Samenwonen, waarom niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 okt 2004 09:33

oei jacob, kan je niet beter eerst een tijdje op jezelf gaan wonen dan? Gewoon om eraan te wennen dat je moeder niet alles meer voor je doet. Anders kan het nog weleens dik tegenvallen voor je vriendin...

joepie

Berichtdoor joepie » 06 okt 2004 10:57

joepie schreef:
groenrondballetje schreef:Paulus schrijft over samenwonen en seks: "het is goed als een man een meisje in huis neemt, maar laat hij zich dan beheersen..."

en over seks en het huwelijk: "... en als een man zich niet kan beheersen, laat hij dan met haar trouwen..."

Waar haal je dat vandaan? En welke vertaling is dit?
Dus waar staat het in de Bijbel.

Weet nog steeds niet waar het staat :(

Frans
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Frans » 06 okt 2004 12:41

jacob schreef:Ik wil wel een leuk feestje er om heen hebben. het belangrijkste is nu gewoon zo snel mogelijk het huis uit. Trouwen kan altijd nog

Het belangrijkste is het huis uit.....???

Met trouwen leg je een belofte af, naar je vrouw/man en naar God.
Wij blijven bij elkaar!!
Als je gaat samenwonen is het anders, de mogelijkheid is en blijft er om uit elkaar te gaan. Ook al zeg je van niet, je weet dat het zo is.

T lijkt me trouwens heel raar trouwen als je samenwoont, welke meerwaarde heeft trouwen dan nog?

God zegt over getrouwde stellen dat ze niet uit elkaar mogen gaan!!!

En als je wilt trouwen maar het mag niet te veel kosten, spaar een jaar bijv. Dan kan je als je extra zuinig leeft altijd heel wat sparen.
En geef dan een feest in de zomer, dan hoef je geen heel restaurant te huren (wat altijd zo duur is) maar geef je een feest in een grote schuur. (er is vast wel iemand die je die voor zo'n feest wil lenen)
Kleed die schuur leuk aan. Dat hoeft niet veel te kosten. En zorg zelf met je omgeving (vrienden en familie) voor eten en drinken.

Echt je kan een heel gaaf feest hebben (ik denk helaas wel zonder ferrari, maar als dat belangrijker is dan trouwen...)zonder dat t duur is.

(ik ben heel blij dat ik getrouwd ben, en niet daarvoor heb samengewoond!!!)

Loonatick

Berichtdoor Loonatick » 14 okt 2004 18:04

Frans schreef:God zegt over getrouwde stellen dat ze niet uit elkaar mogen gaan!!!

Iedereen moet doen waar hij/zij zin in heeft.

Ik ga later ook niet trouwen, maar samenwonen.
Er staat namelijk nergens in de bijbel dat je moet trouwen, dat is in de loop der jaren alleen een traditie geworden.
Er staat alleen dat je als je met een vrouw samen gaat je met haar moet blijven. Dus helemaal niks over trouwen e.d.

Mijn conclusie trouwen of samenwonen, maakt niks uit. Het heeft met je gevoel te maken.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 okt 2004 21:53

Loonatick schreef:
Frans schreef:God zegt over getrouwde stellen dat ze niet uit elkaar mogen gaan!!!

Iedereen moet doen waar hij/zij zin in heeft.

Ik ga later ook niet trouwen, maar samenwonen.

En wat nou als je heel erg veel van je meisje houdt, en zij wil perse zo graag trouwen??????????? Omdat ze dan bv het gevoel heeft dat ze echt bij je hoort, en omdat ze dan jou naam draagt?
Wat doe je dan?
Zou je dan ook niet trouwen?

Opperpotje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Opperpotje » 20 okt 2004 15:46

Mijn korte mening over samen wonen is!!!!........................*Trom geroffel* het mag best wel

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 22 feb 2005 01:44

Ff schop omhoog, aangezien er een nieuw topic over geopend werd...

Overigens, waarom zouden we niet af en toe dezelfde discussie opnieuw voeren, zonder terug te moeten gaan op 7 pagina's gezwam die de discussie bij voorbaat al een heel bepaalde richting geven?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 feb 2005 01:55

Inderdaad, het oppikken van een oud topic loopt NOOIT lekker en het resultaat is dat de opener van het nieuwe topic ook nergens komt. Bovendien zijn er nieuwe mensen, nieuwe en meer gerijpte meningen, kortom: een nieuwe discussie. :) Het lijkt me dan beter om het oude topic dicht te gooien als het nieuwe..

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 22 feb 2005 09:42

Ik had een andere topic geopend (sorry daarvoor :oops: ) Ik ken iemand die zijn meisje in huis heeft genomen omdat ze thuis in een moeilijke situatie zat. Ik vind op zich dat er niets mis mee is !
Afbeelding

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 18 apr 2005 16:58

Lalage schreef:Trouwen is veel veiliger. Je hebt dan veel meer kans dat je partner bij je blijft en je zult meer vechten voor je uit elkaar gaat. Verder hebben de meeste mensen langer nagedacht over of ze willen trouwen dan over of ze willen samenwonen en dat maakt het een meer doordachte keuze.

Het enige tegenargument: geen geld. Maar als je geen geld hebt om te trouwen, heb je waarschijnlijk ook geen geld voor een fatsoenlijk huis.

Is dat zo? Trouwen veiliger dan samenwonen. Ik bedoel als je samenwoont, leer je elkaar wel beter kennen en als je opeens het huwelijk ingaat ken je elkaar amper en moet je nog aan elkaar wennen (dan zie je elkaars frustraties). Of zie ik dat nu verkeerd? Ik vind het trouwens wel erg lastig, want als je samen gaat wonen is de kans op verleiding (geslachtsgemeenschap) erg groot, zoals Acire al vertelde. En ik vind dat sex voor het huwelijk niet kan om onduidelijkheid uit de weg te gaan 8) Ik denk dat ik me aansluit bij Groenrondballetje
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 apr 2005 17:21

butterfly schreef:Ik bedoel als je samenwoont, leer je elkaar wel beter kennen en als je opeens het huwelijk ingaat ken je elkaar amper en moet je nog aan elkaar wennen (dan zie je elkaars frustraties). Of zie ik dat nu verkeerd?

Het is wel ietwat gechargeerd zo ja. :wink:

Ik vind het trouwens wel erg lastig, want als je samen gaat wonen is de kans op verleiding (geslachtsgemeenschap) erg groot, zoals Acire al vertelde. En ik vind dat sex voor het huwelijk niet kan om onduidelijkheid uit de weg te gaan 8) Ik denk dat ik me aansluit bij Groenrondballetje

Wat voor onduidelijkheid?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 apr 2005 17:23

Je leert elkaar ook goed kennen als je elk weekend op elkaars lip op een studentenkamer zit hoor ;) maar goed, dat willen sommigen weer niet, omdat de verleiding dan te groot is.

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 18 apr 2005 18:02

Aragorn schreef:
butterfly schreef:Ik bedoel als je samenwoont, leer je elkaar wel beter kennen en als je opeens het huwelijk ingaat ken je elkaar amper en moet je nog aan elkaar wennen (dan zie je elkaars frustraties). Of zie ik dat nu verkeerd?

Het is wel ietwat gechargeerd zo ja. :wink:

Ik vind het trouwens wel erg lastig, want als je samen gaat wonen is de kans op verleiding (geslachtsgemeenschap) erg groot, zoals Acire al vertelde. En ik vind dat sex voor het huwelijk niet kan om onduidelijkheid uit de weg te gaan 8) Ik denk dat ik me aansluit bij Groenrondballetje

Wat voor onduidelijkheid?

Misschien lijkt het dat ik voor sex voor het huwelijk ben, maar dat is niet zo. Vandaar dat ik het er even bijschrijf. Dat bedoelde ik met onduidelijkheid.
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

André

Berichtdoor André » 18 apr 2005 18:06

butterfly schreef:Misschien lijkt het dat ik voor sex voor het huwelijk ben, maar dat is niet zo. Vandaar dat ik het er even bijschrijf. Dat bedoelde ik met onduidelijkheid.
Dat begreep die wel hoor, neem dat maar van mij aan.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 apr 2005 23:56

butterfly schreef:Misschien lijkt het dat ik voor sex voor het huwelijk ben, maar dat is niet zo. Vandaar dat ik het er even bijschrijf. Dat bedoelde ik met onduidelijkheid.

Ow, oke, ik dacht dat je misschien tegen was omdat het dan minder onduidelijkheid op zou leveren ofzo. Whatever. :P

Terug naar “Archief”