Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Sterretje » 30 nov 2011 12:28

@PPM: terug laten boeken (binnen 8 dagen geloof ik)
Lukt het niet? Dan vind ik, als zij een nummer is vergeten, het inderdaad haar probleem!
Time flies when you have none!

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 30 nov 2011 13:20

terugboeken kan niet, dat kan bij een incasso. Degene die het geld overmaakt is idd verantwoordelijk en geeft toestemming door handtekening of via internet door op bevestigen te drukken. De bank hoeft daar verder niets mee te doen en de ontvanger is niet verplicht het geld terug te storten (al is dat natuurlijk wel net zo netjes :wink: )

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 30 nov 2011 13:25

met een nr te weinig komt het toch zowiezo niet aan. ik bedoel elk rekeningnr heeft toch zoveel cijfers?
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 nov 2011 15:56

jeepeecee schreef:met een nr te weinig komt het toch zowiezo niet aan. ik bedoel elk rekeningnr heeft toch zoveel cijfers?

Dat dacht ik ook.

Wij hebben afgelopen week een brief gekregen van de energiemaatschappij. Vorig jaar rond deze tijd hebben wij een nieuwe cv ketel laten plaatsen. En 1,5 jaar geleden bijna overal (muv de voordeur) dubbel glas laten zetten (nieuwe ramen).
We hebben de CV ketel eruit. Zoveel krijgen we nu terug.
Dit jaar hebben we onze zolder en de spouwmuren laten isoleren.
Het isoleren heeft voor ons enorme voordelen. Echt heerlijk is dat.
En we zijn 50 euro omlaag gegaan met voorschot. \:D/

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 nov 2011 17:24

jeepeecee schreef:met een nr te weinig komt het toch zowiezo niet aan. ik bedoel elk rekeningnr heeft toch zoveel cijfers?

Oude postbanknummers zijn korter en bijzondere nummers ook, bijvoorbeeld giro 555.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 nov 2011 18:13

dit nummer was ook van een oudere man. Maar ja.. het is niet mijn probleem. Ik wacht het weekend. af, heb contact gehad met mijn bsnk en ze kunnen niks voor me betekenen. Ik kan een navraag doen, maar daar moet ik voor betalen. Maar het is mijn fout heel niet.. dus haar verantwoordelijkheid! en niet de mijne.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 30 nov 2011 19:01

Ik vind het toch wel raar dat de bank zegt niets te kunnen betekenen. Als naam en nr niet met elkaar kloppen, horen er daar sowieso al alarmbellen te gaan rinkelen. Hier ook eens het geval gehad, de bank is toen voor me op zoek gegaan en hebben dat bedrijf (was in dit geval een bedrijf, geld was eigenlijk voor de tandarts bestemd ;)) gebeld. Zij hebben het geld toen teruggestort. Als dit niet had gewerkt, had ik een officiele klacht in kunnen dienen, maar dat was veel meer gedoe geweest.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 nov 2011 19:29

Verbaasd me niks dat de bank niets doet :roll: Ik kijk eens in de 3 maanden ofzo op mijn NL rekening omdat er maar 25 euro ofzo op staat en er in principe niks mee gebeurt. Kwam ik er een maand of wat geleden achter dat er geld vanaf was gehaald door een bedrijf. Ik bellen naar de bank en uitgelegd dat ik het pas nu heb gezien (afboeking was eind aug gedaan) en konden ze het terug boeken. Nee dat kon niet want dit zijn de regels bla bla bla. Ik uitgelegd wat de situatie was (woon in buitenland, rekening alleen voor handigheid, doe er verder nooit wat mee), maar ik moest het lekker zelf met het bedrijf gaan uitvechten. Gelukkig was dit bedrijf erg behulpzaam en hadden ze het geld met excuses de volgende dag terug geboekt maar toch...

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor *Annette* » 01 dec 2011 15:17

Ik had 3 jaar geleden wat besteld via mp, diezelfde avond was de weblog van het 'bedrijf' uit de lucht. Volgende dag de bank gebeld of ze
het geld wouden terug storten... maardat was niet mogelijk. Helaas ging het om oplichting en niet van een paar tientjes, dus foetsie geld #-o.
Wat de toekomst brengen moge........

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 dec 2011 16:50

Vervelend al dat gedoe met geld :( Jammer genoeg gebeurd het meer dan eens dat het fout gaat :(

Mijn man werkt nu voor vast in België en daar hebben ze een leuke regeling elke dag die je werkt krijg je 7 euro om boodschappen van te doen :shock: :D
Mijn man kreeg nu van 2 maanden bonnen ben dus eens even boodschappen gaan doen :lol:

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 01 dec 2011 20:17

Haha.. Dat is nog eens leuk boodschappen doen! :)
Nu we getrouwd zijn merk ik pas hoeveel geld je daar aan kwijt bent. Pfieuw!
En dan heb ik 't alleen over de normale dingen als aardappelen, groente, vlees, drinken, etc!
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 01 dec 2011 22:26

Wanneer ik naar een "postbank" nummer geld overmaak, moet ik er een P voor zetten, dacht ik. Anders geeft ie de melding dat het aantal cijfers niet klopt.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 dec 2011 15:54

Bumba schreef:Wanneer ik naar een "postbank" nummer geld overmaak, moet ik er een P voor zetten, dacht ik. Anders geeft ie de melding dat het aantal cijfers niet klopt.

Klopt, dat is bij ons ook zo.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 06 dec 2011 20:05

Nooit gedacht dat ik eens over zou stappen van energieleverancier, maar uiteindelijk toch gedaan! Scheelt me 280 euro per jaar!!! Het had nog meer gekund, maar ik heb niet zo'n goed gevoel bij Budgetenergie of andere minder bekende leverancier. Nu zit ik het komende jaar bij Essent.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 dec 2011 08:51

Hier stonden ze gisteren aan de deur van Oxxio. Men o men wat zijn sommige mensen toch brutaal.

Terug naar “Archief”