Het is over......

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mar 2004 16:50

DireStraits schreef:-Het is een persoonlijke keuze van mensen om wel of niet naar de kapper te gaan. Het is geen persoonlijke keuze van mensen om in ellende en armoede te leven en te sterven.

Klopt net niet helemaal. Het is geen persoonlijke keuze van mensen dat hun haar blijft groeien als ze niet naar de kapper gaan. Het is wel een persoonlijke keuze om naar God te gaan. (Zo, dan klopt je vergelijking weer.. :mrgreen: )

schroefstrik
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor schroefstrik » 03 mar 2004 18:16

AfbeeldingAfbeelding

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 03 mar 2004 18:53

Ook van Peter Scheele?
Ik mis die prachtige nog van:
Zonder Jezus is je kerst mis! :D

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 03 mar 2004 19:40

:lol: :lol: :lol:
Heb je hem weer, onze satanskleuter

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 03 mar 2004 19:49

Mariamagdalena schreef::lol: :lol: :lol:

Beste Mariamagdalena, ik ben geen liefhebber van Peter Scheele, maar om hem een "satanskleuter" te noemen gaat me toch wel wat ver hoor.
Voor ik zulke termen ga gebruiken moet het wel heel erg worden.... :D

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 03 mar 2004 21:07

*wel fan peter scheele*
*kent niemand die zo eenvoudig evangelisatie in de praktijk brengt zonder er doekjes rond te winden of moeilijk te doen*
*bovendien heeft ie ook nog kaas gegeten van evolutie vs. creationisme en filosofie*
*en zit of zat hij in de gemeente raad van eindhoven*
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 03 mar 2004 21:13

Brion schreef:

Beste Mariamagdalena, ik ben geen liefhebber van Peter Scheele, maar om hem een "satanskleuter" te noemen gaat me toch wel wat ver hoor.
Voor ik zulke termen ga gebruiken moet het wel heel erg worden.... :D

Nee, ik bedoel niet Peter Scheele. Daar ben ik juist wel een fan van. Maar misschien verwar ik die jongen met een ander die tot de satanskerk behoort, die een tijdje terug hier schreef, sorry asl dat zo is.Niet mijn bedoeling om je te kwetsen.
Maar Peter Scheele vind ik juist leuk, wij hebben filmpjes van hem in onze jongerenkerk.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 05 mar 2004 13:53

BaBBa schreef:<KNIP>Een man ging naar de kapper om zijn haar en baard bij te laten knippen. <KNIP>

Een sprookje erbij halen als antwoord op de vraag waarom er zoveel ellende in de wereld is, is wel leuk natuurlijk, maar persoonlijk kijk ik liever wat het Grote Handboek erover zegt. Lees maar eens wat Jezus in Johannes 9 zijn discipelen antwoordt als zij dezelfde vraag stellen.

Maargoed, effe weer on-topic: Mijn bijdrage in deze discussie "over 100 jaar is er geen Christendom meer" --> ik hoop van harte dat het waar is!

Weg met het Christendom als wereldreligie! Weg met al die mensen die regeltjes navolgen omdat de-een-of-andere god dat van ze wil! Weg met schijnheiligheid en onoprechtheid! Weg met het moeten doen van 'goede dingen' waar je eigenlijk de schurft aan hebt! Weg met het wetticisme!
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Vin

Berichtdoor Vin » 05 mar 2004 14:41

Bedoel je schroefstrik? Je wou me toch niet vertellen dat je het sarcasme van Schroefstrik (het personage van Lewis) nog niet doorhebt? Het is trouwens in dezelfde lijn als de 'prikkelende' teksten van Peter Scheele, waar je wel fan van bent kennelijk.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 mar 2004 16:39

-Als ik besluit wél naar de kapper te gaan, dan doet de kapper open en word ik geholpen. Als ik (of miljarden anderen op aarde) naar God toega, dan lijkt hij niet thuis te zijn.

Proberen ze het dan? En zo ja, waarom? Uit eigenbelang of omdat ze inzien dat ze niet zonder God kunnen?

-Het is een persoonlijke keuze van mensen om wel of niet naar de kapper te gaan. Het is geen persoonlijke keuze van mensen om in ellende en armoede te leven en te sterven.

Het is een persoonlijke keus voor die mensen om God er niet bij te betrekken, terwijl Hij hun kan helpen.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 05 mar 2004 17:55

Vin schreef:

Bedoel je schroefstrik? Je wou me toch niet vertellen dat je het sarcasme van Schroefstrik (het personage van Lewis) nog niet doorhebt? Het is trouwens in dezelfde lijn als de 'prikkelende' teksten van Peter Scheele, waar je wel fan van bent kennelijk.

Oh, sorry, excuses, vergissing... :oops: :oops: :oops:

Vin

Berichtdoor Vin » 05 mar 2004 18:03

Mariamagdalena schreef:Oh, sorry, excuses, vergissing... :oops: :oops: :oops:

Ik bedoel.. ehm.. dinges. Volgens mij staat schroefstrik namelijk aan "onze kant" :D Tenzij hij natuurlijk sarcastisch-sarcastisch is...als een soort dubbelspion :mrgreen:

DireStraits
Mineur
Mineur

Berichtdoor DireStraits » 05 mar 2004 20:12

Marnix schreef:
-Als ik besluit wél naar de kapper te gaan, dan doet de kapper open en word ik geholpen. Als ik (of miljarden anderen op aarde) naar God toega, dan lijkt hij niet thuis te zijn.

Proberen ze het dan? En zo ja, waarom? Uit eigenbelang of omdat ze inzien dat ze niet zonder God kunnen?

-Het is een persoonlijke keuze van mensen om wel of niet naar de kapper te gaan. Het is geen persoonlijke keuze van mensen om in ellende en armoede te leven en te sterven.

Het is een persoonlijke keus voor die mensen om God er niet bij te betrekken, terwijl Hij hun kan helpen.

Als God inderdaad zou helpen bij mensen in ellende, dan zou iedereen wel naar God toegaan. Maar ik heb niet de indruk dat God helpt. Ja, in een enkel geval lijkt het wel zo, maar met een wereldbevolking van 6 miljard kan dat net zo goed toeval zijn...
Cynisch? Ja, inderdaad. Maar wel de waarneembare realiteit.
Het lijkt niets meer dan een puinhoop op aarde. Dat is geen sluitend bewijs voor het niet bestaan van God, maar ik vind het wel erg naïef om te zeggen dat God altijd helpt bij mensen in nood. Daar kun je je wellicht uit redden door te zeggen dat het de schuld is van de mensen zelf, dat God anders helpt, dan wij hem niet begrijpen enz. enz. Maar zouden al die mensen (een substantieel deel van de wereldbevolking) er persoonlijk voor gekozen hebben niet naar God toe te gaan, als die hen inderdaad zou kunnen helpen? Lijkt me onwaarschijnlijk. Voor de hand liggende conclusie: God bestaat niet of hij helpt niet (altijd). Vind je het vreemd dat mensen die conclusie trekken? Ik niet.
The proof of the pudding is in the eating.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 06 mar 2004 15:15

Heiden beweert dat religie enkel en alleen iets is wat bij cultuur hoort en wat aangeleerd is. Daar heb ik enkele vragen bij:
1. Hoe kon het gebeuren dat er zo iets als christendom is ontstaan als religie alleen iets aangeleerds zou zijn?
2. Hoe komt het dat er in oosterse landen zo veel christenen zijn, die niet christelijk zijn opgevoed, maar communistisch of islamitisch?
3. Waar baseer je die uitspraak eigenlijk op?
Volgens mij op JOU statistieken en niet op de realiteit!
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

BaBBa
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor BaBBa » 06 mar 2004 15:26

Heiden beweert dat religie enkel en alleen iets is wat bij cultuur hoort en wat aangeleerd is.

Als religie alleen aangeleerd was hoe kan het dan dat mensen tot geloof komen die helemaal niet christlijk zijn opgevoed?

Terug naar “Archief”