kleding volgens bijbelse voorschriften, en waarom?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 30 jun 2005 14:10

flauw hoor :? :wink:

Ik geef je helemaal gelijk, maar ik heb gewoon lol in deze discussie :D

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 jun 2005 14:44

Maar ja, door den broek of den rok zult gij niet zalig worden!
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 30 jun 2005 15:04

Is er iemand die dat hier beweert dan?

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 30 jun 2005 15:19

Nouhou... ik zou ze niet graag de kost willen geven die stiekem denken dat een vrouw in een broek niet echt 'bekeerd' kan zijn... :cry:

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 30 jun 2005 15:30

muiz schreef:
Airke schreef:
muiz schreef:Reken maar dat het verschil tussen een refo en iemand die toevallig in een rok loopt goed duidelijk is :wink:

Vind je? Lang niet altijd hoor. Zeker niet nu 'iedereen' in een rok loopt.

ja, dat vind ik inderdaad, anders ga ik het hier niet opschrijven he? :wink: ik wil niet zeggen dat het altijd te zien is, maar in veel gevallen wel, want het ligt niet alleen aan de rok, maar ook aan het soort haar, sokken, jas ed

O ja, touwhaar, vlashaar of helemaal geen haar. 8) Je hebt wel een beetje gelijk, heur. Maar er zijn ook een heleboel refo's die er best normaal uit zien, jaja. En weet je, ik ken echt een heeleboel refomeiden die best vaak broeken dragen.

Maar wat ik ook vind: een broek is veel praktischer dan een rok en ook veel kuiser.

ik weet niet of jullie weleens hebben geprobeerd in een rok te rennen, of een strandwandeling te maken, of de ramen te zemen..... vast wel eigenlijk. Maar goed, dat zou ik dus niet zo snel doen.

Ja hoor. En wel gekkere dingen ook: 100 km fietsen, wc's schoonmaken, 's nachts in het bos over boomstammen klimmen... :lol:

en vind je dat praktisch dan? ik dus echt niet hoor

Ach, praktisch... Het gaat eigenlijk best, zeker als je gewend bent rokken te dragen. Er zijn er zoveel die zeggen dat bepaalde dingen eecht niet in een rok kunnen, en dat een rok toch zo onhandig is, maar meestal valt dat best mee als je een beetje een normale rok aantrekt. Alleen op m'n kop aan een klimrek gaan hangen zou ik niet zoo snel doen.

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 30 jun 2005 15:57

Airke schreef:O ja, touwhaar, vlashaar of helemaal geen haar. 8) Je hebt wel een beetje gelijk, heur. Maar er zijn ook een heleboel refo's die er best normaal uit zien, jaja. En weet je, ik ken echt een heeleboel refomeiden die best vaak broeken dragen.

ja, en vaak zie je het dan nog: "hee, dat is een refomeid met een broek aan" denk ik dan. Maar je ziet het inderdaad lang niet altijd, dat moet ik toegeven :wink:

ik weet niet wat jij een beetje normale rok noemt, maar volgens mij is het de onvermijdelijke keus tussen nog enigzins praktisch en lelijk of onpraktisch en mooi :wink:

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 30 jun 2005 16:00

muiz schreef:ja, en vaak zie je het dan nog: "hee, dat is een refomeid met een broek aan" denk ik dan. Maar je ziet het inderdaad lang niet altijd, dat moet ik toegeven :wink:

Sjonge, wat een opmerkingsgave heb jij, respect. :P

muiz schreef:ik weet niet wat jij een beetje normale rok noemt, maar volgens mij is het de onvermijdelijke keus tussen nog enigzins praktisch en lelijk of onpraktisch en mooi :wink:

Ow... Tja dat ligt dan aan je smaak.

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 30 jun 2005 16:22

:wink:

ach ja

in mijn ogen doet het er totaal niet toe hoe iemand eruit ziet. dat moet iedereen maar voor zich bepalen.

Maar dat je het niet zou zien als een refo in een broek loopt is een illusie (in veel gevallen) het ligt gewoon aan de uitstraling ofzo

taco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor taco » 30 jun 2005 20:19

over het verschil tussen een jongen en meisje als je klein bent wil ik nog wel even wat toevoegen: op die conservatieve eilandjes als volendam en urk (van die christelijke coke-snuivende hangjongeren..) was het vroeger de gewoonte om kleine jongetjes ook in een soort jurk te proppen...dus of je verschil zag... haha ;-)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 jun 2005 20:22

ik weet niet wat jij een beetje normale rok noemt, maar volgens mij is het de onvermijdelijke keus tussen nog enigzins praktisch en lelijk of onpraktisch en mooi Wink
Kilt :) praktisch en mooi :P

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 01 jul 2005 07:14

taco schreef:over het verschil tussen een jongen en meisje als je klein bent wil ik nog wel even wat toevoegen: op die conservatieve eilandjes als volendam en urk (van die christelijke coke-snuivende hangjongeren..) was het vroeger de gewoonte om kleine jongetjes ook in een soort jurk te proppen...dus of je verschil zag... haha ;-)

dat deden ze niet alleen in urk en volendam hoor, nooit oude schilderijen gezien van jongetjes in jurken? Dan dacht de vijand dat het een meisje was en dus niet de moeite waard om te vermoorden :lol:

@raido:
kweet niet hoor :? maar een kilt vind ik EN lelijk EN onpraktisch. Je moet er toch niet aan denken om dat allemaal te strijken? en bovendien hebben ze altijd van die oubollige ruitjes en zijn ze aan een kant open.

En nu ik er zo over nadenk is een kilt voor vrouwen natuurlijk ABSOLUUT uit den boze, want het is een mannenkledingsstuk :P :wink:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 01 jul 2005 11:52

Airke schreef:Wat een pech voor de refomeiden dat rokken tegenwoordig in de mode zijn. Nu kunnen ze zich niet meer onderscheiden. :cry:
Zullen ze iets anders moeten verzinnen.

Wat een onzin!

Sommigen onder ons, zoals ik, zijn gewoon gewend om altijd een rok of jurk te dragen.
Daar denk je geeneens meer bij na.
Is vanzelfsprekend.
Het enige waar ik over nadenk: wat voor rok zal ik vandaag nou weer aantrekken? Want ik heb er gewoon teveel, wel 30..... :oops:
Je kunt beter 3 rokken hebben, 1 aan je lijf, 1 in de was en 1 in de kast, dan is de keuze niet zo moeilijk.

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 01 jul 2005 13:20

Luk. 3:11. Die twee rokken heeft, dele hem mede, die geen heeft; en die spijze heeft, doe desgelijks.

Drie is al teveel. :)

Dat je je door het dragen van een rok zou onderscheiden is gewoon een argument dat gebruikt wordt, hoor, daarmee zeg ik toch niets over de intentie waarmee jij een rok draagt.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 01 jul 2005 14:46

Waarom staat er hem? en geen haar :P trouwens, ruitjes komen weer helemaal om :)

hooligan
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor hooligan » 01 jul 2005 18:20

Klopt, maar er zijn nog veel
meer mensen die geen broeken hebben, waarom ben je zo bang om een rok aan te doen, het is gewoon
een mogelijkheid om te onderscheiden, mensen kennen het, een rok is gewoon vaak een refo. Ga eens
na de SGP-jongerendag zonder routeplanning, je komt aan op Utrecht Centraal en je weet gewoon waar
je heen moet.. toeval?
HAHAHAHa zeker hier in nederland zijn er zeker veel meer mensen die geen
rok hebben dan die geen broek hebben denk ik. Tuurlijk is een rok wel vaak refo, maar wat ik probeer te
zeggen is, dat je met een rok geen onderscheid (meer) kan maken. En nee sorry ik ga mn leven lang
niet maar een SGP-jongeren dag.

Mijn heidenschen buurmeisje loopt in een minirokje
en heeft een Gsus-shirt aan, onderscheid je zoals jij wilt hoor,
maar een rok is gewoon ook een goede optie.
ZOals je al zei, loopt een hoer ook in een rok,
en je buurmeisje met een gsus-shirt ook, dus zo'n goede optie is een rok dus juist niet.

P.S. misschien is het eens go
ed dat je de Bijbel gaat lezen hooligan
Sorry? Misschien heb ik de bijbel wel vaker gelezen
dan jou, zou me niets verbazen. Misschien moet JIJ eens in de bijbel lezen, want jij oordeelt hier over
mij wat wel en niet nuttig voor mij zou zijn. Oordeelt niet op dat gij niet geoordeelt wordt, staat in
de bijbel......Misschien moet je zelf de bijbel wat vaker openslaan, misschien kom je dan ook wat
tegen over de liefde van God. AL zal het me niets verbazen dat,dat in jou bijbeltje niet voorkomt.
You need people like me so you can point your fingers, and say "that's the bad guy."
So, What that make you? Good?

Terug naar “Archief”