Refoweb kids deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 18 nov 2008 17:12

*Annette* schreef:Wat voor maat heeft n baby van 4 maanden? Tis wel n flinke baby.....

Onze jongste is ook zo oud, en die draag 68

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 nov 2008 17:34

ff proberen........dit meegroeibed hebben we voor Caroline:

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

foto is niet bepaald duidelijk, heb alleen camera op mobiel
ja, dat is mijn mening dan he.....

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 18 nov 2008 17:39

Echt meisjesbed! :lol:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 nov 2008 17:45

Lief bed Annet, handig bekeken dat je Caroline vast aan een groot bed laat wennen zo met die aanstaande gezinsuitbreiding ;)
En wat een lekker kippie, die dochter van je!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 18 nov 2008 17:45

TheKeimpe schreef:
*Annette* schreef:Wat voor maat heeft n baby van 4 maanden? Tis wel n flinke baby.....

Onze jongste is ook zo oud, en die draag 68

Owke, heb begin september kraamcadeautje gekocht voor kennissen, in maat 74. Op het kaartje staat 6-9 maand, maar dacht laat ik hier ns ff polsen. Tis in ieder geval wel n flinke baby. Ze wonen niet in de buurt en in de herfstvakantie was ik er toch in de buurt dus dacht dan combineer ik het gelijk. Magoed ze waren op vakantie. Dit jaar gaat het me waarschijnlijk niet meer lukken om er nog heen te gaan, magoed heb natuurlijk wel die kleertjes hier liggen. Dacht dan moet ik het maar vast met de postbode meegeven, magoed wil natuurlijk niet iets opsturen wat al teklein is :mrgreen:. Zal wel even met ze overleggen, en brutaal navragen welke maat de kleine heeft. Anders zit er niks anders op om wat anders te halen.

@ Annet; leuk, echt meiden :lol:!
Wat de toekomst brengen moge........

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 nov 2008 17:52

Superleuk bed!
Annette, soms is het juist wel goed denk ik om iets grotere kleertjes te geven. Ik kreeg van mijn oma, ouders en vriendinnen allemaal maatje 50. Heel schattig en lief, maar de kans bestaat dat het niet eens past. Of anders maar kort. En dat is best jammer.
Veel mensen geven hele kleine spulletjes, dan is het soms ook leuk om eens iets groters te krijgen denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 nov 2008 18:04

MissF schreef:Veel mensen geven hele kleine spulletjes, dan is het soms ook leuk om eens iets groters te krijgen denk ik.

Ja, helemaal mee eens. Maar dan moet je er wel even rekening mee houden dat je niets iets nu koopt (winterkleding) voor als de baby het straks in de zomer moet gaan dragen. Michael heeft heel veel schattige spul gekregen voor als hij 1 is en iets ouder....maar het is allemaal zomerspul! Dat vind ik dan weer jammer.
O ja, en Michael is pas met 9 maanden uit zijn overhemdje maat 68 gegroeid.
Laatst gewijzigd door LauraC op 18 nov 2008 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 18 nov 2008 18:18

Kindje van mijn collega is net 4 maanden en heeft maat 62. Sommige broekjes van 56 past ze nog. Dus ligt er denk ik ook aan of 't om een groot kindje gaat.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 18 nov 2008 18:38

Mijn dochtertje van 10 maanden draagt nog maat 68 broeken,
lengte is dan goed, maar dan nog veel te wijd.
En maatje 62/68 rompertjes. Wel maatje 74 qua truitjes.

Ik heb nog kraamcadeautjes liggen tot maat 86. :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 nov 2008 18:43

Ik kreeg van mijn zusje ook zo'n schattig t-shirtje met de tekst 'de liefste mama is toevallig mijn mama'
Maatje 50. Als ons kindje klein is zal het best passen, maar ons kindje wordt als het goed is midden winter geboren. Maargoed, onder een t-shirtje kan natuurlijk altijd een shirtje met lange mouwen, of een vestje erover ofzo, maar dan valt de tekst weer weg, dat vind ik dan weer jammer :) Maar ik vond het zo'n lief cadeautje dat ik maar niet gezegd heb dat korte mouwtjes in de winter niet zo heel handig zijn ;)

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 18 nov 2008 19:03

Ik vind het ook wel logisch dat je kleine maatjes krijgt voor de geboorte, vaak zijn neutrale kleertjes niet eens in grotere maten te krijgen of vind je het zelf tegen die tijd leuker om echte jongens of meisjeskleren te krijgen.

Zelf geef ik als kraamcadeau ook vaak grotere maatjes, 68,74 of 80. Meestal wordt dat wel gewaardeerd!
AfbeeldingAfbeelding

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 18 nov 2008 19:58

leuke foto's Annet.

Ja lijkt me soms best lastig om de juiste maat kleertjes te geven. Je hebt dan idd de kans dat sommige kleren niet gebruikt worden vanwege de maat enz.
Kleertjes zijn altijd heel schattig, maar het nadeel vind ik dat het vaak al zo standaard kraamcadeau is en dan hou ik wel eens weer van iets speciaals. Maar valt niet altijd mee :wink:
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 18 nov 2008 20:01

Ik vraag meestal wat de vader en moeder willen en nog nodig hebben.
Zo had pas m'n oppasgezin het 6e kindje dus een heleboel kleertjes, maar nu was het kindje voor het eerst heel klein dus hadden ze bijna geen maatje 50. Soms krijgen ze juist veel grote kleertjes, soms juist veel kleintjes. Daarom vraag ik het even.

En ik geef tegenwoordig ook altijd een beschilderd bord met de naam van het kind en de geboortedata en een meiden of jongenstekening. Wordt ook altijd weer gewaardeerd!!

Wel lief MissF dat shirtje. Doe je er toch een shirtje met lange mouwtjes onder?
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 nov 2008 20:43

Wij moeten eigenlijk ook nog op kraamvisite. Kindje is een week geleden geboren. Het zijn wel niet onze beste vrienden, maar even lansgaan is wel netjes :) Bij hen is het ook de tweede dochter. DUs kleertjes, tja, die zullen ze al wel zat hebben.
Mijn moeder koopt voor meisjes vaak zo'n mini ringetje met een lieveheersbeestje, dat vind ik ook schattig. Of een armbandje ofzo.
De laatste keer dat er een meisje bij vrienden was geboren hebben we een spijkerbroekje gegeven. De moeder zei pas nog: dat heeft ze zo ontzettend vaak aangehad! Dat kan altijd, zomer, winter.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 nov 2008 20:48

ik kreeg juist helemaal geen klein spul, dat heb ik allemaal zelf 'moeten' kopen, niet dat ik het erg vond, toen Sarah er eenmaal was en nu bij Eva Lynn weer is het heerlijk om kleertjes te kopen :mrgreen:

Terug naar “Archief”