Hoe vier je een verloving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 mei 2008 21:54

k heb een collega die verloofd is, maar gaat voorlopig neit trouwen. Ze willen eerst nog een dure reis enzo maken, daarna komt het trouwen wel zegt ze.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 20 mei 2008 08:39

Galateia schreef:Wij hebben onze verloving uitgebreid gevierd, want dat leverde ons een hele uitzet op en aangezien we geen geld hadden, konden we die wel gebruiken 8)

Het was trouwens een enorm feest. Met ongeveer evenveel mensen als op onze bruiloft. We hadden een zaaltje gehuurd, eten en drinken enorm groot ingeslagen, vrienden en broers/zussen deden de bediening (voor zover nodig, mensen hebben zelf handen en benen) en de cadeaus... nou, we hoefden niks meer te kopen :mrgreen:

hahaha, dat is wel relaxed dan ;). Maar goed, een feestje kost ook behoorlijk wat geld toch?
Wij zijn ook arme studenten :wink: maar kopen gewoon af en toe dingen, en zeker niet te duur. Heb voor m'n verjaardag servies gekregen en pas hebben we een bestekcassette gekocht. Daarnaast wonen we nu al allebei op kamers, dus we hebben veel dingen gewoon al. Ideaal ;).

@ Keessie: nee, ik zie verloven niet als ten huwelijk gevraagd worden. Als je vraagt 'zullen we gaan verloven' o.i.d. zou ik het persoonlijk leuker vinden als m'n lover vraagt of ik met 'm wil trouwen en ook officieler.. maar dat is puur een gevoelskwestie misschien wel..

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 mei 2008 09:38

@De verloofden: nog gefeliciteerd :wink:

@Jannoek: herkenbaar, uitgebreid verloven hoeft voor mij persoonlijk ook niet en op kamers zitten is wat dat betreft wel ideaal: dan heb je ongemerkt toch al veel verzameld. Zo heb ik zelfs al een wasmachine :lol:. Een bestekcassette, daar heb ik dan ook weer niet zoveel mee - als je toch bij elkaar passend bestek (van Blokker bijv.) hebt, dan is het toch ook goed, hoeft toch niet persé in een cassette te zitten? Ik zei tegen m'n vriend dat je dat ding toch ergens in een kast zet en 'm nooit meer ziet en het bestek dat je het meeste gebruikt gaat ergens in een keukenla :mrgreen:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 20 mei 2008 10:21

LeChat schreef:Een bestekcassette, daar heb ik dan ook weer niet zoveel mee - als je toch bij elkaar passend bestek (van Blokker bijv.) hebt, dan is het toch ook goed, hoeft toch niet persé in een cassette te zitten? Ik zei tegen m'n vriend dat je dat ding toch ergens in een kast zet en 'm nooit meer ziet en het bestek dat je het meeste gebruikt gaat ergens in een keukenla :mrgreen:

Ik heb wel een bestekcassette, maar al dat bestek haal je gewoon uit de doos en leg je in de keukenla, veel te veel gedoe om dat in de cassette te laten zitten. Ik vind het juist mooi om alles van hetzelfde te hebben.
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 20 mei 2008 10:22

en de cassette is trouwens inmiddels al lang gerecycled... 8)
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 mei 2008 10:28

Ik wooon ook al op mij zelf en heb eigenlijk alle huiselijke zaken al.

Straks alleen het meubilair nog aanschaffen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 20 mei 2008 14:14

Daphne schreef:
LeChat schreef:Een bestekcassette, daar heb ik dan ook weer niet zoveel mee - als je toch bij elkaar passend bestek (van Blokker bijv.) hebt, dan is het toch ook goed, hoeft toch niet persé in een cassette te zitten? Ik zei tegen m'n vriend dat je dat ding toch ergens in een kast zet en 'm nooit meer ziet en het bestek dat je het meeste gebruikt gaat ergens in een keukenla :mrgreen:

Ik heb wel een bestekcassette, maar al dat bestek haal je gewoon uit de doos en leg je in de keukenla, veel te veel gedoe om dat in de cassette te laten zitten. Ik vind het juist mooi om alles van hetzelfde te hebben.

Ehm wij hebben gewoon al ons bestek (voor een groot gedeelte van de rommelmarkt) bij elkaar gegooid, het past niet bij elkaar en het is ook goed :D Als we weer wat nodig hebben dan zeggen we tegen mekaar: laten we even naar de kringloop gaan :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 mei 2008 14:19

Een bestekcassette. Dat zal ik nooit begrijpen. Lang leve de IKEA. En hoppa, al dat bestek pletteren we zo de vaatwasser in. En is iets krom, niet mooi gepoetst... so what? Nee, wat dat toch is, met die bestekcassettes?! Toen wij gingen trouwen, wilden mijn schoonouders dat graag geven. Nou, daar hebben we snel iets anders voor bedacht!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 20 mei 2008 14:29

Mijn ouders zaten er ook aan te denken om dat te geven voor mijn verjaardag, maar gelukkig bedachten ze zelf dat ik daar niet heel blij van zou worden :)

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 20 mei 2008 14:46

Kan me voorstellen dat mensen het niet leuk vinden of onzinnig om uitzet bij elkaar te sparen...maar ik zelf vind het erg leuk! En idd, ook mn bestekcassette heb ik sinds 2 maanden! Mijn vriend heeft ook al wel dingen, maar jah, dat is alles in 2 stuks. Kweet het, meer heb je ook niet nodig als je samen bent, maar jah, we hebben allebei een grote familie en vinden het super leuk als mensen komen eten enz. En verder zie ik het ook al als sparen. Als er iets in de aanbieding is, koop ik het. Terwijl je niet weet of het in de aanbieding is als je het nodig hebt.

Eerst had ik zoiets van: 'kga nog nix kopen, doe ik wel als ik een huis heb', maar kwerd aangestoken door vriendinnen, en ik wist nooit wat te vragen voor verjaardag ofzo, dus jah, toen ben ik er wel ingerold. En kben er wel achter gekomen dat ik het liefst alles zelf uitkies en koop, want ervaring leert dat ik anders dingen krijg die ik totaal niet wilde!

Ach ja, ieder zn ding!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 mei 2008 14:49

Dat is toch allemaal verschil van persoon?
Ik vind het ook leuk dat bij ons wel alles bij elkaar past. Dat mijn servies zelfs bij de inrichting van ons huis past, dat het bestek erbij past, dat mijn mokken en glazen allemaal bij elkaar passen.
En als je dat wilt, zul je vaak wel eerder moeten beginnen met sparen, omdat het bij elkaar verdraaid duur is.
Mijn dinerborden waren zo 10 euro per stuk, die ga ik echt niet zelf kopen. Ik weet sowieso al nooit wat ik voor mijn verjaardag moest vragen, maar zulk soort dingen vond ik dan wel weer handig.

En als je het niet bij elkaar passend wilt, dan is het toch ook goed?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 mei 2008 15:31

onze inrichting is echt van alles en nog wat bij elkaar geraapt! Al hebben we welk glazen van ongeveer het zelfde soort! En m'n vriend heeft wat van z'n oud tante gekregen (die overleden is) zoals bestek en borden etc.. .wat ik echt oerlelijk vindt.. Dus daar nog maar even wat voor verzinnen 8)

Als wij straks gaan trouwen dan willen we alleen maar geld krijgen. Planten en bloemen vind mijn vriend niet mooi. Zo nu en dan een bloemetje is leuk.

Wij gaan straks als het huis helemaal klaar is van alles en nog wat op mp zetten. Heerlijk.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 20 mei 2008 15:57

Wij hopen volgende week vrijdag (30 mei) te gaan verloven. We gaan samen overdag iets doen. Wat: dat is voor een vraag maar voor Steven een weet. Hij regelt alles voor de dag zelf.
's Avonds houden we in een gehuurd zaaltje een feestje met ouders, broers/zus + aanhang en kids, goede vrienden en vriendinnen. Verder sturen we de rest van de familie een kaartje om te laten weten dat we verloofd zijn.
Op het kaartje staan ook onze ringen. We hadden ze al vrij vroeg binnen, zodat we leuke foto's konden maken voor het kaartje.
Szent az Úr

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 mei 2008 16:47

gefeliciteerd!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Smurffie