BEWUST geen kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

birdsong
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor birdsong » 28 sep 2006 10:54

Aragorn schreef:Ja Smurffie, daar zijn zelfs jouw charmes niet tegen opgewassen. 8)

Naja, ze kan het proberen!! :wink:
Be Smart, Be Pure!

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 28 sep 2006 11:12

Ha mensen,

Ongelofelijk, zeven paginas over dit onderwerp haha, ik moet hier hard om lachen :)
En Lalage, waarom deze/dit topic...hm, een soort tegenwerping tov al die relatie,trouw, zwanger en kinder topics denk ik :) Ik vroeg me een beetje af of het cool is om jong te trouwen en kinderen te krijgen enz. Ik ga overigens gewoon vrolijk door met studeren en heb inderdaad geen vriend en ik ben superblij met mijn leven en geniet fulltime van alle dingen die ik kan doen zonder man, zwangere buik en kinderen haha.
Het is denk ik gewoon een beetje wat je gewend bent, hoe je zelf bent opgevoed, hoe je man of vrouw er over denkt en je eigen positie binnen de samenleving. Ik vind kinderen van anderen altijd wel leuk maar van me zelf..hmm, ik wil wel zwanger zijn maar geen kind :) Het idee dat je er nooit meer vanaf komt staat me zo tegen..Het is tuurlijk wel een beetje ehm, een sta in de weg met alle respect..Je zult een hoop dingen moeten opgeven als je kinderen krijgt. En het is maar net hoe erg je dat vindt..Ik in mijn geval zou het erg vinden ook al geeft een kind veel terug. Ik hoop toch meer te bereiken in mn leven dan moeder en echtgenote te worden. Beter zonder kinderen dan voorlopig :)

Technico

Berichtdoor Technico » 28 sep 2006 11:29

Ik zou later wel kinderen willen hebben. Al is het alleen maar om te proberen mijn eigen ouders :8> te overtreffen :mrgreen:, wat een moeilijke opgave gaat worden. :)
Ik vind het als man toch wel lastig om dat zomaar uit te spreken, niet dat ik me ervoor schaam, maar het klinkt zo makkelijk. Uiteindelijk moet de vrouw het ter wereld zetten, en waarschijnlijk het grootste deel van de opvoeding verzorgen (hoewel daar bij mij ook wel over te praten valt :) ). Haar inspraak zou ik dus wel heel zwaar laten wegen, en het gesprek gauw laten rusten als blijkt dat ze er negatief tegenover staat.

Op het moment studeer ik trouwens lekker, en hoeft het nog even niet 8)

Bloemenkind

Berichtdoor Bloemenkind » 28 sep 2006 12:24

Ik wil absoluut geen kinderen.
Volgens mijn moeder zei ik dat al toen ik nog een klein meisje was.

Ik heb ab-so-luut geen moederinstinct.
Sterker nog, ik vind kinderen eigenlijk helemaal niet leuk :oops:

Daarbij komt dat ik mijn genen niet wil doorgeven aan een kind, dat kan ik zo'n kind niet aandoen.

Ik weet van mezelf dat ik geen goede moeder zou zijn.
Dus lijkt het me niet meer dan logisch niet voor kinderen te kiezen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 sep 2006 12:27

Bloemenkind schreef:Ik wil absoluut geen kinderen.
Volgens mijn moeder zei ik dat al toen ik nog een klein meisje was.

Ik heb ab-so-luut geen moederinstinct.
Sterker nog, ik vind kinderen eigenlijk helemaal niet leuk :oops:

Daarbij komt dat ik mijn genen niet wil doorgeven aan een kind, dat kan ik zo'n kind niet aandoen.

Ik weet van mezelf dat ik geen goede moeder zou zijn.
Dus lijkt het me niet meer dan logisch niet voor kinderen te kiezen.

Dat klinkt heel stellig, en ik kan me het ook voorstellen als ik sommige van je posts lees.

Maar misschien doe je jezelf wel tekort als je zegt dat je geen goede moeder zou zijn! hiermee wil ik niet zeggen dat je het dan maar gewoon moet proberen, want als jij geen kinderen wilt, dan wil je ze niet, klaar. Maar je moet jezelf in je gedachten niet benadelen hoor Bloemenkind!

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 28 sep 2006 13:06

Zo te lezen verwerpen jullie allemaal Gods woord! Is het niet Zijn opdracht om ons voor te planten en ons te vermenigvuldigen! En is het niet Zijn ZEGEN dat we kinderen mogen krijgen en niet zoals hier over gepraat wordt dat we kinderen nemen, want zo werkt het nog steeds niet!
En wat is er mooier om als zegen op je huwelijk (een goed huwelijk zoals ik het huwelijksformulier staat geschreven) kinderen te mogen krijgen en deze kinderen op te mogen voeden naar Gods woord, is er een mooiere taak te wensen??
Groetjes

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 28 sep 2006 13:11

Ik vind kinderen super leuk, hou ervan om op te passen.. ben ook wel een moeder-type..
maar moet er nu echt niet aan denken om kinderen te krijgen. En ook niet in de toekomst, ik kan het me gewoon niet goed voorstellen. Kinderen zijn leuk, als ze niet van mij zijn ;); zodat je niet verantwoordelijk bent, en je niet elke avond met een jankend kind zit. Bovendien vind ik dat je eerst volwassen moet zijn voor je kinderen krijgt, ik ben nog lang niet volwassen genoeg voor kinderen. En ik vind deze wereld ook niet echt een fijne plek voor kinderen. Ik denk wel dat dat wel weer bijdraait als ik ouder wordt, maar nu... *ieh* ;/
kinderen hebben is eng :wink:

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 28 sep 2006 13:15

babbeltje schreef:Zo te lezen verwerpen jullie allemaal Gods woord! Is het niet Zijn opdracht om ons voor te planten en ons te vermenigvuldigen! En is het niet Zijn ZEGEN dat we kinderen mogen krijgen en niet zoals hier over gepraat wordt dat we kinderen nemen, want zo werkt het nog steeds niet!
En wat is er mooier om als zegen op je huwelijk (een goed huwelijk zoals ik het huwelijksformulier staat geschreven) kinderen te mogen krijgen en deze kinderen op te mogen voeden naar Gods woord, is er een mooiere taak te wensen??

God vraagt niet van ons om ons gelijk de konijnen rücksichtslos voort te planten. Bovendien heb ik als man ook de Goddelijke opdracht om met verstand bij mijn vrouw te wonen. Dat staat immers net zo goed in het huwelijksformulier.

Niet dat dat altijd lukt, maar ik probeer het... 8)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 28 sep 2006 13:17

babbeltje schreef:Zo te lezen verwerpen jullie allemaal Gods woord! Is het niet Zijn opdracht om ons voor te planten en ons te vermenigvuldigen! En is het niet Zijn ZEGEN dat we kinderen mogen krijgen en niet zoals hier over gepraat wordt dat we kinderen nemen, want zo werkt het nog steeds niet!

De opdracht was om ons te vermenigvuldigen en de aarde te vervullen. Nou, de aarde is vol zat, vind ik.
Bovendien kunnen mensen allerlei redenen hebben om geen kinderen te nemen; en dat is hun goed recht. Paulus had ook geen gezin, omdat hij zich wilde wijden aan het dienen van God. Hij was van mening dat dat beter kon zonder vrouw; en dus ook zonder kinderen.

Wie zegt dat ik daar geschikt in ben? Als je je kinderen wilt opvoeden naar Gods woord, zul je daar zelf eerst zekerheid en geloof voor moet hebben, iets wat ik te weinig heb.

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 28 sep 2006 13:18

Othello schreef:

God vraagt niet van ons om ons gelijk de konijnen rücksichtslos voort te planten. Bovendien heb ik als man ook de Goddelijke opdracht om met verstand bij mijn vrouw te wonen. Dat staat immers net zo goed in het huwelijksformulier.

Niet dat dat altijd lukt, maar ik probeer het... 8)

Sorry hoor, maar volgens mij heb ik het niet over konijnen en bedoel ik ook absoluut niet dat je je gezonde verstand niet moet gebruiken, maar daar gaat deze hele discussie niet over
Groetjes

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 28 sep 2006 13:23

Toch wel. Kinderen krijg je inderdaad. En een zegen, dat is het.

Maar dat neemt niet weg dat je er goed over moet nadenken of je er al aan toe bent, of niet. Of dat je leven er al klaar voor is. Dat valt ook onder de verantwoordelijkheid waar ik het over had. Lijkt me vooral een gebedszaak, dat dan wel weer.

't Is immers geen kanarie die je koopt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 sep 2006 13:31

En wat betreft die opvoeding, waar de meeste mensen tegen opzien.
Bestaat er een volmaakte opvoeding!?

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 28 sep 2006 13:35

Wil jij misschien nu even goed lezen.. je hoort mij toch nergens zeggen dat je er niet over na moet denken en dat je je verstand niet hoeft te gebruiken! Ik zeg alleen dat kinderen krijgen een zegen van God is dat het ook een taak is om je te vermenigvuldigen.. en hoe mooi het is als je kinderen mag opvoeden naar Gods woord en je eigen geloof mag overbrengen op je kinderen!!
Groetjes

Bloemenkind

Berichtdoor Bloemenkind » 28 sep 2006 13:36

rosalie83 schreef:Dat klinkt heel stellig, en ik kan me het ook voorstellen als ik sommige van je posts lees.

Maar misschien doe je jezelf wel tekort als je zegt dat je geen goede moeder zou zijn! hiermee wil ik niet zeggen dat je het dan maar gewoon moet proberen, want als jij geen kinderen wilt, dan wil je ze niet, klaar. Maar je moet jezelf in je gedachten niet benadelen hoor Bloemenkind!

Ik doe mezelf op veel fronten tekort, dat klopt.
Maar wat dit betreft ben ik uiterst realistisch hoor :wink:

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 28 sep 2006 13:38

Evelien schreef:En wat betreft die opvoeding, waar de meeste mensen tegen opzien.
Bestaat er een volmaakte opvoeding!?

Nee dat denk ik niet, dat zou ook niet kunnen omdat we allemaal zondige mensen zijn! Maar we kunnen wel proberen om je kinderen al biddend op te voeden en tuurlijk blijf je dan nog fouten maken, maar denk wel dat dat de beste manier is.
Groetjes

Terug naar “Archief”