Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 okt 2008 16:57

*Annet* schreef:wat is nou 3 dagen? mens ik hoop niet voor je dat het 3 dagen duurt: niet slapen, zwaar vermoeid en wee na wee. Tijd duurt dan lang hoor!

Vind ook wel eens als mensen roepen: ja ik heb het er wel voor over om 9 mnd beroerd te zijn. Achteraf roepen is makkelijk of als je er niet in zit. Het duurt gewoon lang, 9 maanden, je wilt zoveel doen en als je nix kan, dat valt niet mee.

Onzin, hier in het dorp was een vrouw en die is werkelijk 9 maanden kotsmisselijk geweest, dat is heel erg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 okt 2008 17:10

Maar een beetje relativeren kan geen kwaad hoor. Ik vind 3 dagen op een kinderleventje echt niks. En tuurlijk zal het vervelend zijn, misschien is die hele bevalling een ramp. Maar dat wist ik wel voor het kind verwekt werd hoor, ik vind het onzin om dat nu als een enorme ramp te gaan zien.
Maar die 9 maanden zijn idd ook niet leuk. Tenminste, er zijn mensen die het geweldig vinden, tja, ik niet. Ik irriteer me mateloos aan mijn zere rug. Ik baal van misselijkheid. En ik kan wel steeds zeggen: het hoort erbij, maar het blijft idd irritant. Maar die 9 maanden heb ik toch zeker wel nodig om naar het kindje toe te groeien ofzo. En mijn man helemaal. Dus eigenlijk zit de schepping prachtig in elkaar :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 okt 2008 17:14

ik herken dat wel MissF. En het is helemaal niet vreemd want ik heb twee zussen die dat ook helemaal niet leuk vinden.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 05 okt 2008 21:36

*Annet* schreef:wat is nou 3 dagen? mens ik hoop niet voor je dat het 3 dagen duurt: niet slapen, zwaar vermoeid en wee na wee. Tijd duurt dan lang hoor!

Vind ook wel eens als mensen roepen: ja ik heb het er wel voor over om 9 mnd beroerd te zijn. Achteraf roepen is makkelijk of als je er niet in zit. Het duurt gewoon lang, 9 maanden, je wilt zoveel doen en als je nix kan, dat valt niet mee.

grinnik, een wee van anderhalve minuut duurt al erg lang. Als je erin zit tenminste. Maar goed, wat Missf stelt is ook waar, het is het wel waard. Als alles goed mag gaan krijg je er een kindje voor in de plaats. Misselijkheid is idd ook heel beroerd in de zwangerschap, daar heb ik ook nog we de nodige ervaring mee en dan komt er idd niet veel uit je handen. gelukkig ben ik beide keren niet de hele zwangerschap misselijk geweest.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 06 okt 2008 11:47

rosekapje schreef:

grinnik, een wee van anderhalve minuut duurt al erg lang. Als je erin zit tenminste. Maar goed, wat Missf stelt is ook waar, het is het wel waard. Als alles goed mag gaan krijg je er een kindje voor in de plaats. Misselijkheid is idd ook heel beroerd in de zwangerschap, daar heb ik ook nog we de nodige ervaring mee en dan komt er idd niet veel uit je handen. gelukkig ben ik beide keren niet de hele zwangerschap misselijk geweest.

Ik ben het helemaal met Anet eens...als je er midden in zit, dan valt het echt niet altijd mee en kun je het ook niet altijd relativeren. Mijn beide zwangerschappen zijn, om maar even heel kort te zeggen, echt héél moeilijk geweest. En zeker bij de tweede zwangerschap had ik er onwijs veel moeite mee. Dan kunnen mensen wel zeggen: kom op, je krijgt er wat voor terug en al die andere cliché's, maar op dat moment had ik daar niks aan en soms wenste ik gewoon dat ik níet zwanger zou zijn. Nadat ze geboren was heeft het ook een hele tijd geduurd voordat ik kon zeggen: het is het allemaal waard geweest. Nu zijn we inmiddels bijna een jaar verder (ze is bijna jarig, hoera!!) en nú kan ik echt volmondig zeggen: ja, ze was al die ellende waard! Gewoon omdat ik zo zielsveel van d'r houd en ik d'r nóóit meer kan missen!! Maar dat heeft echt wel even geduurd hoor! En dan al die 'praatjes' van: 'je moet maar dankbaar zijn dét je nog kinderen kan krijgen' en 'tja, zwanger zijn is een gezonde ziekte' enzo, daar kún je dan gewoon helemaal niks mee. Tuurlijk weet je dat allemaal wel, maar op dat moment (bij de één duurt dat wat korten, bij een ander wat langer, bij mij meer dan een jaar...) zijn zulke uitspraken echt niet zo leuk. Klintk misschien hard voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen, maar ik vind wel dat er ook wel eens naar de ándere kant gekeken mag worden.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 06 okt 2008 12:50

En ja hoor.. we worden weer om en tante!
Gisteren kwamen m'n zwager en schoonzus het speciaal vertellen aan ons, vond ik wel erg lief.
Als alles goed mag gaan hoopt het eind april te komen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 okt 2008 13:10

Gefeliciteerd zeg! Hoeveelste keer word je tante?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 06 okt 2008 13:13

Dankje!!
Uhhm, van m'n man z'n kant word dit de zesde keer.
Aan mijn kant 1 keer, maar daar zijn alleen m'n zus en ik nog maar getrouwd.
M'n schoonzusje en zwager zijn afgelopen mei getrouwd, dus super leuk voor ze dat het al zo snel is gelukt.
M'n schoonzusje riep het al voor haar trouwen dat ze gelijk een kind wilde.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 06 okt 2008 13:20

Gefeliciteerd Tuinfluiter!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 06 okt 2008 15:08

Gefeliciteerd Tuinfluiter! En, weer een oppaskindje erbij? :wink:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 06 okt 2008 15:09

Afbeelding
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 okt 2008 15:12

Gefeliciteerd Bloempie!!! Vertel vertel :D :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 okt 2008 15:13

Super gaaf gefeliciteerd!

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 06 okt 2008 15:14

Gefeliciteerd Bloempie! Leuk, leuk, hoe gaat het met je?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 06 okt 2008 15:15

MissF schreef:Gefeliciteerd Bloempie!!! Vertel vertel :D :D
Tnx! Thomas wordt precies wakker, dus later meer... 8)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Terug naar “Archief”