Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 jun 2008 10:14

Zooooooo mooi!

Afbeelding

DonWoozy
Sergeant
Sergeant
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 jul 2007 08:59

Berichtdoor DonWoozy » 24 jun 2008 08:28

Denkertje21 schreef:Zooooooo mooi!

Afbeelding


De A5 is SUPER mooi!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3902
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 24 jun 2008 19:53

Het is dat hij voor mijn gezin niet praktisch is (en te duur is)
maar anders zou ik hem graag rijden, schitterend!

Gebruikersavatar
Boer Piet
Verkenner
Verkenner
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 mar 2007 11:35
Locatie: Goch, DE

Berichtdoor Boer Piet » 24 jun 2008 19:56

Heb hem blijkbaar gemist in het autonieuws, maar t is echt een beauty! Daar hoef je geen audi-lover voor te zijn!
De meeste ideeën zijn niet nieuw, maar niemand kent de oude.

DonWoozy
Sergeant
Sergeant
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 jul 2007 08:59

Berichtdoor DonWoozy » 25 jun 2008 09:28

Ook Porsche 911 Carrera 4(S) gefacelift

Na de 911 Carrera en Carrera S presenteert Porsche nu ook een vernieuwde 911 Carrera 4 en Carrera 4S.
Beide vierwielaangedreven 911-modellen hebben dezelfde facelift ondergaan als de gewone Carrera´s.
Bovendien heeft Porsche het vierwielaandrijving systeem grondig herzien.


Enkele weken geleden presenteerde Porsche de vernieuwde 911 Carrera en Carrera S. Een uitgebreide facelift
- die echter slechts discreet te herkennen is - moest de 911 weer naar een hoger niveau tillen. Daarbij zien we
nieuwe koplamp- en achterlichtunits, LED-techniek, dagrijverlichting en een gewijzigde voor- en achterbumper.
Bij de Carrera 4(S) zien we bovendien een reflectorstrip die over nagenoeg de gehele breedte van de achterzijde
loopt. Dit maakt de herkenbaarheid van dit model duidelijker.

Krachtiger motoren, nieuwe automaat
Onderhuids is het vooral op motorisch vlak duidelijk waar Porsche verbeteringen heeft aangebracht. Onder de
motorkap van de Carrera (4) ligt voortaan een nieuwe 3.6 liter zescilinder boxermotor met een vermogen van
345 pk (+20 pk). Tegelijkertijd heeft Porsche de 3.8 liter zescilinder uit de Carrera (4)S geüpdate tot een vermogen van
385 pk (+30 pk). De vermogensstijging is voornamelijk te danken aan de toepassing van directe brandstofinjectie.
Bijkomend voordeel is dat de CO2-uitstoot van de motoren met maximaal 15 procent wordt teruggedrongen en dat
bovendien het verbruik tot 12 procent is gereduceerd. Een nieuwe optie voor de 911 is de Porsche Doppelkupplungs-
getriebe (PDK) die kan worden gezien als Porsche´s variant op de DSG-versnellingsbak. Deze versnellingsbak met zeven
gangen beschikt over een dubbele koppeling en weet daarmee razendsnel van verzet te wisselen. Porsche vervangt
met de PDK de welbekende Tiptronic S automaat.

PTM
In deze nieuwe generatie Carrera 4 en Carrera 4S is het elektronisch geregelde Porsche Traction Management (PTM)
geïntroduceerd. Het systeem is bekend uit de 911 Turbo en vervangt de eerder toegepaste vierwielaandrijving met
viscokoppeling. Dankzij PTM wordt het vermogen optimaal verdeeld tussen de voor- en achterwielen. Volgens Porsche
moet het systeem garant staan voor nog meer rijplezier.

Oktober leverbaar
Vanaf eind oktober staan de vernieuwde 911 Carrera 4 en Carrera 4S bij de dealers. De auto zal leverbaar zijn als
Coupé en Cabriolet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3902
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 25 jun 2008 14:14

Ook al erg mooi, maar ook niet geschikt als gezinsauto. (En dat vind ik op dit moment een belangrijk criterium...)

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4857
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 jun 2008 14:16

TheKeimpe schreef:Ook al erg mooi, maar ook niet geschikt als gezinsauto. (En dat vind ik op dit moment een belangrijk criterium...)
Afgezien van financiële criteria? :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 25 jun 2008 14:50

Helaas net buiten het financiële bereik, tenzij ik er een krantenwijk bijneem en de eerste 4 jaar met vakantie ga naar camping de Scheepsbel in Nunspeet.... de Mercedes c-klasse jaar model 2008 (Mercedes-Benz C 180 BlueEFFICIENCY Avantgarde). Gewoon een stijlvolle auto zonder al teveel overbodige franje en luxe (tenzij je enkele van de vele extra's erbij aanschaft). C-klasse 1,8 liter is genoeg - voorlopig dan :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Boer Piet
Verkenner
Verkenner
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 mar 2007 11:35
Locatie: Goch, DE

Berichtdoor Boer Piet » 25 jun 2008 16:30

Die van 2007 rijdt iig heel erg lekker. Rijdt komende dagen weer zo'n 1000 km (mee) in zo een kar.

Voor de gezinsauto van later ga ik voor deze:

Afbeelding

Kost wat, maar dan hoef je natuurlijk niets te rekenen voor anti-conceptie..
De meeste ideeën zijn niet nieuw, maar niemand kent de oude.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 27 jun 2008 18:57

Uit de serie oude (nog rijdende) auto's, nu de Trabant.
Afbeelding
Trabant 601, uit 1989.

Trabant is in 1957 begonnen met de productie van auto's, in de
voormalige DDR. De carrosserie is van kunststof, de motor is
een 2-takt 2 cil., 594 cc, 19 kW. Het gewicht is 619 kg (bel. €112 / jr).
Bovenstaand type is tot 1990 in productie gebleven.
In 1991 is de productie van Trabants gestopt.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6378
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 27 jun 2008 20:07

Ha, de Trabant! :roll: :)
Ik weet nog wel dat ik een leraar van mij getekend had als rijdend in een Trabant.
Hoe ik op dat idee kwam? Zijn uiterlijk deed mij een beetje denken aan Erich Honecker. Ik vind dat nu een beetje vergezocht, moet ik zeggen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Rolf

Berichtdoor Rolf » 27 jun 2008 20:19

Leraren rijden ook in vanallerlei auto's. Van een leraar verbrandingsmotoren
zou je verwachten dat hij een of ander bijzonder voertuig had. Maar hij
reed, als hij niet op de fiets kwam, want dat was meestal het geval (hij
was een fervent voorstander van een schoon milieu), in deze auto.
En wel zodanig, dat de auto op zijn schoonst reed (bij het max. koppel).

coupe soleil
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 06 jan 2008 14:33

Berichtdoor coupe soleil » 27 jun 2008 20:27

Da's bepaald geen schone auto qua verbranding, zo'n eend....

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 27 jun 2008 20:53

Mijn allereerste auto, in deze kleur en met deze velgen, een Rover 2600s automaat (wel met het stuur aan de goede kant):
Afbeelding
Ik heb er heel wat uurtjes in doorgebracht met alleen luisteren naar de cassettespeler en het aanbrengen van Hammerhite verf (dat gelukkigerwijs exact dezelfde kleur had) op de roestplekjes.

Mijn affaire met deze auto eindigde nadat een dronken automobiliste midden iin de nacht tegen mij aanreed (en eigenlijk al eerder nadat de complete uitlaat er midden op de snelweg vanaf was gevallen). De wagen had slechts een deuk in de voorbumper en onderliggende lijsten maar dat was al genoeg voor 1400 euro aan verzekeringsgeld (had €600 euro voor de auto betaald), wat gek genoeg zonder problemen uitgekeerd werd, waarschijnlijk omdat ik de volle mep aan verzekeringspremie betaalde maar daar zal ik nooit achter komen. In ieder geval kwam rond oud-en-nieuw de politie aan de deur met het vriendelijke doch dringende verzoek hem zo snel mogelijk te verwijderen ivm vreugdevuren. Toen heb ik hem naar de sloop gebracht voor een habbekrats (hetgeen me niet in dank is afgenomen door meerdere mensen). De sloper heeft hem vanwege de goede staat doorverkocht aan een liefhebber.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 27 jun 2008 21:33

Rover 2600S, 135 pk / 5000 rpm, 208 Nm / 3750 rpm, 1300 kg.
Er was destijds ook nog een uitvoering met 3,5 ltr. V8, 161 pk, 271 Nm / 2500 rpm.
In 2005 is Rover failliet gegaan.
( http://nl.wikipedia.org/wiki/Rover_(auto) Werkt alleen als de hele URL geplakt wordt.)

Nog even over 'schoonst rijden bij max. koppel'.
Deze theorie is niet helemaal juist. Het toerental waarbij de motor het
maximum koppel afgeeft, onder volle belasting, is de situatie waarbij de
verbranding het meest effectief is.
Maar dat wil niet zeggen dat dan de uitstoot van CO2 en fijnstof het
geringst is. Bij een lager toerental is de verbranding mogelijk iets minder
effectief, maar de verbruikte hoeveelheid brandstof, en daardoor de
geproduceerde hoeveelheid verontreininging minder. Alleen is het in
verhouding tot het geleverde vermogen iets ongunstiger.

Bovendien worden dergelijke kromme's gemeten, zoals vermeld, bij volle
belasting. Bij halfgas kan door ongunstiger wervelingen, de verbranding
nog ongunstiger verlopen. O.a. Opel (maar ook Honda) heeft hier wat
op gevonden, door het zogenaamde Twinport systeem. Hierdoor is de motor
zuiniger, en levert de motor ook bij 'weinig gas' aanzienlijk meer
vermogen. Dit laatste is heel goed te merken. Met mijn eigen Opel 1.6
Ecotec (rijklaar 1375 kg) kan in de 2e bij 600 rpm tegen een heuvel op
gereden worden. Onder zulke omstandigheden mag een motor trouwens
niet zwaar belast worden, want dat is heel slecht voor de lagers. Een
motor moet altijd 'soepel lopen'. Maar goed, het kan.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten