meboy schreef:Abdijbiertje om 1:00 schreef:meboy schreef:Laten we nu we toch lekker bezig zijn meteen maar man en paard noemen: Je mag het wel zijn, maar niet praktizeren is de verheerlijking van de anti-homoseksueel. De zelfvernietiger.
De beste jongen mag nog net roepen dat hij op jongens valt, maar hij moet daarna meteen belijden dat hij bezig is zichzelf ten gronde te richten. Dan mag hij nog bij ons gereformeerde clubje horen. Tenminste in naam. Want in daad negeren we hem de christelijke gemeente uit.
In woord noemen we dat accepteren en respecteren van iemands geaardheid. Maar hoe ziet dat er dan uit? Wát, beste goe-gemeente, accepteren en respecteren we?
Zeggen dat je een homo respecteert betekend dat je eerbiedigd dat hij op jongens valt. En dat zullen de identiteit & daad-splitsers NOOIT accepteren en eerbiedigen. Dat willen we nameljk ten alle tijden voorkomen. Hij mag het zeggen maar moet het met dezelfde vaart ontkennen in woord en daad. Jullie respecteren en accepteren de homo niet maar jullie respecteren en accepteren de anti-homo. Diegene die aangeeft niet op jongens te zullen, te willen, te kunnen vallen als ultiem offer voor het ogenschijnlijke lijfsbehoud. Als toegangspas tot God en zijn gemeente. Dan zijn we tevreden en heeft er genoeg martelarenbloed gevloeid.
Zodra de homo aangeeft dat het eerbiedigen van homo's te maken heeft met het eerbiedigen van zijn liefdeskansen, zijn zorgkansen,en zijn seksualiteitskansen. Dan noemen we hem een draaikont en een manipulator. Iemand die teksten schoffeert en misinterpreteert. Dat accepteren en respecteren we niet. En juist dat praktische, dadelijke punt heeft ALLES met acceptatie te maken.
Accepteren en respecteren van een homo-minus-praxis lijkt prachtig in zo'n mooie volzin. De openhaard geur en de warme armen om je heen spatten van het papier af. Maar feitelijk is het een lege huls die als door een leger bloedzuigers wordt leeggezogen totdat er niets meer over blijft: non-acceptatie
Meboy, je stelt me met deze post zwaar teleur. En niet alleen teleur, je maakt me nu zelfs kwaad. Dat je frustraties hebt kan ik me heel goed voorstellen want er zijn in het verleden genoeg foute opmerkingen gemaakt, maar hier sla je de plank zo geweldig mis door zo generaliserend te gaan praten over de gereformeerde gezindte. Ik voel me als lid van de gereformeerde gezindte aangesproken en ik kan mezelf voor een gedeelte vinden in je mening, maar juist NIET waar je zo fel tegen tekeer gaat. Dank je wel broeder!
Helaas begin je zo langzamerhand ook het postgedrag van Denkertje te vertonen: Smerige steken onder water geven, mensen proberen voor schut te zetten en al wat er meer bij komt kijken, maar zo gauw er opmerkingen komen over zijn gedrag al miepend met een Bijbel in zijn hand wijzen op het feit "dat God en Jezus dit niet gewild hebben". Even lekker wat schuldgevoel aanpraten. Zo laag, zo vals. Je staat nog lang niet op gelijke hoogte met hem, maar je gaat trekken vertonen.
Ben ik hard? Ja ik ben hard, maar het komt uit de grond van mijn hart. Ik zit zonder dat ik zit te posten veel mee te lezen hier, want het is zoals altijd actueel en dit topic is altijd wel in beweging. Maar als ik bepaald postgedrag hekel, dan zeg ik dat. Mag je niet vinden, vind ik allemaal prima.
Enfin, ik hoop dat je ook even kijkt naar hen die respect heeft voor de homo's die vinden dat ze op grond van de Bijbel niet kunnen praktizeren. Want ik ben er één van die daar respect voor heeft. En ik zou maar wát graag willen dat dit respect wordt overgenomen binnen de complete gereformeerde gezindte, want NIEMAND is beter dan een ander, laat staan slechter.
Je hebt gelijk abdijbiertje; het is te generaliserend. Dat gebeurt als je boos bent. ik zal niet meer drammen. Ik hoop dat het je is opgevallen dat ik me inmiddels weer probeer te gedragenIk hoop dat je Denkertje ooit eens zelf te spreken krijgt want ik denk dat je daar de plank niet hellemaal correct plaatst.
Jawel, maar ik ben dit soort posts niet van je gewend, dus ik keek ook vreemd op. Nu, ik hoop dat het een bevlieging is geweest. Normaal gesproken mag ik jouw posts graag lezen, want ze zijn netjes en genuanceerd en toch erg duidelijk.
Ik hoop inderdaad dat mijn mening over Denkertje niet conform zijn IRL-karakter is, want dat zou met name voor hem niet zo leuk zijn. Ik vind discussieren prima, maar er zijn wel bepaalde normen aan die discussies verbonden en naar mijn mening overschrijdt hij ze geregeld (maar zo zijn er helaas wel meer die het nog veel erger doen, zo heeft het verleden bewezen). Ik hoop dat ik jullie beide eens kan ontmoeten. Want ondanks dat ik het praktizerende gedeelte afkeur (op grond van mijn intepretatie van de Bijbel) zie ik jullie als broeders.
Kan dat?
Ja dat kan, want ik doe ook genoeg dingen die ik volgens mijn intepretatie van de Bijbel niet kan maken.