Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor parkiet » 11 aug 2011 09:03

liefie, het heeft gewoon best wat tijd nodig hoor, van volledige BV naar niets afbouwen. Zolang je steeds minder vaak gaat kolven is het goed, dus daar opletten. En stuwing hoort er zeker bij hoor, wel vervelend, maar 't kan eigenlijk niet anders. Succes en sterkte!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 11 aug 2011 11:14

Tjonge, als ik dat hier zo lees heb ik wel ongelofelijke mazzel gehad in de borstvoedingsperiode. Heb Levi tot een dag na zijn 2e verjaardag gevoed en geheel zonder problemen, wel wat overproductie, maar dat was het wel. Respect voor degenen bij wie het niet zonder slag of stoot gaat!
@liefie: knap dat je ondanks alle ellende nog zo hebt doorgezet! Wel vervelend dat je nu opeens zo heftig moet afbouwen, hoop voor je dat de productie snel mindert. En inderdaad zo min mogelijk kolven, alleen als je echt op knappen staat. Maar kan me ook voorstellen dat je daar wat huiverig voor bent met het oog op je eerdere borstontstekingen. Sterkte!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 aug 2011 06:25

vandaag al weer 1 jaar aan het voeden!! :D heb nog nooit zolang gevoed :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 aug 2011 06:56

hiep hiep hoera voor jullie beide!! en voo r je kleine manneke! alweer 1!!

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 15 aug 2011 09:18

Gefeliciteerd TJ! Toch weer een hele mijlpaal hè?! Vond ik tenminste wel!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 15 aug 2011 13:06

Gefeliciteerd Tj! Met de lange bv periode en met je zoon!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 aug 2011 13:29

Gefeliciteerd tj!

Ik bn voor t eerst aant werk, en dus ook begonnen met kolven. Viel me tegen, de hoeveelheid, terwijl ik heel relaxt in de lounge zat. 1e x 125cc, 2e x 100 cc. Hopelijk genpeg om de kleine man te kunnen blijven voeden...

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 15 aug 2011 14:06

@Jannoek: ik weet niet wat je thuis aan hoeveelheden kolfde, maar dat zijn wel normale hoeveelheden hoor! Hier kolfde ik ook tijdens werkdagen maar max 150cc. Levi dronk bij de gastouder ook echt alleen het hoognodige om zijn dorst te stillen en zodra we thuiskwamen haalde hij zijn schade weer ruimschoots in :lol: ! Ik had soms ook wel eens keren dat er bijna niets uitkwam en ik 's avonds na het werk op klappen stond. Blijkbaar was kolven niet echt mijn ding :wink: . Toen mijn voorraad uit de vriezer op was, gaf ik dan gewoon een flesje kunstvoeding mee, liever natuurlijk borstvoeding, maar wat niet lukt lukt niet. Het gekke was dat ik wel overproductie had, maar met kolven kreeg ik er gewoon niet zoveel uit, had ook haast geen toeschietreflex dan, terwijl die normaal met live voeden juist erg sterk was. Soms bekeek ik maar een foto of filmpje van Levi om het op te wekken :lol: , maar ook dat werkte niet altijd.
Zag hier ergens voorbijkomen dat iemand 300cc kolfde :shock: ? Megaveel! Zeker fijn om zoveel in voorraad te hebben voor tijden dat het wat minder gaat.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 aug 2011 17:47

Hier loopt de bv eindelijk goed terug maar zit wel weer aan de AB omdat ik weer borstontsteking had... Terwijl ik het afbouwen gewoon goed doe volgens de lactatiekundige.
Ben zelf veel vrolijker nu ik van bijna al het gedoe af ben :oops:
Ik weet dat borstvoeding erg goed is voor een baby maar voor mij zitten er veel meer voordelen aan flesvoeding dan aan borstvoeding ben ik nu wel achter.

@Jannoek Wel apart zeker om weer aan het werk te zijn en om dan te kolven? Hopelijk is het genoeg voor Floris hoeveel BV drinkt hij uit de fles?

@Tj Super al 1 jaar voeden!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 aug 2011 20:26

Fijn liefie dat het eindelijk terugloopt! Hopelijk is alle ellende nu voorbij!

@pluk thuis had ik wel's 150 aan een kant, maar dat zat er niet in.
Had voor vandaag 2 voedingen uit de diepvries gehaald, omdat ik niet wist wat precies nodig was. Maar het was perfect :)
Floris dronk 1x 150 en 1x 100 ml, dus als dat blijft dan kom ik aardig uit met de voedingen en het kolven.
Heb overlegd dat ik de voeding van 4uur thuis geef, en ik kolfde om 10u en 1u. Voor ik ging had ik om 7u gevoed.
't is me alles meegevallen de combi werken/kolven. Maar je kindje achter laten is wel lastig...

Ben wel benieuwd hoe ik t moet doen met klantbezoeken... Als ik een dag training geef wordt het wat ingewikkelder met kolven namelijk.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 16 aug 2011 06:27

Hoera, al 8 weken BV 8) Bij Gerlinde was ik met 9 weken gestopt, maar ik zou nu niet meer weten waarom eigenlijk. Het loopt nu echt super. Ze groeit goed en krijgt 5 voedingen per dag. Slaapt van 8 tot 6 en als ze wakker is ligt ze een beetje te kijken en te kletsen, of te glimlachen :D

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 16 aug 2011 06:50

Heb inmiddels een fluconazol pil gekregen. Ook nystatine. Zit ook aan de acidophilus en de citricidal capsules (hoge dosering) en ik gebruik nu al de 3e kuur gestaan violet.... En nog hebben we spruw....ik HAAT spruw!!
Heb wel het vage idee dat het gisteren en vandaag beter ging dan daarvoor dus hoop dat alle middelen nu eens aan gaan slaan. De vorige x heb ik 2 mnd spruw gehad en nu zit ik ook alweer op de 4,5 week. Terwijl ik er heel vroeg bij was. Het is gelukkig nog niet zo erg als vorige x, doet zeer maar is nog goed te doen. Succes liefie met afbouwen!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 16 aug 2011 08:27

Liefie, succes. En wat balen zeg, weer een ontsteking. :/

Jannoek, mooi dat de combinatie werken-kolven goed gaat!

Jamillah, fijn dat het zo goed gaat. :)

Schipje, vervelend zeg... Sterkte er mee!

Hier gaat het prima eigenlijk! Heerlijk hoor.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 16 aug 2011 10:18

Jannnoek: Fijn dat het goed gaat zo!

Heerlijk, al 8 weken borstvoeding Jamillah! Nog geen vervelende ontstekingen of spruw gehad hé?? fijn hoor!

Schipje: sjonge, het zit niet mee. Zo te lezen krijg je behoorlijk wat binnen en nog is het niet weg! Sterkte hoor!

Liefie: jou zit het ook niet echt mee, besluit je te stoppen krijg je dit weer... jij ook sterkte met afbouwen!

Hier weet ik nu ook (na 2 keer zo lang borstvoeding te hebben gegeven en NOOIT problemen wbt ontstekingen en spruw) helaas wat borstontsteking is.
Zondagmiddag begon het maar ik had nog niet het gevoel dat het een ontsteking was, wist niet eens hoe dat voelde. Nu dus wel, gister heel de dag op bed gelegen en kompressen met koude kwark (volgens de vk zou dat goed helpen) er tegenaan gehad en meteen aan de vitaminen etc. En de koorts is nu weg, ontsteking zit er nog wel maar een ab kuur is niet nodig. Wil ik ook niet want ben veel te bang dat ik daar weer spruw van ga krijgen 8-[

Verder geniet ik nog steeds van de bv, al was het zondagavond/nacht en gister echt niet leuk!! Voeden zelf deed gelukkig niet meer pijn dan voorheen (heb aan 1 kant een beschadigde tepel en dat is tot het toeschietreflex erg pijnlijk, had ik bij de meiden ook). Dus ik hoop ook dit keer het jaar vol te maken :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 aug 2011 10:24

Wauw, meiden wat een ellende met de bv. Petje af hoor dat jullie doorgaan.

@ liefie Jij hebt ongeveer dezelfde situatie als ik vorig jaar, elke keer borstontsteking en verder spruw. Ik griezel als ik eraan terug denk.

Succes allemaal!

Terug naar “Archief”