Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 mei 2010 09:57

hier kwamen de tanden bij allebei op een aparte volgorde door.. en ook hadden ze ze allebei al snel! Milan is volgens de tandarts nu ook al bijna aan wisselen toe!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 mei 2010 09:59

wij genieten enorm van de vakantie! hebben een heerlijk ritme zo.. kinderen 's avonds rond 8 uur a half 9 op bed.. tussen de middag met zn allen 2 uurtjes slapen.. en 's ochtends uitslapen tot een uur of half 9 / 9 uur.. en verder lekker doen waar we zin in hebben..

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 05 mei 2010 10:09

TJ: wat zal je lekker uitgerust zijn straks! Heerlijk! Geniet ervan!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 mei 2010 13:46

Geniet ervan TJ!

Wij zijn Hugo enige beleefdheidsvormen aan het leren..erg grappig hoe hij daarop reageert. Momenteel geeft hij een hand als wij het vragen en gilt dat heel hard HALLO. Verder zit hij echt in de peuterpubertijd en gilt om alles wat hij wil hebben. Hij wil momenteel ook meer dan hij kan. Dan krijgt hij iets niet open en wordt gelijk erg boos en roept heel hard OPEN met de bedoeling dat wij komen aansnellenom hem te helpen. Als wij hem vragen 'wat zeg je dan'dan roept hij nu heel hard OPEN ATTETIEFT (= wil je het a.u.b.open maken.) De rest van de zinsopbouw moeten wij hem nog bijbrengen :mrgreen: en daarna leren dat als je alsjeblieft zegt het ook niet altijd gebeurt zoals jij het wilt.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 mei 2010 13:54

Lekker TJ!
Leuk he, ajl! Michael zegt ook steevast thank you mama of please mama, en ook op de goede momenten. Hij denkt ook echt dat please een toverwoord is. Ik weet niet of ik het al verteld had hier, maar een paar weken terug wilde hij iets hebben van papa, wat niet echt geschikt was voor hem. Dus papa zei 'nee'. En Michael: papa pleaseeee! Papa zei weer nee. Komt 'ie bij mij, wijzend naar papa en met z'n hoofd schuddend (alsof hij aan het klikken is): papa please...nee nee...en dan met de schoudertjes omhoog van: ik zei please en ik kreeg het nog niet...hoe zit dat :?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mei 2010 16:30

Haha, geweldig die beleefdheidsoefeningen :D
Gister werd Jurian 's avonds huilend wakker, dus hem even uit bed gehaald, net tijdens dodenherdenking. Dus toen ze het Wilhelms gingen zingen stond Jurian naar de tv te kijken. Mijn man zei: Jurian, dan moet je wel je hand op je hart leggen, zo' en deed het voor. En ja hoor, stond Jurian daar met zijn hand op zijn hart keurig in het gelid het Wilhelmus te luisteren :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 05 mei 2010 18:43

Leuk al die kinderpraat!
Lenthe snapt nu dat een kusje geven leuk gevonden word, dus nu geeft ze steeds -met open mond- kusjes, zo lief! Soms geeft ze ook een lik! :wink:
Ze zit nu ook in een 'echt' autostoeltje, volgens mij vind ze het erg leuk. Nu roept ze me vanuit d'r bedje: 'mwamwamwa'!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 mei 2010 18:51

ik ben hier niet bewust bezig met beleefheidsdingen :oops: van mij moet ze absoluut geen kus of handje geven terwijl ze dat neit wil. Dat komt later wel als ze het begrijpen dat bepaalde gewoontes erbij horen. Maar met kussen van opa's en oma's, is een nee, van juul ook de nee! dan hoeft dat niet!

Wel moet ze van mij vragen. Eerst was dat altijd met mama helpen.. en nu komt ze netjes vragen wat er is! ze zegt hier trouwens wel atteblief... maar als ik wat voor haar op moet pakken is het bv: mama dlinken pakken pleassssse! terwijl we nooit het woord please gebruiken!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 05 mei 2010 20:24

Lenthe hoeft ook echt geen kus te geven als ze dat niet wil, wel een handje (als ze iets groter is :wink: ) Maar ze laat het zelf heel duidelijk weten wanneer ze geen kusje wil, dan duwt ze met heel d'r armpje gestrekt je gezicht weg en haar eigen hoofd draait ze (ietwat verwaand) ook weg! :lol: Heerlijk dat ze zo haar eigen grenzen aangeeft, dat vind ik goed, zeker voor later in deze wereld.... :roll:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 05 mei 2010 20:49

Grappig om te lezen..

Ilona zegt nu bij zowat alles wat ze aangereikt krijgt: dank u!
En als ze iets wilt, dan zegt ze achter de zin: altubliept?? (alstublieft)

Hier zeggen wij wel dat ze een handje "moet" geven als we vertrekken,
en dat doet ze meestal wel. Maar als ze een keer niet wilt, dan niet.

Hier nog geen "Ik-ben-2-dus-Ik-zeg-Nee-fase" te bekennen. :D

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 mei 2010 21:26

ben het zelf helemaal niet gewoon om handen te geven als we komen en gaan :oops: doen jullie dat altijd? bij alle visite?

ag, hier die fase ook nog niet gesignaleerd!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 mei 2010 06:58

Bij het merendeel van de visite geef ik een hand en/of drie zoenen. Ook bij de fam van mn man doen wij dat meestal ( maar die zien wij ook niet zo vaak). Daarom wil ik ook dat Hugo zich leert voorstellen aan mensen. Pas waren wij op het werk van mn man en dan moet hij i.p ook een hand geven aan diverse collega's. Dit gaat de ene keer wel goed en de andere keer niet, maar hij is nog klein. Zoenen geven hoeft hij niet van mij, maar een hand geven vind ik wel belangrijk.

En de nee-fase zitten wij volop in en hij moet nog 2 worden in augustus. Dat belooft wat voor volgend jaar :lol:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 mei 2010 07:51

Hier werden we vanochtend echt weer zo heerlijk wakker. We kregen allebei een armpje om onze nek en onze hoofden werden bij elkaar getrokken en zoonlief zong ondertussen: "Maaaaaaa-ma, pa-paaaaaaaa, A-moe-eeeeeeeeeeeel."

Soms - nee: vaak! - is hij echt om op te vreten :yahoooo:

Hier ook nee-fases gehad. Eigenlijk erg grappig. Alles was bij voorbaat al nee. Nou ok, dan is het nee. Drinken? Nee! Ok, geen drinken dus. Dat soort dingen. Ging vanzelf weer over.

Nu is het weer wat minder, want hij kan zo heel mooi JA zeggen (hij zei altijd "yea" een beetje als het Engelse yes zonder s) en hij hoort ook hoe mooi hij dat woord kan uitspreken. Hij is nu heel trots op zijn JA :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 07 mei 2010 17:41

Leuk leuk om al die verhalen over die kinderen te lezen!

Mn schoonzusje zei met het eten tegen mn neefje dat hij niet zo moest smeren. Toen wilde hij weer iets met de handen aanpakken en zei ze het wat harder. Toen zei mn neefje:
Sorry, rustig mam. :) Maar elke keer als mn schoonzusje nu wat harder praat is het al: rustig mam!
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 mei 2010 19:57

Tobias ging vandaag met Matteo een moederdagkadootje kopen... ziet Matteo mij weer... is het eerste wat hij zegt: Mama, we hebben soekola (chocola :wink: ) voor je kocht... :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen:

Terug naar “Archief”