Meld je ook aan bij Team Refoweb, en help het naar de top!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 01 nov 2004 20:27

Yess we staan op pagina 10 en op plek 275!

Gaat goed dus!

We stomen langzaam maar zeker op naar pagina 1 :mrgreen:

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 01 nov 2004 20:28

het gaat echt lekker
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Tirreg
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Tirreg » 01 nov 2004 20:36

kvind het wel grappig idd, stom dat ik niet eerder ff aangemeld heb. ;)

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 01 nov 2004 20:37

nu nog even keys maken, tirreg. dan wordt het helemaal leuk
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 01 nov 2004 20:52

Jaja, heeel veel gaan chatten, msnen en posten hier, of op andere forums dus :lol:

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 01 nov 2004 20:52

of opeens al je huiswerk maken op de computer :wink:

vlieger
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor vlieger » 01 nov 2004 21:11

Ik ga dus zakken als een baksteen heh... :x

Code: Selecteer alles

<?php echo "Hello World!"; ?>

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 01 nov 2004 21:17

Ach ja...

He, maar we gaan erg hard ja! Volgens mij zowat 2 miljoen keys in 1 dag vandaag...

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 01 nov 2004 21:24

Er is een mail verstuurd naar het team van de guido de bres of ze bij ons willen komen.

Lighteye
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lighteye » 01 nov 2004 21:27

Zal ik dan maar ff posten n.a.v. de stats en de commentaar en/of vragen erop:

http://www.bfmaps.nl/~lighteye/whatpulse/prog/whatpuls_prog4.png
Dit is hoe het programma er nu ongeveer uitziet.

Komt een beetje rommelig over maar dat komt nog wel goed in de toekomst hoop ik ;)

Wat ik zo tegen kwam:
Chatslet: dit is alleen in de banner terug te vinden dacht ik, en die banners kun je zelf aanpassen. Eventueel wil ik het nog wel hosten (dataverkeer is niet zo'n probleem op mijn huidige host).
HTML files: reden dat ik ook HTML files maak is omdat anders een post op een forum een beetje te groot wordt. Bovendien kan je naar een SQL tabel maar 32k aan gegevens per keer inzetten (dit laatste leg ik misschien een beetje verkeerd uit maar ik hoop dat julie de 'catch' erachter snappen).
NOTE: die html files ga ik niet hosten omdat als ik het programma uit handen geef er verder geen controle meer over heb en niet elke dag op iemand ga wachten om die html files te uploaden.
Layout: GoT (Tweakers forum) is zowat het enige forum wat tabellen ondersteund en waarmee je mooiere layouts kunt maken. Wat ik nu als output heb op jullie forum is bijna plain text op wat bolds na. Als iemand nog suggesties heeft om het beter te maken post het dan hier ofzo en ik zal erna kijken. Kan bijvoorbeeld 'verborgen' UBB tags zijn die niet in de faq staan, komt weleens voor op sommige fora, maar je moet het net maar ff weten ;)
De stats 'kloppen' niet: Ze kloppen wel ;) het idee erachter is als volgt: een 'ongeschreven' afspraak op GoT is dat ik iedere keer stats genereer tussen 06.00 en 09.00 uur 's ochtends. Dit is iedere keer 1 moment opname van hoe de cijfertjes op dat moment op whatpulse.org staan. De reden dat ik dit op redelijk vaste tijdstippen van de dag doe is dat je dan ongeveer precies 1 dag ertussen hebt en je dus een vergelijking kunt maken 'met de dag ervoor'. Dit allemaal met de gedachte van dat minimaal 1 keer per het topic wordt 'gekicked' en dus weer wat reclame voor nieuwe users en ook om resultaat te kunnen zien wat het nou allemaal opleverd zeg maar. Je zou bijvoorbeeld 'doelen' kunnen bedenken zoals wij op GoT als doel hebben om op nummer 1 als team te komen ;)
Wanneer tot nummer 1: deze zal ik nog niet beschikbaar maken voor andere fora. Dit om de reden dat dit het enige module is waar ik geen rekening mee heb gehouden om het ook voor andere teams geschikt te maken. En deze is op dermate wijze gecoded dat ik eigenlijk alles moet herschrijven om het wel geschikt te maken en dat kost (vrije) tijd ;)

Zo ik geloof dat ik nu wel eerst het belangrijkste heb gemeldt, als er vragen zijn hoor ik het wel. En of ik teveel vrije tijd heb? Andere mensen spelen spelletjes op de computer maar ik doe ook nog andere dingen in me vrije tijd op de computer dus ;)

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 01 nov 2004 21:47

Hee Lighteye, fantastisch initiatief. De opmerkingen waren opbouwend bedoelt. Petje af voor het werk wat je er in hebt zitten.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 01 nov 2004 22:04

Ja netjes!

Mooi dat je het allemaal wilt doen ook!Het zal wel heel veel tijd kosten denk ik!

Mede omdat dit forum een andere code heeft, en je dus alles aan moet passen!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 01 nov 2004 22:22

nou, inmiddels ben ik verheven tot de 22e plaats... :wink: Door msnen en trivianten krijg je echt veel toetsaanslagen, zeg! :D dat moet ik dan de komende tijd maar wat weer gaan doen :P
Afbeelding

koos
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor koos » 01 nov 2004 22:40

pfff
en ikke type veel dacht ik. maar als je de mensen boven je ziet wordt je helemaal stil...

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 01 nov 2004 22:58

Een paar uurtjes msnen levert zo 20000 keys of meer op ben ik wel achter! :lol:

Terug naar “Archief”