rosekapje schreef:*Annet* schreef:wat is nou 3 dagen? mens ik hoop niet voor je dat het 3 dagen duurt: niet slapen, zwaar vermoeid en wee na wee. Tijd duurt dan lang hoor!
Vind ook wel eens als mensen roepen: ja ik heb het er wel voor over om 9 mnd beroerd te zijn. Achteraf roepen is makkelijk of als je er niet in zit. Het duurt gewoon lang, 9 maanden, je wilt zoveel doen en als je nix kan, dat valt niet mee.
grinnik, een wee van anderhalve minuut duurt al erg lang. Als je erin zit tenminste. Maar goed, wat Missf stelt is ook waar, het is het wel waard. Als alles goed mag gaan krijg je er een kindje voor in de plaats. Misselijkheid is idd ook heel beroerd in de zwangerschap, daar heb ik ook nog we de nodige ervaring mee en dan komt er idd niet veel uit je handen. gelukkig ben ik beide keren niet de hele zwangerschap misselijk geweest.
Ik ben het helemaal met Anet eens...als je er midden in zit, dan valt het echt niet altijd mee en kun je het ook niet altijd relativeren. Mijn beide zwangerschappen zijn, om maar even heel kort te zeggen, echt héél moeilijk geweest. En zeker bij de tweede zwangerschap had ik er onwijs veel moeite mee. Dan kunnen mensen wel zeggen: kom op, je krijgt er wat voor terug en al die andere cliché's, maar op dat moment had ik daar niks aan en soms wenste ik gewoon dat ik níet zwanger zou zijn. Nadat ze geboren was heeft het ook een hele tijd geduurd voordat ik kon zeggen: het is het allemaal waard geweest. Nu zijn we inmiddels bijna een jaar verder (ze is bijna jarig, hoera!!) en nú kan ik echt volmondig zeggen: ja, ze was al die ellende waard! Gewoon omdat ik zo zielsveel van d'r houd en ik d'r nóóit meer kan missen!! Maar dat heeft echt wel even geduurd hoor! En dan al die 'praatjes' van: 'je moet maar dankbaar zijn dét je nog kinderen kan krijgen' en 'tja, zwanger zijn is een gezonde ziekte' enzo, daar kún je dan gewoon helemaal niks mee. Tuurlijk weet je dat allemaal wel, maar op dat moment (bij de één duurt dat wat korten, bij een ander wat langer, bij mij meer dan een jaar...) zijn zulke uitspraken echt niet zo leuk. Klintk misschien hard voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen, maar ik vind wel dat er ook wel eens naar de ándere kant gekeken mag worden.