Homofilie 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 20 dec 2007 10:48

Denkertje21 schreef:hahaha....
Jan-Willem en ik zijn wel twee handen op een buik dus zo gek is het ook weer niet toch?
nee hoor, alles is liefde ... :)
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 20 dec 2007 11:42

Ik lees trouwens net het volgende nieuwsbericht. Toch wel jammer als je eerst je nek uitsteekt en daarna zo als leugenaar wordt neergezet. Dat doet de zaak naar de buitenwereld niet echt goed, denk ik:

Voorman RefoAnders loog omwille van de publiciteit

Johan Quist zei homorelaties af te wijzen om met dat standpunt publiciteit te genereren. Dat zegt de RefoAnders-voorman in het blad Winq, dat vrijdag is verschenen. Vanwege dit conservatieve standpunt vindt hij gemakkelijk aansluiting bij ChristenUnie en SGP. "Wij wijzen homorelaties niet af, ik heb dat gezegd om in de krant te komen", zegt hij in het tijdschrift.

Persoonlijk staat Quist niet achter homorelaties, maar als RefoAnders wil hij anderen niks opleggen. Uit het achtergrondartikel in het tijdschrift blijkt ook dat de dochter van de getrouwde vader van vijf kinderen lesbisch is. Quist erkent dat het moeilijk is dat ze een lesbische relatie heeft gehad en dat ook in de toekomst niet uitsluit, maar het heeft volgens hem geen invloed op het aanzien van zijn stichting binnen de strenggelovige hoek. "Je moet mij niet aanspreken op de relatie van mijn dochter."

gevoelig puntje
Dat Elna Quist bestuurslid en mede-oprichtster is van RefoAnders, houdt Quist liever onder tafel om te voorkomen dat de deuren die zijn anti-relatiestandpunt binnen de reformatorische hoek opent, weer keihard dichtgaan. "Dat is een gevoelig puntje", erkent hij.

Binnen LKP, de koepelorganisatie van christelijke homo-organisaties waar ook RefoAnders lid van is, gaan geluiden op om Quist te royeren. Het LKP is ontdaan dat Quist zijn achterban geen keus laat over relaties terwijl zijn eigen dochter, tevens medebestuurslid, wel praktiserend lesbisch is. Uit het artikel blijkt ook dat andere organisaties voor christelijke homo’s moeite hebben met de werkwijze van Quist. "Ik ben niet altijd blij met diens manier van presenteren en doen alsof je spreekt namens alle christenhomo's", zegt Erik Bolks van ContrariO. "Alsof het normaal zou zijn dat een homo een heterorelatie heeft."
(bron: Winq)

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 20 dec 2007 11:51

Denkertje21 schreef:Ik lees trouwens net het volgende nieuwsbericht. Toch wel jammer als je eerst je nek uitsteekt en daarna zo als leugenaar wordt neergezet. Dat doet de zaak naar de buitenwereld niet echt goed, denk ik:

Voorman RefoAnders loog omwille van de publiciteit

Johan Quist zei homorelaties af te wijzen om met dat standpunt publiciteit te genereren. Dat zegt de RefoAnders-voorman in het blad Winq, dat vrijdag is verschenen. Vanwege dit conservatieve standpunt vindt hij gemakkelijk aansluiting bij ChristenUnie en SGP. "Wij wijzen homorelaties niet af, ik heb dat gezegd om in de krant te komen", zegt hij in het tijdschrift.

Persoonlijk staat Quist niet achter homorelaties, maar als RefoAnders wil hij anderen niks opleggen. Uit het achtergrondartikel in het tijdschrift blijkt ook dat de dochter van de getrouwde vader van vijf kinderen lesbisch is. Quist erkent dat het moeilijk is dat ze een lesbische relatie heeft gehad en dat ook in de toekomst niet uitsluit, maar het heeft volgens hem geen invloed op het aanzien van zijn stichting binnen de strenggelovige hoek. "Je moet mij niet aanspreken op de relatie van mijn dochter."

gevoelig puntje
Dat Elna Quist bestuurslid en mede-oprichtster is van RefoAnders, houdt Quist liever onder tafel om te voorkomen dat de deuren die zijn anti-relatiestandpunt binnen de reformatorische hoek opent, weer keihard dichtgaan. "Dat is een gevoelig puntje", erkent hij.

Binnen LKP, de koepelorganisatie van christelijke homo-organisaties waar ook RefoAnders lid van is, gaan geluiden op om Quist te royeren. Het LKP is ontdaan dat Quist zijn achterban geen keus laat over relaties terwijl zijn eigen dochter, tevens medebestuurslid, wel praktiserend lesbisch is. Uit het artikel blijkt ook dat andere organisaties voor christelijke homo’s moeite hebben met de werkwijze van Quist. "Ik ben niet altijd blij met diens manier van presenteren en doen alsof je spreekt namens alle christenhomo's", zegt Erik Bolks van ContrariO. "Alsof het normaal zou zijn dat een homo een heterorelatie heeft."
(bron: Winq)
dit vind ik op z'n minst een opmerkelijke manier van liefde :roll:

:)

Ps. trouwens, er staat ook een artikel in over de toekomst van aids, is dat nog vermeldenswaardig?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 dec 2007 15:18

Hé... als twee mannen elkaar nou intens lief vinden en die liefde in den vleze willen consumeren... dan is dat toch hun zaak? Ik zou het zelf ook niet waarderen als iemand zich met de relatie van mij en mijn geliefde ging bemoeien.

(dit is overigens al een aantal keer wel gebeurd; diverse bemoeizuchtige ouwewijven zijn vrij irritant geweest)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 21 dec 2007 02:26

aardmannetje schreef:nee hoor, alles is liefde ... :)

Mind that! :D

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 dec 2007 19:29

Optimatus schreef:Hé... als twee mannen elkaar nou intens lief vinden en die liefde in den vleze willen consumeren... dan is dat toch hun zaak? Ik zou het zelf ook niet waarderen als iemand zich met de relatie van mij en mijn geliefde ging bemoeien.

Ik kan het goed begrijpen als bijvoorbeeld de kerk zich gaat bemoeien als er 2 homoseksuele mannen samenwonen en 'hun liefde in den vleze willen consumeren' zoals jij het schrijft. Homoseksualiteit op zich is niet verkeerd, als mannen op mannen of vrouwen op vrouwen vallen kun je daar niks aan doen, net als met mannen die op vrouwen vallen. Maar het uitleven van homoseksualiteit is mijns inziens niet Bijbels.

(Ik heb niet het gehele topic + de andere 2 doorgelezen dus weet totaal niet wat jullie ideeën hierover zijn.)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 29 dec 2007 22:41

lammetje schreef: Ik kan het goed begrijpen als bijvoorbeeld de kerk zich gaat bemoeien als er 2 homoseksuele mannen samenwonen en 'hun liefde in den vleze willen consumeren' zoals jij het schrijft. Homoseksualiteit op zich is niet verkeerd, als mannen op mannen of vrouwen op vrouwen vallen kun je daar niks aan doen, net als met mannen die op vrouwen vallen. Maar het uitleven van homoseksualiteit is mijns inziens niet Bijbels.

(Ik heb niet het gehele topic + de andere 2 doorgelezen dus weet totaal niet wat jullie ideeën hierover zijn.)

Dat laatste zou ik dan gewoon eerst doen. Wedden dat je andere ideeën krijgt, dan alleen maar het refo-zwart gedraaide versje: "Je mag het wel zijn maar niet doen".

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 30 dec 2007 11:20

ik denk dat het niet te combineren is om zowel een relatie te hebben als homo als te posten in het topic hier op refoweb. als je enige verweer is dat je hoopt op veranderende inzichten dan lijkt me dat zo'n weinig hoopgevende bezigheid. ik kan me gesprekken herinneren met jehova's getuigen die zich ook zo voelden. toen ik zei dat ze het zelf opzoeken door langs de deur te gaan bleef het stil ... even maar :wink: want als ze nou maar een boekje aan je kwijt kunnen zijn ze al succesvol :) ik weiger altijd die boekjes omdat ik genoeg heb aan m'n eigen boekje ...

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 30 dec 2007 15:32

ik kan je redeniering even niet volgen.

Ik ben blij dat je zegt "ik denk" en niet "er staat geschreven"...
En wat Jehova's getuigen hier mee te maken hebben is me niet duidelijk

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 30 dec 2007 16:00

Denkertje21 schreef:Ik ben blij dat je zegt "ik denk"
:D ik ben ook niet zo "er staat geschreven"-minded. ik denk vooral dingen.

glm
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor glm » 30 dec 2007 16:08

Sjonge, 3 topics barstensvol geschreven en zo te zien is er nóg geen consensus. :D

Ik bewonder trouwens de inzet en vasthoudendheid van een aantal "homo-voorvechters" hier. Als je een aantal pages uit de topics doorneemt lijkt jullie missie er één van hetzelfde soort als de Tweede Kamer ervan overtuigen dat Geert Wilders ook goede ideeën heeft. Iedere keer weer dezelfde plaat afdraaien tegen mensen die het niet (lijken te) willen snappen.(is subjectief!) Ik zou het bijltje er allang bij neer gegooid hebben.

Voor mezelf heb ik het idee dat men in veel kerken een beetje uit is op eenheidsworst. En als minderheid (in welke vorm dan ook) heb je dan de keus: aanpassen of opzouten.

Wat me nog wel van het hart moet: Ik kom hier door een (refo-) collega die een aantal weken geleden over eenzelfde soort discussie dit forum aanhaalde om tegenover seculiere collega's te bewijzen dat hij veel onderzoek had gedaan naar homosexualiteit en waarom dat , in zijn ogen niet door de beugel kon. Dit in een organisatie waar relatief aardig wat homo's werken en refo's niet op de allerbeste manier bekend staan.
Met dit soort refocollega's houd ik mijn religie liever nog even voor me :(
Als ik wat meer ingeburgerd ben op mijn werkplek zal ik proberen te laten zien dat er ook minder fundamentele refo's zijn.

glm
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor glm » 30 dec 2007 16:11

aantal weken is inmiddels maanden, zie ik.

meboy

Berichtdoor meboy » 30 dec 2007 21:22

@ Glm

Het is niet zo dat een collega die uit volle overtuiging zegt tegen een homo-relatie te zijn z'n werk niet goed heeft gedaan. Of niet goed genoeg gekeken heeft. Hij heeft alleen een andere afweging gemaakt.

De missie die refo-homo's hier voelen is, althans laat ik voor mijzelf spreken, niet de ander dwingen te denken zoals ik. Wel om ze te laten voelen hoe het óók kan. Niet vechten om het hoofd, wel vechten om het hart.

Wat er na 3 topics hopelijk wel duidelijk is, is dat de strijd tussen vlees en geest nooit stopt. Dat dit gevecht er vanuit elke invalshoek is. En dat de overwinnaar van dit gevecht degene is die in Christus is.Dat gevecht wordt niet gestopt door alleen te blijven of door samen te wonen. En wordt ook zeker niet gewonnen door te genezen. Nee dat gevecht is er altijd. De mensen hier, tenminste dat hoop ik, proberen op hun manier te zoeken naar de beste gevechtshouding waarin ze het volgende gevecht kunnen leveren:

tussen

De werken des vleses nu zijn openbaar; welke zijn overspel, hoererij, onreinigheid, ontuchtigheid, Afgoderij, venijngeving, vijandschappen, twisten, afgunstigheden, toorn, gekijf, tweedracht, ketterijen, Nijd, moord, dronkenschappen, brasserijen, en dergelijke; van dewelke ik u te voren zeg, gelijk ik ook te voren gezegd heb, dat die zulke dingen doen, het Koninkrijk Gods niet zullen beerven.

en:

Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. Tegen de zodanigen is de wet niet.

Dat gevecht tussen die elementen dát is de consensus die je aantreft in deze topics.

Maar een iegelijk beproeve zijn eigen werk; en alsdan zal hij aan zichzelven alleen roem hebben, en niet aan een anderen. Want een iegelijk zal zijn eigen pak dragen.

En als klap op de vuurpijl aan het eind van het jaar een prachtige uitsmijter van Paulus:

Al degenen, die een schoon gelaat willen tonen naar het vlees, die noodzaken u besneden te worden, alleenlijk opdat zij vanwege het kruis van Christus niet zouden vervolgd worden. Want ook zijzelven, die besneden worden, houden de wet niet; maar zij willen, dat gij besneden wordt, opdat zij in uw vlees roemen zouden.

Maar het zij verre van mij, dat ik zou roemen, anders dan in het kruis van onzen Heere Jezus Christus; door Welken de wereld mij gekruisigd is, en ik der wereld.

Want in Christus Jezus heeft noch besnijdenis enige kracht, noch voorhuid, maar een nieuw schepsel. En zovelen als er naar dezen regel zullen wandelen, over dezelve zal zijn vrede en barmhartigheid, en over het Israel Gods.

Voorts, niemand doe mij moeite aan; want ik draag de littekenen van den Heere Jezus in mijn lichaam. De genade van onzen Heere Jezus Christus zij met uw geest, broeders! Amen.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 30 dec 2007 21:36

meboy schreef:Wat er na 3 topics hopelijk wel duidelijk is, is dat de strijd tussen vlees en geest nooit stopt. Dat dit gevecht er vanuit elke invalshoek is. En dat de overwinnaar van dit gevecht degene is die in Christus is.Dat gevecht wordt niet gestopt door alleen te blijven of door samen te wonen. En wordt ook zeker niet gewonnen door te genezen. Nee dat gevecht is er altijd. De mensen hier, tenminste dat hoop ik, proberen op hun manier te zoeken naar de beste gevechtshouding waarin ze het volgende gevecht kunnen leveren:

Met de armen iets uit elkaar uitgestrekt naar voren, de handen open en een oprechte glimlach, dat lijkt mij een bijzonder goede houding om het volgende "gevecht aan te gaan" :mrgreen:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 31 dec 2007 11:20

Denkertje21 schreef:
lammetje schreef: Ik kan het goed begrijpen als bijvoorbeeld de kerk zich gaat bemoeien als er 2 homoseksuele mannen samenwonen en 'hun liefde in den vleze willen consumeren' zoals jij het schrijft. Homoseksualiteit op zich is niet verkeerd, als mannen op mannen of vrouwen op vrouwen vallen kun je daar niks aan doen, net als met mannen die op vrouwen vallen. Maar het uitleven van homoseksualiteit is mijns inziens niet Bijbels.

Dat laatste zou ik dan gewoon eerst doen. Wedden dat je andere ideeën krijgt, dan alleen maar het refo-zwart gedraaide versje: "Je mag het wel zijn maar niet doen".

Waarschijnlijk ben ik dan nog wel een aantal weken zoet :wink: Vandaar dat ik het niet allemaal heb gelezen.
En ik krijg geen andere ideeën dan: je mag best homo zijn, maar niet uitleven, dit lees ik duidelijk terug in de Bijbel.
Ik weet ook zeker dat, als er iemand bij ons in de kerk verteld dat hij/zij homoseksuele gevoelens heeft, dit niet wordt doodgezwegen en er niet over gepraat kan en mag worden! Maar nogmaals, er zal wel gewaarschuwd worden voor het uitleven hiervan.

Enne aardmannetje: sorry maar je reactie volg ik even helemaal niet :oops:

Terug naar “Archief”