schaapje schreef: Ik wil me hierbij aansluiten, ik ken iemand die al 35 jaar is en die heeft nog steeds
de "ware" niet gevonden,....een zwaar kruis om te dragen?
Toch een paar reacties: ja het kan zijn dat iemand de ware niet vindt. maar er blijft altijd hoop en een kans dat het wel gebeurt.
Bij homo's die willen leven naar wat in refokringen gebruikelijk is, is die hoop en die kans er niet. Daar wordt opgelegd dat het uitgesloten is. Geen enkel uitzicht dus op samenzijn.
schelpje3 schreef:Homofiele mensen die deze gevoelens niet daadwerkelijk tot uiting willen laten komen, hebben dus een bepaald gemis in hun leven. Maar zij zijn niet de enige ! Ook heteroseksuele mensen, zelfs met een wettige relatie, kunnen hiervoor komen te staan.
Ik noem dit, omdat het er anders op gaat lijken of dit alleen een probleem bij hen is, dat is geenszins zo.
Met alle respect, maar deze vergelijking is bizar. In een relatie, ook zonder seks, heb je elkaar. Dus dit 'probleem' is echt onvergelijkbaar.
schaapje schreef: Maar tegenwoordig wordt sexualiteit gemaakt tot iets waar je niet buiten zou kunnen net zoals eten en drinken. We leven in een tijd waarin al onze verlangens vervuld zouden "moeten"" worden. Daarom liggen we in een kramp om alles wat in Gods woord staat te vereenvoudigen en naar eigen inzicht te veranderen.
Als het maar liefde is....m.i. is het eigenliefde.
Ik vind dit wat erg kort door de bocht. Seksualiteit is slechts een onderdeel van een relatie. Het is iets dat als een uiting van liefde zou moeten zijn. Maar ik denk dat, als je veel mensen een of/of keuze zou stellen tussen liefde en seks, de meesten voor de liefde zouden kiezen.
Ik vind het ook wel eens jammer dat een homorelatie meestal wordt teruggebracht tot slechts een seksuele relatie.
Maar liefde is een gevoel. Een opgaan in de ander. Er zijn voor de ander. Een 1 + 1 = 1