vrienden Blood Bowl voor de Xbox geleend, en moet zeggen dat het het bordspelgevoel redelijk goed benaderd. De computer doet soms wel wat rare dingen tijdens zijn beurt, maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb het spel nu zelf ook gekocht via Steam (Legendary Edition, met meer speelbare teams) en koop het waarschijnlijk ook nog wel voor de Xbox.

Let op, je moet wel het bordspel kennen om het computerspel te kunnen spelen.

Klinkt goed!
Ik vind schaken een leuk bordspel, maar op een console is dat verre van ideaal in mijn optiek. Op de DS heb ik een schaakspel wat op zich wel werkt, maar het komt niet in de buurt van hardware.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 dec 2010 12:28

Net de laatste aflevering van BBC's Panorama bekeken. Ging over videogameverslaving. En ik ben echt zo blij dat ik niet meer 80 uur per week World of Warcraft speel (naast een 40-urige werkweek). De nieuwe uitbreiding van World of Warcraft is vannacht gelanceerd, en ik vrees dat mensen die het spel eerder hebben weggelegd toch weer zullen oppakken.

Ik speel nog steeds iedere dag spelletjes, en ook wel meerdere uren per dag (in het weekend voornamelijk), maar het is een vervanging voor televisiekijken. Gelukkig doe ik ook wel andere dingen, zoals sporten en lezen en rondhangen bij vrienden. Ik heb gelukkig niet meer het gevoel dat ik 'moet' spelen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 dec 2010 15:02

Hmm, misschien toch ook maar Forza 3 kopen binnenkort...

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 07 dec 2010 21:36

leuk spel :) zeker hoef je je niet te vervelen daarmee !

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 dec 2010 16:31

mohamed schreef:Ik speel nu al een tijdje Metal Gear Solid Subsistence en moet zeggen dat ik het een geweldige game vind.

Afbeelding
Grafisch valt het ook zeker niet tegen voor een Ps2 titel.

Alhoewel onvergeeflijk lastig her en der is het mij gister gelukt om Metal Gear Solid 3 Subsistence uit te spelen. Met name de eind baas wist mij het bloed onder de nagels vandaan te halen, waardoor ik af en toe op het punt heb gestaan om de handdoek in de ring. Echter was dat mijn eer net te na en wist ik haar met een sniper rifle te doden na vele pogingen.

Al met al vond ik het een top game die het vierde deel wat mij betreft naar de kroon stijgt.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 dec 2010 14:05

Gefeliciteerd hoor. Ikzelf kijk ondertussen uit naar de HD-remakes van Splinter Cell en de nieuwe game BulletStorm.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 dec 2010 12:49

Mortlach schreef:Gefeliciteerd hoor. Ikzelf kijk ondertussen uit naar de HD-remakes van Splinter Cell en de nieuwe game BulletStorm.

Goed van me toch, eindelijk eens iets afgemaakt! ;)

Veel plezier met je nieuwe aanschaffen!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 dec 2010 13:00

mohamed schreef:
Mortlach schreef:Gefeliciteerd hoor. Ikzelf kijk ondertussen uit naar de HD-remakes van Splinter Cell en de nieuwe game BulletStorm.

Goed van me toch, eindelijk eens iets afgemaakt! ;)

Zeker weten, de stapel onuitgespeelde spellen hier groeit ook. Meestal omdat ik tegen het einde de interesse verlies, maar soms ook omdat ze simpelweg te moeilijk zijn.

Berjan

Berichtdoor Berjan » 12 dec 2010 11:11

Zeker weten, de stapel onuitgespeelde spellen hier groeit ook. Meestal omdat ik tegen het einde de interesse verlies, maar soms ook omdat ze simpelweg te moeilijk zijn.

Dat heb ik nou ook. Heb NBA 2k11 aangeschaft via Steam, en speelde op PRO. Is nu al de tweede keer dat ik het spel maar weer verwijderd heb, is gewoon te moeilijk :roll:

En altijd keer ik weer terug bij het in 2000 gemaakte Eurotour, met up to date database. En dat is nog gratis ook :D

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 dec 2010 15:54

Ergens wel jammer, maar ja bij mij blijft ook het merendeel niet uitgespeeld liggen. De laatste twee delen van de Metal Gear Solid reeks wisten mij geboeid te houden tot het einde toe. Dit gebeurt bij hoge uitzondering.

Momenteel speel ik Donkey Kong Country Returns, als je het over moeilijke spellen hebt is dit daar een schoolvoorbeeld van.

Afbeelding

Het is een 2d platform spel ontworpen door Retro Studio's die ook verantwoordelijk waren voor de geweldige Metroid Prime trilogie. Ik vind het persoonlijk een gemiste kans dat ze er geen 3d game van gemaakt hebben, want wat had dat mooi kunnen zijn. :-({|=

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 19 dec 2010 14:36

Momenteel speel ik (wanneer ik tijd heb) de ene keer: Call of Duty: World at war. (Op de PC) Ik ben nu in een level waar ik eigelijk niet doorheen kom. Ik ben overigens geen fan van online gamen.

Afbeelding

En de andere keer: Fifa 2011 Die speel ik ook op de PC, met een Xbox controller. Ben er nog niet zo handig mee. :lol:

Afbeelding

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 20 dec 2010 17:58

grappig, fifa boeit me minder (kwestie van smaak )

en Donky is cool en erg mooi gedaan !!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 dec 2010 01:04

Net een klein stukje van de HD-remake van de oude Prince of Persia gespeeld (PS2 nu op PS3) en dat zag er behoorlijk goed uit. Goed, de karaktermodelletjes zijn nog een beetje stokfiguurtjes maar de omgevingen en het geluid zijn er echt op vooruitgegaan.

Terug naar “Archief”