Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Dippie » 24 feb 2012 17:00

liefie schreef:@Dippie geen dank alle beetjes helpen :D

Active fit van pampers stinken wel heel erg! Ik ruik het als Nina zit te plassen (alleen als ik ze vast heb hoor) maar dan ruik je een hele vieze chemische geur. Dit is niet bij de gewone en de simply dry stinkt ook niet.

Ow, dan ligt het dus daaraan. Het is idd een chemische geur, maar je ruikt het aan heel het pak al.
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 feb 2012 17:06

Was het bij jou ook met de active fit?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 24 feb 2012 17:18

Euh...Nee, bij de gewone toch wel, new baby
Afbeelding

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 24 feb 2012 17:32

MissF schreef:4 setjes kleding zou hier ook niet werken. Ik was als de mand vol is (en dus de trommel ook), en ik heb geen droger (ook een hele goeie besparingstip, per keer draaien kost dat tegen de 2 euro aan energie...), dus hang alles op. Daar moet je natuurlijk wel de ruimte voor hebben. Ik moet wel een beetje opletten wanneer ik was, omdat er maximaal 4 wassen op mijn rekjes kunnen, maar eigenlijk gaat het prima tot nu toe. Het droogt ook wel goed nu de verwarming 's nachts niet lager dan 16 graden gaat, raam een beetje open.
Strijken doe ik eens per week, dus heb ik sowieso al 7 setjes kleding nodig voor de kids, ik heb geen tijd om vaker te strijken.
En natuurlijk de houtkachel :D Waarschijnlijk besparen wij enorm aan energie nu. Hout kost ook wat, maar met een beetje goed zoeken is er best goedkoop hout te vinden. Wij stoken dat ding eigenlijk de hele dag, al de hele winter. Ben benieuwd wat we terugkrijgen :D

Wow, 7 stelletjes? En 1 keer in de week strijken? ;-)

Ik had voor een baby ook wel wat meer hoor, ivm spugen/ plassen.
Nu ze ouder zijn hebben ze kleren ook wel 2 dagen aan en de broek soms 3 dagen. Dan doe ik het echt in de was maar nu in de winter ziet het er soms nog schoon uit...! Ik doe tijdens eten, kleuren etc. wel altijd een schort om. In de zomer (zandbak, buitenspelen enz) zijn kleren wel altijd vies na 1 dag.
Ik was de donkere en lichte was gem. 2 keer in de week. Witte was ong. 3 keer in de week. Heb echt meer dan genoeg aan 3 á 4 mooie stelletjes!
Ondergoed gaat natuurlijk wel elke dag in de was :-)!
Ik ben er wel op gaan letten om niet altijd kleine wasjes te draaien maar ik hou er wel van om de was bij te houden! 1 keer in de week strijken is echt niets voor mij!

Doen jullie echt allemaal elke dag schone kleren aan?

Hier hebben ze alleen 's nachts nog een luier aan. Nu kruidvat in de aanbieding. Toen ze kleiner waren was ik wel van de Pampers, bij de andere waren ze vaak nog 's morgens.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 24 feb 2012 17:36

Pluk01 schreef:Bedankt voor alle tips! Van dat brood ga ik eens bekijken, klinkt aantrekkelijk! Andere tips doe ik eigenlijk allemaal al.

Alleen ben ik het niet eens met de tip om fietsstoeltjes en autostoeltjes aan te schaffen via MP. Dat doen wij echt zelden of nooit omdat je dan gewoon niet weet wat er met zo'n stoeltje gebeurd is, wie weet heeft iemand er een ongeluk mee gehad. Na een ongeluk zijn ze gewoon niet meer betrouwbaar en dat vind ik echt wel heel belangrijk! Ik heb zelf een keer een behoorlijk ernstig auto-ongeluk gehad, misschien dat ik er daarom extra voorzichtig mee ben. Maar ik heb pok een keer een gesprek gehad met een hulpverlener en toen gehoord wat het voor verschil maakt of het autostoeltje goed is of niet, dat wil je echt niet weten...Pas daar echt mee op!!!

Oh, daar heb ik nog nooit van gehoord :oops:
Wij hebben voorzitje van 15euro van marktplaats (bobike) en met nieuwe stoffering ziet hij er (zelfs na 3 jaar gebruik) uit als nieuw. Achterstoeltje 25euro en ook nog heel mooi.
Bij autostoeltjes idem. Wel hoes erom heen gedaan, maar zou ik bij een nieuwe ook doen voor het behoud van.
Moet je wel even voor zoeken maar ik ga geen 80euro voor een stoeltje betalen...
En we hebben er al 3 jaar plezier van!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 feb 2012 19:27

Ik vind pampers niet fijn. Altijd huggies hierr en die zijn best vaak 1+1 gratis :)

Qua was gaat nu t meeste in de droger, ruimtegebrek.. Als t mooi weer is altijd buiten. Dat scheelt ook nog iets.. Fietsstoeltje vind ik persoonlijk 2e hands minder gevaarlijk dan een autostoeltje, maar dat is gevoelsmatig denk ik ;-)

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 24 feb 2012 20:50

Drie tot vier setjes kleren?? :shock: Dat red ik echt niet! Ik heb voor allebei de meiden zo'n tien setjes ofzo. Vind het erg leuk om kleding af te wisselen en ze krijgen bijna elke dag wel wat anders aan. Niet dat het dan direct de was in gaat, even luchten en ze kunnen het nog een keer aan, maar die afwisseling vind ik wel leuk. Ik gebruik voor de aanschaf van de kleren echt de kinderbijslag. En zelf verkoop ik ook weer veel via mp, waardoor het allemaal nog een beetje leuk blijft. Kleding zou bij ons ook wel een punt zijn om op te bezuinigen maar ik vind het veel te leuk om leuke kleding te kopen en te verkopen 8-[

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 feb 2012 01:34

Hier dagelijks schone kleding aan. Er zit altijd na een dag wel een vlek in. elke avond of.nacht draait de maschine een gewone of een mini was, dus die hangen en is zo droog. We hebben het op zolder hangen, bij de fcv. S morgens hangen es s avonds vouwen en in de kast. Hier echt geen kinderkleding strijken. Alleen een enkel bloesje, maar die hebben ze jiet zo veel

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 feb 2012 12:29

Hier ook dagelijks schone kleding. Soms broeken/rokken 2 dagen, maar ook regelmatig 1 dag. Onze kids hebben niet enorm veel kleding, maar wel meer dan 4 setjes en ik was eigenlijk ook wel dagelijks. 1x in de week strijken red ik qua tijd niet. Dan ben ik echt wel een uur of 4 bezig.

Nog even over zelf brood bakken in combi met gezondheid. In Nederland wordt al sinds 1940 jodium aan het brood toegevoegd, omdat mensen te weinig van deze stof binnen krijgen. Als je alleen maar zelfgebakken brood eet, krijg je dit toch ook te weinig binnen?

Over de kinderstoeltjes in de auto. Ik heb ook wel eens gehoord dat je nooit meer een stoeltje mag gebruiken waar een ongeval mee is gebeurt. Eigenlijk hetzelfde als met de fietshelmen. Ook die mag je na een val op het hoofd niet meer gebruiken.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 feb 2012 13:05

ajl schreef:Hier ook dagelijks schone kleding. Soms broeken/rokken 2 dagen, maar ook regelmatig 1 dag. Onze kids hebben niet enorm veel kleding, maar wel meer dan 4 setjes en ik was eigenlijk ook wel dagelijks. 1x in de week strijken red ik qua tijd niet. Dan ben ik echt wel een uur of 4 bezig.

Nog even over zelf brood bakken in combi met gezondheid. In Nederland wordt al sinds 1940 jodium aan het brood toegevoegd, omdat mensen te weinig van deze stof binnen krijgen. Als je alleen maar zelfgebakken brood eet, krijg je dit toch ook te weinig binnen?

Over de kinderstoeltjes in de auto. Ik heb ook wel eens gehoord dat je nooit meer een stoeltje mag gebruiken waar een ongeval mee is gebeurt. Eigenlijk hetzelfde als met de fietshelmen. Ook die mag je na een val op het hoofd niet meer gebruiken.

Voor dat doel heb je speciaal keukenzout met jodium, te verkrijgen in de meeste grotere supermarkten. Het is idd verstandig als je altijd/heel vaak zelf je brood bakt, dat zout te nemen.
Vandaar de naam JoZo (jodiumhoudend zout) :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 feb 2012 13:38

Is dat dezelfde verhouding jodium/zout als het bakkerszout dat aangeraden wordt?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 feb 2012 14:12

ajl schreef:Is dat dezelfde verhouding jodium/zout als het bakkerszout dat aangeraden wordt?

Ja, dat is ervoor bedoeld. Was net in een kleinere AH (soort buurtwinkel) en die had het zelfs!
Je hebt dus de groene, met minder natrium, de rode gewone en met toegevoegd jodium.
Maar het zit in o.a.

eieren en zeevis, kleine hoeveelheid
keukenzout (Jozo)
dieetzout met een laag natriumgehalte
bakkerszout voor het bakken van brood
ontbijtgranen, en broodvervangers zoals beschuit, knäckebröd, crackers, en ontbijtkoek
zout in vleeswaren

Als je niet alle dagen zelf je brood bakt, is er niet zo snel een tekort denk ik.

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 29 feb 2012 14:33

@AG: ik heb jou recept gebakken (alleen wel water toegevoegd, dat stond er niet bij volgens mij). Alleen is het brood hier heel hard (qua korst) en heel compact. Is dat normaal, of heb ik iets verkeerd gedaan? Ik heb overigens wel mijn broodbakmachine gebruikt en niet de oven.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 feb 2012 15:50

@Pluk:
Hier gebruik ik het volgende recept voor de bbm:
12 gr. droge gist
250 gr. bloem (let op: geen patisseriebloem oid, maar gewoon tarwebloem)
250 gr. meergranenmeel
10 gr. zout
10 gr. suiker
10 gr. boter
325 ml. water

Ik gebruik altijd het programma voor volkorenbrood. Zorg ervoor dat als je de ingredienten in de bbm doet, het water niet met de gist in aanraking komt, want dan verliest de gist zijn werking. Ik doe de ingredienten dus altijd in bovenstaande volgorde erin.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 feb 2012 15:55

Hier trouwens nog een paar financiele mazzeltjes vandaag: de gerapereerde CD-speler werd teruggebracht (zoonlief had het cd-laatje als opstapje gebruikt...), de reparatie bleek onder de garantie te vallen dus het kostte ons geen cent! Verder heb ik de autoverzekering gewijzigd, en we gaan nu E50,- per jaar minder betalen terwijl we dan wel uitgebreider verzekerd zijn. Verder nog even geshopt in de kringloop: een korte broek voor zoonlief voor E0,75 en alvast voor volgend jaar een paar sneeuwlaarzen voor E3,50. Leuk dagje dus zo =D>

Sinds ik het benzineverbruik hier eens op een rijtje heb gezet, vind ik het trouwens een stuk leuker om te fietsen. Bij ieder ritje naar school bedenk ik me weer dat ik wel mooi weer E2,60!! aan benzinekosten uitspaar.

Terug naar “Archief”