Loezje schreef:Aragorn schreef:Ja, tuurlijk was het de moordenaar die naar Jezus vluchtte. Hij zei toch: "gedenk mij enz."? En ja, daarna was het goed met hem, want Jezus antwoorde "heden zult gij met mij in het paradijs zijn".
En natuurlijk had die moordenaar nog wel hoop, waarom vroeg hij het anders aan Jezus? Weliswaar vroeg hij het wat bescheiden, maar als hij niet geloofde in Jezus en totaal geen hoop op een positief antwoord had zou hij toch ook niks gezegd hebben?
Hm... hierover verschillen wij dus duidelijk van mening... Ik lees hierin nl. dat de moordenaar echt geen kans meer zag voor zichzelf om daar te komen en daarom vroeg hij Jezus om aan hem te denken als Hij daar wèl zou zijn... En was dat vragen van die moordenaar niet hetzelfde als ons bidden? Als wij bidden om bekering gebeurt dat toch ook niet altijd?
ik vind dit laatste noga droevig. Nu wordt de schuld van de niet bekering bij God neergelegd. En dan zou God dus liegen als er geschreven staat.
9 En Ik zeg ulieden: Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.
10 Want een iegelijk, die bidt, die ontvangt; en die zoekt, die vindt; en die klopt, dien zal opengedaan worden.
11 En wat vader onder u, dien de zoon om brood bidt, zal hem een steen geven, of ook om een vis, zal hem voor een vis een slang geven?
12 Of zo hij ook om een ei zou bidden, zal hij hem een schorpioen geven?
13 Indien dan gij, die boos zijt, weet uw kinderen goede gaven te geven, hoeveel te meer zal de hemelse Vader den Heiligen Geest geven dengenen, die Hem bidden?
beter is het om na te gaan of je wel werkelijk zo verlegen bent om Zijn genade. De rijke jongeling meende ook oprecht te zijn. Maar de Heere Jezus liet hem zien waar het hem aan ontbrak.
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.