Annemieke86 schreef:hetsgaapje schreef:Muziek heeft voor mij een nadeel als de text egt niet kan.
Als Faithless zingt: God is a DJ, gaat dat mij tog te ver.
Beeeh
Die vond ik ook niks aan... Ik ben zelf wel een fan van gospel, ik vind het wel mooi, vooral Michael W. Smith

Ik vind het niet zo raar dat Faithless dat zingt.
Het is namelijk gewoon puur postmodernistisch denken.... This is my church. This is where I heal my hurts. Tonight, God is a DJ. Heel veel mensen zoeken ene stukje bevrijding in muziek, daar kunnen ze even zichzelf zijn, de problemen vergeten, even los van al die dingen, even uit je bol gaan. Die mensen zoeken wat wij bij God vinden in muziek en sfeer.
Ik vind de tekst ook niet goed.... maar ik wil je wel waarschuwen om niet alleen maar die tekst af te keuren en je ogen te sluiten voor het feit dat de inhoud van die tekst in de omgeving ook overal duidelijk te zien is. Want wat is nou erger, dat heel veel mensen zo denken, of dat iemand dat denken alleen maar verwoord?
En Kurtyo, ik vind de kwaliteit van de muziek die Neal Morse nu maakt niet minder is dan toen hij bij Spock's Beard zat. De stijl is gewoon behoorlijk veranderd, en de een houdt meer van het een en de ander meer van het ander. Dat zegt nog niks over kwaliteit