Inenten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 13 feb 2005 09:07

Toch kunnen er kinderen ziek worden door de vaccinatie.
Mijn neef werd heel erg ziek na zijn eerste DKTP prik.
Na onderzoek bleek dat hij allergisch was voor de K van kinkhoest. Dus zijn bij zijn volgende entingen de K eruit gelaten.
En bij de andere kinderen die mijn zus heeft gekregen.
Het gevolg was wel dat die kinderen alle vier op latere leeftijd kinkhoest hebben gekregen en in zeer erge mate.
Twee hebben er voor in het ziekenhuis gelegen. Dus zo onschuldig was het niet op het weg te laten.

Ikzelf heb kinkhoest gehad toen ik drie maanden oud was , dat waren spannende tijden geweest voor mijn ouders. De dokter kwam toen drie keer per dag langs. De dokter heeft gezegd dat de borstvoeding van mijn moeder mijn redding is geweest.

Ik heb een progamma op tv gezien van de EO waarin voor en tegenstanders vertellen van de voor en nadelen van enten.
Er was een mevrouw die zegt dat haar kinderen na het enten een zeldzame ziekte hebben gekregen waaraan 1 kind overleden is. Alleen is niet bewezen dat het ook inderdaad van het enten is gekomen.
Er was een man die was geboren zonder armen. Had alleen maar korte armen. Hij deed alles met zijn voeten. Eten, aankleden, schrijven, echt alles. Omdat zijn ouders het niet goed vonden dat hij ingeënt werd, heeft hij bij een uitbraak van polio, dus polio gekregen en kon hij nadien ook zijn benen niet meer gebruiken.
Dus was hij volledig gehandicapt.
Hij heeft nooit begrepen waarom zijn ouders hem niet hebben laten inenten. Behalve de antwoorden die hier ook gegeven worden: Je gaat iemand niet ziek maken die nog niet ziek is, niet ingrijpen in Gods wil, ende tekst die te pas en te onpas wordt gebruikt.
Voor hem waren dat geen goede argumenten en hij heeft het zijn ouders altijd kwalijk genomen dat ze die beslissing over zijn leven hadden genomen.
Nu was hij getrouwd en had zelf kinderen die hij wel laat inenten.

Dat wijkzusters je beslissing respecteren wil nog niet zeggen Memmem dat ze het er ook mee eens zijn. Ze zullen nooit gezegd hebben: Je hebt gelijk het is ook erg gevaarlijk om het wel te doen.
Want dan zitten ze dus op de verkeerde plek.
Dan laten ze kinderen iets geven waar ze zelf niet achter staan, en er zullen consultatie bureau's zijn waar de wijkzusters de prikken geven.
Dus het is niet mogelijk dat ze het met je eens waren.
Maar wel dat ze jou beslissing respecteerden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 feb 2005 13:30

joepie schreef:Toch kunnen er kinderen ziek worden door de vaccinatie.
Na onderzoek bleek dat hij allergisch was voor de K van kinkhoest. Dus zijn bij zijn volgende entingen de K eruit gelaten.
Het gevolg was wel dat die kinderen alle vier op latere leeftijd kinkhoest hebben gekregen en in zeer erge mate.
Twee hebben er voor in het ziekenhuis gelegen. Dus zo onschuldig was het niet op het weg te laten.

Hm, dan kun je toch beter gelijk ziek worden van de vaccinatie ipv het op latere leeftijd krijgen?

Hij heeft nooit begrepen waarom zijn ouders hem niet hebben laten inenten. Behalve de antwoorden die hier ook gegeven worden: Je gaat iemand niet ziek maken die nog niet ziek is, niet ingrijpen in Gods wil, ende tekst die te pas en te onpas wordt gebruikt.
Voor hem waren dat geen goede argumenten en hij heeft het zijn ouders altijd kwalijk genomen dat ze die beslissing over zijn leven hadden genomen.

Inderdaad, het is ook nogal wrang als gezegd wordt dat het God's wil is dat je gehandicapt werd terwijl iedereen donders goed weet dat er wat tegen gedaan had kunnen worden..

joepie

Berichtdoor joepie » 13 feb 2005 15:35

Nu dat je dan toch beter gelijk ziek kan worden is ook weer niet helemaal waar. Want ook toen werd hij er zo ziek van dat hij naar het ziekenhuis moest en er voor zijn leven gevreesd werd. Dus in dit geval was er eigenlijk helemaal niet te kiezen.
Als ze het wel deden was gevaarlijk en als ze het niet deden kon het ook gevaarlijk worden, maar dat wisten ze niet van te voren.
Maar dat je ziek kunt worden van de vaccinatie is dus wel het geval.
Ik zeg nadrukkelijk: Kunt.
Want in de meeste gevallen is dat dus niet zo, en kun je je kind een bepaalde bescherming meegeven voor bepaalde ziektes.
En daar zou ik toch voor kiezen. Zoals ook zei dat eerst gekozen hadden, en waar alleen uiteindelijk gekozen is om de K uit de DKTP prik te halen.
Maar voor de rest werden ze wel ingeënt.

Volgens mij is die later trouwens helemaal uit de enting verdwenen en hebben ze daar nu spijt van omdat kinkhoest weer erg in opmars is.

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 13 feb 2005 18:08

Aragorn schreef:
joepie schreef:Toch kunnen er kinderen ziek worden door de vaccinatie.

Hm, dan kun je toch beter gelijk ziek worden van de vaccinatie ipv het op latere leeftijd krijgen?

Dit is inderdaad een voorbeeld van wat ik eerder schreef; kinderen die ziek worden van vaccinatie worden nog zieker als ze besmet worden en niet gevaccineerd zijn ... Dat haalt de enige poot onder de stoel van de tegen vaccinatie-groep onderuit .... (behalve de pijn van het prikken natuurlijk :wink: ) .... auwwwwww
John

De Bijbel is een Liefdesbrief. Lees de Bijbel dan ook als een Liefdesbrief!

http://us.geocities.com/groenrondballetje

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 13 feb 2005 19:20

ger schreef:
brammetje schreef:
Aragorn schreef:
ger schreef:Ikzelf ben niet ingeent. Zou het nu ook niet graag doen. Veel te veel risico's.

Zoals daar zijn?

en voor wie ?

Ken persoonlijk iemand die doof is door een fout bij inenting.
Verder zijn er nog veel meer gevallen bekend waarbij iemand blijvende schade heeft opgelopen door inenting. Hier is dus wel degelijk een risico voor de in te enten persoon.
Vorig jaar heb ik er ook eens een folder over gelezen, maar ik weet niet meer zo waar die vandaan kwam, das jammer.

Tja, ik vraag me af of dit een goed argument is... Het zal ook wel eens voorkomen dat iemand beter geen gordel om kan hebben bij een auto ongeluk.

Waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat iedereen zich moet laten inenten

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 13 feb 2005 19:29

Als je geen risico's wilt lopen dan moet je je hele leven in je bed blijven liggen en dan ga je nog dood.
Volgens mij zijn de kansen dat je er iets aan over houdt nog altijd kleiner dan de kans dat het goed gaat dus waar hebben we het over?
Als je je kinderen niet laat inenten omdat ze dan risico's lopen, zou ik ze ook niet leren fietsen, niet mee nemen in het vliegtuig, niet op een sport laten gaan enz.
stomp niet af, blijf slijpen

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 feb 2005 20:48

cire schreef:Tja, ik vraag me af of dit een goed argument is... Het zal ook wel eens voorkomen dat iemand beter geen gordel om kan hebben bij een auto ongeluk.

Klopt ja. Mijn opa reed een keer zonder gordel en toen hij aangehouden werd was de agente nogal mild omdat haar man een ongeluk had gehad dat hij met gordel niet overleefd zou hebben. :)

André

Berichtdoor André » 13 feb 2005 22:25

Ik vind het eigenlijk ook wel een soort van opdracht om je te beschermen tegen gevaarlijke besmettelijke ziekten.
Al was het alleen al om de opdracht: Heb je naasten net zo lief als jezelf..........

Divrei Shmuel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Divrei Shmuel » 13 feb 2005 22:45

Dit heb ik al eens in april 2004 geschreven, maar ik herhaal maar even. In de Schrift staan zeer duidelijke voorbeelden van preventie. Een van de interessantste vindt ik:
Wanneer gij een nieuw huis zult bouwen, zo zult gij op uw dak een leuning maken; opdat gij geen bloedschuld op uw huis legt, wanneer iemand, vallende, daarvan afviel. (Deut.22:8)

Misschien komt er wel maanden, jaren niemand op het dak, maar als jij dat hek niet ter verzekering hebt geplaatst en er gebeurd toch wat, ben je schuldig volgens de Schrift. Dit valt natuurlijk op een heleboel andere zaken toe te passen, zoals vaccinatie e.a. preventie. Is het uitgevonden en voor handen en gebruik je het niet, is het alsof je G-d verzoekt wellicht?

Sam

caprice

Berichtdoor caprice » 14 feb 2005 05:47

Aragorn schreef:Hm, dan kun je toch beter gelijk ziek worden van de vaccinatie ipv het op latere leeftijd krijgen?

Hoe kun je het tegenover God verantwoorden om jezelf of je kinderen ziek te spuiten?

joepie

Berichtdoor joepie » 14 feb 2005 07:48

caprice schreef:
Aragorn schreef:Hm, dan kun je toch beter gelijk ziek worden van de vaccinatie ipv het op latere leeftijd krijgen?

Hoe kun je het tegenover God verantwoorden om jezelf of je kinderen ziek te spuiten?

Ik zou eerder willen weten hoe je dat kan door het niet te doen. Wnt dat vind ik veel knapper.
Je krijgt een prachtig onderpand van God, kinderen, daarvan verwacht Hij dat je er goed voor zorgt. Daarvoor geeft Hij de middelen zoals o.a. de vaccinaties. En jij zegt gewoon tegen God dat je daar geen gebruik van wil maken omdat dan de mogelijkheid bestaat dat je kind misschien wel ziek wordt? Terwijl Hij het juist heeft gegeven om je kind te beschermen tegen ernstige ziektes.
Lees ook nog maar eens de wetten die Sam aanhaalde.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 14 feb 2005 12:55

Divrei Shmuel schreef:
Wanneer gij een nieuw huis zult bouwen, zo zult gij op uw dak een leuning maken; opdat gij geen bloedschuld op uw huis legt, wanneer iemand, vallende, daarvan afviel. (Deut.22:8)

Misschien komt er wel maanden, jaren niemand op het dak, maar als jij dat hek niet ter verzekering hebt geplaatst en er gebeurd toch wat, ben je schuldig volgens de Schrift. Dit valt natuurlijk op een heleboel andere zaken toe te passen, zoals vaccinatie e.a. preventie. Is het uitgevonden en voor handen en gebruik je het niet, is het alsof je G-d verzoekt wellicht?

Sam

Hier ben ik het geheel mee eens.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 feb 2005 13:54

caprice schreef:

Dat kan ik als volgt verantwoorden: het is een middel om je lichaam beter toe te rusten (afweersysteem verbeteren) voor eventuele virusaanvallen van buitenaf. Overigens wordt je niet ziek gespoten hoor, het kan echter wel een complicatie zijn ja.

Jouw vraag is van hetzelfde kaliber als: hoe kun je het voor God verantwoorden je lichaam open te snijden (bij een hartoperatie)?

André

Berichtdoor André » 14 feb 2005 16:56

André schreef:Ik vind het eigenlijk ook wel een soort van opdracht om je te beschermen tegen gevaarlijke besmettelijke ziekten.
Al was het alleen al om de opdracht: Heb je naasten net zo lief als jezelf..........

Mmm, 1 reaktie wsl een moeilijk punt dan?

dude
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor dude » 14 feb 2005 17:03

Aragorn schreef:Klopt ja. Mijn opa reed een keer zonder gordel en toen hij aangehouden werd was de agente nogal mild omdat haar man een ongeluk had gehad dat hij met gordel niet overleefd zou hebben. :)

Vind ik een verkeerde reactie van die agente. Kan het me wel voorstellen, maar als je niet de wet uit kan voeren (rijden zonder gordel is verboden) moet je niet als agent(e) op straat gaan staan.

Terug naar “Archief”