Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 03 sep 2006 21:58

Één van mijn weinige posts hier, maar ik voel me toch geroepen om een paar mensen bij te staan hier:

Markie schreef:
Cybercurse schreef:
Eigenlijk zit ik nu al weer et wachten op een nieuwe 'bom' van boeken'lezer'. Ik merk namelijk dat hij dat steeds doet. Hij gooit er een harde stelling in en floept dan weer weg...

Ach, ik wil het ook wel doen hoor ;)

Stelling: homosexualiteit is smerig en verwerpelijk!

Helemaal mee eens!

Mensen met dat soort gevoelens proberen vaak allerlei uitvluchten te zoeken en het zo te draaien dat het wel mag, maar de bijbel is er ook overduidelijk over dat het niet mag. Er staat zelf dat praktiserende homo's de doodstraf verdienen. Sodom en Gommora zijn om die reden ook verwoest namelijk.

Mensen met zulke gevoelens zijn mij goed en best, ik ken er ook verschillende, als ze het maar niet in praktijk brengen en zeker niet op iemand projecteren die er niets van moet hebben. Laat ze het maar lekker voor zich houden.

Als ik die beelden zie van die homo's op die bootjes in de Amsterdamse grachten krijg ik al kotsneigingen!
Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar dit is wel van het smerigste soort in elk geval.

Markie, je begint je relaas helaas al verkeerd, en dat bewijs je door in je laatste post neer te zetten dat je het met name tegen praktiserende homo's hebt. Want homosexualiteit is weer anders dan het praktiseren ervan.

Daarnaast trap je medebroeders en -zusters de grond in door ze neer te zetten als smerig. Als ik jouw doelgroep bespreek, en ik zet jou neer als smerig zul je daar ook over vallen. Misschien niet vanwege mijn mening, maar wel hoe je het neerzet. Dat we verschillende meningen hebben is oké, Denkertje wil ook echt niet bereiken dat we na talloze pagina's over homofilie alle neuzen dezelfde kant op staan. Dat gaat domweg niet. Is ook geen probleem, als we elkaar maar respecteren in hoe we zijn. En eerlijk gezegd is dat de laatste pagina's even zoek. Niet alleen jij, maar Denkertje ging zelf ook in de fout tegenover Boekenlezer.

Vervolgens komt er (terecht) een bericht van Optimatus of je eerst wil denken en daarna pas gaat posten ipv andersom, want als je je bericht een paar keer leest had je het vast niet zo neergezet. Zo ja, dan wil ik je graag die tip meegeven of je eerst even bekijkt of je met je bericht niet mensen schaadt en kwetst. Ik vraag dus niet of je je mening wilt veranderen, want nogmaals daar wil ik niet aan komen. Maar ik wil wel wederzijds respect en geen denigrerende beschimpingen.

Verder wil ik je ook vragen of je kritiek die je krijgt niet wilt zien als een belediging naar jouw persoon. Kritiek kan ook opbouwend zijn. De manier zoals jij reageert is in de vorm van wat-je-zegt-ben-je-zelf, en dat getuigt ervan dat je kritiek ziet als belediging, terwijl alleen op een nette manier wordt gevraagd of je je schrijfstijl wilt aanpassen.

Noem me vervelend, een bemoeial, kom maar gerust aan met opmerkingen als "wie ben jij, ik ken jou niet". Ga je gang, ik heb even mijn zegje gedaan. Ik hoop in alle netheid, als je het er niet mee eens bent hoor ik dat graag.

M vr Grt

Abdijbiertje
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 03 sep 2006 22:19

Markie schreef: Misschien is het voor jou en Denkertje een goed idee om zich eens te proberen in iemand te verplaatsen die praktiserend gedrag van homofiele mensen afkeurt.

Ik heb in mijn leven bijna niet anders gedaan, dan me daarin te verplaatsen. Omdat de REFOnorm zo is. En omdat me dat door kerkmensen zo is bij gebracht.
Het is aan Gods liefde en géduld te danken dat ik dat hele zootje 'brave' en vooral liefdeloze minkukels al niet lang een schop tegen hun kwetsbare hol heb gegeven en de kerk ebn uit gerend, de wereld in. Want daar ben ik wel welkom.

Maar God heeft me laten zien en voelen dat ik bij Hem heel erg welkom ben. En God is sterker dan alle 'markie's' van de hele wereld!

Lieve Markie, scheld meer, veroordeel maar, beroep je maar op alle bijbelteksten die je kunt vinden. Maar zo God voor mij is, wie zal er dan tegen me zijn?

En daar houd ik me, vaak met tranen in mijn ogen aan vast!

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 03 sep 2006 23:26

Denkertje21 schreef:
Markie schreef: Misschien is het voor jou en Denkertje een goed idee om zich eens te proberen in iemand te verplaatsen die praktiserend gedrag van homofiele mensen afkeurt.

Ik heb in mijn leven bijna niet anders gedaan, dan me daarin te verplaatsen. Omdat de REFOnorm zo is. En omdat me dat door kerkmensen zo is bij gebracht.
Het is aan Gods liefde en géduld te danken dat ik dat hele zootje 'brave' en vooral liefdeloze minkukels al niet lang een schop tegen hun kwetsbare hol heb gegeven en de kerk ebn uit gerend, de wereld in. Want daar ben ik wel welkom.

Maar God heeft me laten zien en voelen dat ik bij Hem heel erg welkom ben. En God is sterker dan alle 'markie's' van de hele wereld!

Lieve Markie, scheld meer, veroordeel maar, beroep je maar op alle bijbelteksten die je kunt vinden. Maar zo God voor mij is, wie zal er dan tegen me zijn?

En daar houd ik me, vaak met tranen in mijn ogen aan vast!

Jongen, je zoekt maar uit wat je doet. Ik wil je alleen maar waarschuwen dat je verkeerd bezig bent. God dienen en de mammon gaat niet en dat is waar je mee bezig bent als je praktiserend homo bent.

God heeft een man en een vrouw geschapen en niet 2 vrouwen of 2 mannen.

Dat je graag aan de wereld vast houdt snap ik wel want dat doe ikzelf ook en wie niet.

Je ventileert jouw levensstijl en mening hier op refoweb en dan kun je reacties zoals die van mij verwachten. Verwachtte je dat niet dan ben je pas echt verkeerd bezig.

@abdijbiertje:
Het is hier zo gesteld dat refo's zo onderhand niet meer voor hun mening uit kunnen/durven/mogen komen omdat er hier tegenwoordig allerlei meningen gelden.
Wat jij zegt over praktiserende homo-broeders en zusters, die mening deel ik niet. Ik heb het zo ie zo al niet graag over broeders en zusters, en als die dus praktiserend homo zijn wil ik daar liever niet mee geassocieerd worden.
Overigens neem ik alles wat Optimatus zegt met een korreltje zout want die is er op uit om bepaalde mensen de grond in te stampen. Ik hoef nergens te reageren of hij heeft commentaar.
En wie kaatst kan de bal verwachten lijkt me. Optimatus heeft hier ook zeker geen gezag, en al zou hij dat wel hebben kreeg hij het van mij nog niet :mrgreen:
De kritiek die hij geeft is ook vaak beledigend richting mij, maar ik zie wel dat hij blijkbaar ook liever met de grote massa meegaat.

Ik kan wel tegen kritiek, mits die terecht is. Als dat niet zo is krijgt men kritiek terug, en daar kunnen sommigen dus niet tegen.

Jij probeert het in elk geval wél op een normale manier te brengen en daar heb ik meer respect voor dan de manier van Optimatus. Die komt meer dwingend over en ik hou niet zo van kleine dictatortjes :lol:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 sep 2006 23:39

Hm, Markie, er zijn al velen hier geweest (en nog steeds) die tegen het praktiserende gedrag zijn. Er zijn wat strubbelingen geweest (die weer zijn opgelost), maar zo extreem als nu is het nog niet geweest. Vind je het niet vreemd, dat bijna overal waar jij opduikt problemen komen?

Jep, wij hadden afgesproken elkaar te mijden omdat we idd al eerder problemen hebben gehad..

Je postings missen respect, naastenliefde en dat is erg jammer.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 03 sep 2006 23:43

Smurffie schreef:Hm, Markie, er zijn al velen hier geweest (en nog steeds) die tegen het praktiserende gedrag zijn. Er zijn wat strubbelingen geweest (die weer zijn opgelost), maar zo extreem als nu is het nog niet geweest. Vind je het niet vreemd, dat bijna overal waar jij opduikt problemen komen?

Jep, wij hadden afgesproken elkaar te mijden omdat we idd al eerder problemen hebben gehad..

Ja, jij houdt je afspraken inderdaad ook niet lang. Ik heb je netjes gepb't en het wás opgelost. Eerst zit je me hier eerder in dit topic belachelijk te maken, althans dat probeer je, door me van discriminerend gedrag te beschuldigen, en nu duik je hier weer op.

Overal waar ik opduik problemen komen? Wat is jouw probleem nu dan weer?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 sep 2006 23:45

Markie schreef:
Smurffie schreef:Hm, Markie, er zijn al velen hier geweest (en nog steeds) die tegen het praktiserende gedrag zijn. Er zijn wat strubbelingen geweest (die weer zijn opgelost), maar zo extreem als nu is het nog niet geweest. Vind je het niet vreemd, dat bijna overal waar jij opduikt problemen komen?

Ja, jij houdt je afspraken inderdaad ook niet lang. Ik heb je netjes gepb't en het wás opgelost. Eerst zit je me in een ander topic belachelijk te maken, althans dat probeer je, en nu duik je hier weer op.

Ik had het over de strubbelingen in dít topic. Dat kun je natuurlijk niet weten, daar je gisteren voor het eerst opdook.

In welk topic maak ik je belachelijk dan?

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 03 sep 2006 23:47

Smurffie schreef:
Markie schreef:

Ja, jij houdt je afspraken inderdaad ook niet lang. Ik heb je netjes gepb't en het wás opgelost. Eerst zit je me in een ander topic belachelijk te maken, althans dat probeer je, en nu duik je hier weer op.

Ik had het over de strubbelingen in dít topic. Dat kun je natuurlijk niet weten, daar je gisteren voor het eerst opdook.

Sorry was een foutje, was ook in dit topic dat je me van discriminatie beschuldigt. Onderbouw dat eerst eens voor je wat begint te roepen.

Iemand van discriminatie beschuldigen is namelijk geen kleinigheidje!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 sep 2006 23:57

Markie schreef:
Smurffie schreef:
Markie schreef:

Sorry was een foutje, was ook in dit topic dat je me van discriminatie beschuldigt. Onderbouw dat eerst eens voor je wat begint te roepen.

dis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.))
1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling
2 onderscheiding

Ongeoorloofd. Ik las uitspraken als 'smerigste soort'. Homo's zijn geen 'soort', ze hebben enkel een andere geaardheid.

Sowieso Markie, je postings zijn áltijd negatief. Je voelt je aangevallen om een scheet en vanaf dat moment kun je niet meer normaal discusseren.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 04 sep 2006 00:08

Smurffie schreef:dis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.))
1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling
2 onderscheiding

Ongeoorloofd. Ik las uitspraken als 'smerigste soort'. Homo's zijn geen 'soort', ze hebben enkel een andere geaardheid.

Sowieso Markie, je postings zijn áltijd negatief. Je voelt je aangevallen om een scheet en vanaf dat moment kun je niet meer normaal discusseren.

Je kan de DvD wel erbij halen, maar ik stelde je een vraag. Die luidde: Waar discrimineer IK?
Nu kom je met een nietszeggende uitleg van het woord discriminatie.

Maar je vind het blijkbaar toch wéér nodig om me de grond in te stampen.
Ik voel me zeker niet aangevallen, ik verdedig alleen mijn mening, en ben geen meeloper die het nodig vind om zich bij de grote hoop aan te sluiten en de popi jopi uit te hangen.

Gelukkig zijn er ook mensen die mijn posting niet áltijd negatief vinden zoals jij.
Eén geluk, aan jou uitlatingen hecht ik net zoveel waarde als aan hetgene wat ik net door de wc gespoeld heb :mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 sep 2006 00:21

Code: Selecteer alles

Je kan de DvD wel erbij halen, maar ik stelde je een vraag. Die luidde: Waar discrimineer IK?

Je stelde die vraag niet. Zoals je ziet.

Tevens heb ik je vraag al beantwoord met de definitie van discriminatie en dat lijkt me duidelijk genoeg.

Maar je vind het blijkbaar toch wéér nodig om me de grond in te stampen.
Ik voel me zeker niet aangevallen, ik verdedig alleen mijn mening, en ben geen meeloper die het nodig vind om zich bij de grote hoop aan te sluiten en de popi jopi uit te hangen.

Waar stamp ik je de grond in?
Ow, ik heb trouwens nog nooit iemand hier horen zeggen dat ik popi jopie ben. Ai, Markie, dat is een suggestie van jou..

Eén geluk, aan jou uitlatingen hecht ik net zoveel waarde als aan hetgene wat ik net door de wc gespoeld heb :mrgreen:

Hm, ik vond je reactie al wat lang uitblijven, maar ik begrijp dat je er nogal moeite mee had om de zware kost eruit te persen?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 sep 2006 00:30

Optimatus schreef:Markie, ik probeer het nog één keer:
* Is het voor jou nu echt teveel gevraagd om je mening te ventileren zoals mensen à la Gerdien B., Flappie en een aantal anderen dat doen?
* Is het voor jou nu echt teveel gevraagd om iemand geduldig uit te leggen waarom je iets wel of niet terecht vindt, zonder je gesprekspartners al dan niet moedwillig te beledigen?
* Is het voor jou nu echt teveel gevraagd om jezelf enige vorm van nettiquette aan te meten?

Of ben je net zo onbehouwen zoals je jezelf voordoet en lijdt je aan een chronisch gebrek aan inlevingsvermogen, wellevendheid, tact en vooral christelijke naastenliefde?

In dat geval lijkt me elke discussie met jou tot mislukken gedoemd.

Wat betreft dat laatste, daar zijn de meeste mensen hier volgens mij al langer achter..

Ik vind het weerzinwekkend om te zien hoe mensen met de bijbel in de hand proberen hun verwerpelijke homofobie te rechtvaardigen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 sep 2006 06:07

Markie schreef:Jongen, je zoekt maar uit wat je doet. Ik wil je alleen maar waarschuwen dat je verkeerd bezig bent. God dienen en de mammon gaat niet en dat is waar je mee bezig bent als je praktiserend homo bent.

Als iemand aan geeft dat God aan hem, in zijn persoonlijke relatie met God, duidelijk heeft gemaakt dat hij deze weg in mag gaan, dan denk ik dat je als buitenstaander heel erg uit moet kijken om dat te noemen als verkeerd. Zoals jij het schrijft komt het over als: praktiserende homo's komen in de hel.

Waarschuwen is 1 maar zonder respect zal niemand je waarschuwing aannemen!

God heeft een man en een vrouw geschapen en niet 2 vrouwen of 2 mannen.

Dat je graag aan de wereld vast houdt snap ik wel want dat doe ikzelf ook en wie niet.

je oordeelt hier over een ander en dat kan jij niet en dat kan ik niet!
Je ventileert jouw levensstijl en mening hier op refoweb en dan kun je reacties zoals die van mij verwachten. Verwachtte je dat niet dan ben je pas echt verkeerd bezig.

Zo'n mening was teverwachten, maar dat het op zo'n harteloze en kapot makende manier wordt gedaan niet!
Het is hier zo gesteld dat refo's zo onderhand niet meer voor hun mening uit kunnen/durven/mogen komen omdat er hier tegenwoordig allerlei meningen gelden.

Dat kunnen/ mogen en durven ze wel, maar dan wel op een liefdevolle en respectvolle manier. j e hebt het wel tegen en over mensen en dus over Gods schepping.
Wat jij zegt over praktiserende homo-broeders en zusters, die mening deel ik niet. Ik heb het zo ie zo al niet graag over broeders en zusters, en als die dus praktiserend homo zijn wil ik daar liever niet mee geassocieerd worden.

Ik wordt liever met homo broeders geassocieerd die vol vertrouwen staan in hun geloof, dan met mensen die zich christelijk noemen maar zich onchristelijk uiten over hun naasten.
Overigens neem ik alles wat Optimatus zegt met een korreltje zout want die is er op uit om bepaalde mensen de grond in te stampen. Ik hoef nergens te reageren of hij heeft commentaar.
En wie kaatst kan de bal verwachten lijkt me. Optimatus heeft hier ook zeker geen gezag, en al zou hij dat wel hebben kreeg hij het van mij nog niet :mrgreen:

:shock: :roll:
Als je iemand niet kent, geef dan gewoon geen oordeel!
De kritiek die hij geeft is ook vaak beledigend richting mij, maar ik zie wel dat hij blijkbaar ook liever met de grote massa meegaat.

Doe je ogen is open!
Hij en vele anderen vragen enkel alleen naar gefundeerde argumenten bij opmerkingen als: homo's zijn smerig! Alleen jij hebt ze pagina's lang nog niet gegeven. Dit is het enige wat je roept, maar Bijbelteksten e.d. er voor heb je niet. Dat is niet beledigend, maar we willen argumenten zien voor jou soms onrespectvolle kreten over homo's.
Dat is niet met de massa meelopen, maar continu moeten vragen om uitleg!

Als jij dan op deze manier door gaat met posten zonder het te beargumenteren dan is het een logische reactie dat mensen hun opmerkingen, vragen harder formuleren in de hoop dat je dan begrijpt wat ze bedoelen
Ik kan wel tegen kritiek, mits die terecht is. Als dat niet zo is krijgt men kritiek terug, en daar kunnen sommigen dus niet tegen.

Waar blijven die argumenten dan waar al pagina's lang omgevraagd worden?
En het is volledig terecht dat er gevraagd wordt om wat respectvollerover anderen te spreken ook al ben je het niet met hun levensstyle eens. Je hebt het wel tegen en over Gods schepsels!
Jij probeert het in elk geval wél op een normale manier te brengen en daar heb ik meer respect voor dan de manier van Optimatus. Die komt meer dwingend over en ik hou niet zo van kleine dictatortjes :lol:

Volgens mij heeft abdijbier het zelfde gevraagd als Optimatus en vele anderen hier.

maar ik ben en blijf erg benieuwd op welke grond jij homo's walgelijk en smerig vind en dat vooral in combinatie hoe jij dat rijmt met : onze naasten lief hebben als onszelf.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 04 sep 2006 09:07

Hoopvol schreef ik op pag. 49
Zareb schreef:Juist als refo-jongeren in hun kerkgemeenschap steeds tegen muren oplopen kan het zo hartverwarmend zijn dat er juist op een reformatorisch forum open en eerlijk met elkaar van gedachten word gewisseld.

Markie schreef:@abdijbiertje:

Ik heb het idee dat je zomaar wat in de wilde weg roept. Als ik kijk naar de reacties van Flappie, van Willempie, van GerdienB, van Smurfie en zo zijn er meer, dan zie ik mensen die op een eerlijke manier hun mening geven, gebaseerd op hun persoonlijke geloofsovertuiging. Tegelijkertijd zie ik bij deze mensen een open houding. Zie ik ze proberen om volop naast hun homoseksuele broeder of zuster te staan. Zie ik mensen die eerst absoluut afwijzend stonden tegen mensen die in een vaste relatie van liefde en trouw hun bestemming vinden, maar daar nu veel genuanceerder mee omgaan.
Ik vond deze uitspraak heel mooi
Gerdien B. schreef:Als iemand aan geeft dat God aan hem, in zijn persoonlijke relatie met God, duidelijk heeft gemaakt dat hij deze weg in mag gaan, dan denk ik dat je als buitenstaander heel erg uit moet kijken om dat te noemen als verkeerd.

Terwijl zij zelf eerder heeft aangegeven volledig afwijzend te staan. Misschien dat dit en andere topics over dit onderwerp daar aan hebben mogen bijdragen. En zo zijn er meer mensen op te noemen. Persoonlijk vind ik dit heel waardevol.

Het gaat er niet om dat de homoseksuele christenen hier op dit forum specifiek hun zienswijze of hun levensstijl willen opdringen. Dat ze hun gelijk willen halen. Ze laten alleen maar zien dat ze er ook zijn. Dat ze voluit in de reformatorische gezinte willen blijven staan. Niet meer verstoppen, niet meer weglopen. En ze laten zien dat die keus er niet een was van; “we gaan even lekker praktiseren” maar dat het gaat om heel persoonlijke keuzes die gemaakt werden in afhankelijkheid van en in vertrouwen op God. Die juist ook waar het gaat om het terrein van de seksualiteit net zo zuiver proberen te leven als dat voor heteroseksuele christenen geldt. Die zich distantiëren van een canal-parade, die jij er weer zo nodig bij moest slepen.

Zoeken naar dat wat ons verbindt lijkt mij dan de mooiste en meet hoopvolle weg.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 04 sep 2006 09:15

Ik vind de reden waarom C.S. Lewis weinig tot niets over homoseksualiteit wilde zeggen ook altijd wel mooi: hij had een hekel aan mensen die soldaten opriepen tot hun plicht aan een front waar ze zelf niet naartoe hoefden, en zo wilde hij ook niet teveel zeggen over zonden waar hij zelf geen verleiding toe voelde. Als je zelf geen homofiele gevoelens hebt, moet je m.i. heel voorzichtig zijn met je uitspraken, omdat je je niet in kunt leven degene die dat wel heeft.

niet dat ik er geen mening over mag hebben, maar ik probeer er wel voorzichtiger mee te zijn, want stel dat ik die gevoelens wel zou hebben, zou mijn standpunt in deze kwestie wel aardig veranderen. als het je persoonlijk aangaat wordt het stellen van een duidelijke lijn vaak net een stukje moeilijker.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

rafaell

Berichtdoor rafaell » 04 sep 2006 09:26

Zucht, wat ben ik blij dat ik die herfstreis afgezegd heb 8) Markie, zoals Smurffie ook al zei: valt het je dan echt niet op dat er in elke discussie problemen ontstaan door jouw houding?

Terug naar “Archief”