Moderator: Moderafo's
10 En ziet, een hand roerde mij aan, en maakte, dat ik mij bewoog op mijn knieen, en de palmen mijner handen.
11 En Hij zeide tot mij: Daniel, gij zeer gewenste man! merk op de woorden, die Ik tot u spreken zal, en sta op uw standplaats, want Ik ben alnu tot u gezonden; en toen Hij dat woord tot mij sprak, stond ik bevende.
12 Toen zeide Hij tot mij: Vrees niet, Daniel! want van den eersten dag aan, dat gij uw hart begaaft, om te verstaan en om uzelven te verootmoedigen, voor het aangezicht uws Gods, zijn uw woorden gehoord, en om uwer woorden wil ben Ik gekomen.
13 Doch de vorst des koninkrijks van Perzie stond tegenover Mij een en twintig dagen; en ziet, Michael, een van de eerste vorsten, kwam om Mij te helpen, en Ik werd aldaar gelaten bij de koningen van Perzie.
16 En het geschiedde, als wij tot het gebed heengingen, dat een zekere dienstmaagd, hebbende een waarzeggenden geest, ons ontmoette, welke haar heren groot gewin toebracht met waarzeggen.
17 Dezelve volgde Paulus en ons achterna, en riep, zeggende: Deze mensen zijn dienstknechten Gods des Allerhoogsten, die ons den weg der zaligheid verkondigen.
18 En dit deed zij vele dagen lang. Maar Paulus, daarover ontevreden zijnde, keerde zich om, en zeide tot den geest: Ik gebied u in den Naam van Jezus Christus, dat gij van haar uitgaat. En hij ging uit ter zelfder ure.
Swarming Spirits - Tourniquet schreef:Two spirits call my name
One from glory one from shame
Burning different flames
I must believe I am receiving
True words of light of the Christ
Swarms of Legions
Swarms of demons
Swarms at war today
Swarms to kill men
Swarms to bless them
Swarms that some obey
The Bible speaks of prayer
For those who have faith to dare
Jesus Christ is there
Swarms of Angels
Swarms of Devils
Swarms surrounding me
Swarms to kill men
Swarms to bless them
Swarms that we can't see
Je leert wat basisbegrippen, maar in grote lijnen verkondigen ze wel degelijk waarheid.
Optimatus schreef:Zou wel makkelijk zijn met stofzuigen. Ik denk dat ik maar eens een Wiccawerkster ga zoeken...
Gekheid... Als dit soort dingen zou bestaan, dan zou het algemeen bekend en wellicht zelfs aanvaard zijn in deze postmoderne maatschappij. Daar komt overigens nog bij dat de filmindustrie er allang gebruik van zou hebben gemaakt, omdat een zo'n zweefmokkeltje een stuk goedkoper is dan al die special effects.
Ik steek inderdaad de draak met dit BIJGELOOF. Blijkbaar zijn er in Nederland nog steeds mensen die in al die nonsens geloven. In de eerste plaats hebben ze dan geen vertrouwen in God (Immers, als God voor je is, wie is dan tegen je?). Ik vertrouw op God en mijn tafels blijven gewoon keurig netjes op hun plek staan, mijn zwarte kat Miss James is ook geen heksenkat en de bezem is helaas nog geen alternatief voor het vliegtuig.
Ten tweede geven mensen die wel in deze nitwitterige oplichterij geloven doortrapte toverkollen als Jomanda en al die andere ellende dermate veel invloed dat ze hele volksstammen kunnen verleiden en er zelf alleen maar gigarijk van worden en dat over de ruggen van anderen. Anderen, die daar met open ogen intuinen omdat ze niet op God, maar op één of andere Tielse Tuttelbel of dat dat Tsjakkamonster vertrouwen...
Ik zou het geen ongezonde obesessieve fascinatie willen noemen. Het boeit me. Ja.kurtyo schreef:L'être extraterrestre schreef:Tjah, misschien om heel hard op mezelf in te praten dat ik er ver vandaan moet blijven? Het vervelende is ook nog wel dat vooral zwarte magie mij trekt, maar ik heb me tot nu toe eigenlijk alleen nog maar deels verdiept in witte magie. Voor zover er verschil is, maarik heb meer gelezen over wicca dan over satanisme.
An sich is dit heel herkenbaar. Ik word over het algemeen ook meer getrokken voor de donkere kanten van bijvoorbeeld magie e.d. Maar dat is nog niet echt een antwoord op de vraag waar de ongezond obsessieve fascinatie voor dergelijke zaken vandaan komt. Juist omdat je wel aangeeft christen te zijn (correct me if I'm wrong).
Er zit altijd een risico aan vast. En ik geloof dat dat risico hoger word naarmate je meer problemen in de privésfeer hebt, ongeacht leeftijd, maar dat het risico ook hoger is als je jonger bent, omdat je dan moeilijker kunt bepalen wat je wel en niet kunt doen.De verdieping is altijd gevaarlijk. Ook al ben je 50, misschien als je goed in je vel zit, en je weet waar je mee bezig bent niet.
Onjuist, me dunkt. Je begint ergens, en vanaf dat punt bouw je op. Op dergelijke wijze hoeft verdieping in dergelijke zaken geenszins gevaarlijk te zijn. Als je als - bijvoorbeeld - christen jezelf verdiept in dergelijke zaken doe je dat vaak met de reden dat je wilt weten waarover je praat en wat je afwijst. In zo'n geval is een goed opgebouwde verdieping geen probleem denk ik. En als je je in dergelijke zaken verdiept omdat je een werkelijke interesse in die zaken hebt en omdat je zelf op zoek bent naar magie (wicca) of verlichting (spiritualiteit), dan is er al helemaal geen probleem, lijkt me. Mits je weet hoe je je moet verdiepen en mits je dat met mate doet.
Geen idee. Waarschijnlijk van dezelfde plek als waar mijn interesse voor fotografie vandaan komt. (dat vind ik ook al jaren leuk zonder dat daar aanleiding voor is. )kurtyo schreef:Duidelijk, dank je. Maar alsnog ben ik benieuwd waar de fascinatie vandaan komt (ik laat het ongezonde en obsessieve weg, dus m.a.w.: waar komt je interesse vandaan)?
kurtyo schreef:Duidelijk, dank je. Maar alsnog ben ik benieuwd waar de fascinatie vandaan komt (ik laat het ongezonde en obsessieve weg, dus m.a.w.: waar komt je interesse vandaan)?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten