heftig... suc6 Gerdien... en we horen vast wel hoe het gegaan is.
Mensen....ik heb jullie hulp nodig.
Ik zit nu in de vierde en dat betekend scriptie maken. Mijn 1ste keus voor het afstuderen is klinische zorg en mijn 2de chronisch zieken.
Voor mijn 1ste keus moet ik een scriptie maken. Dit wilde ik doen over sterven in een ziekenhuis. Vragen die bij dit onderwerp bij mij opkomen zijn:
1. Sedatie?
2. rol van de vpk tijdens de terminale fase
3. rol van de religie van de vpk tijdens het begeleiden in de terminale fase
4. wensen van de familie tijdens de terminale fasen en na het sterven
5. rol van de vpk na het sterven.
Heeft hier iemand informatie over? Protocollen, site's, artikelen, boeken, enz alles is welkom.
Voor mijn tweede keus moet ik een aantal intervieuws afnemen.
Dit wilde ik doen over het volgende:
Tijndens mijn stage in een verpleeghuis en nu in mijn werk in de thuiszorg merk ik een groot verschil in de benadering van chronisch zieken. In de thuiszorg worden ze vanuit de holistische visie benaderd.
In het verpleeghuis is dit veel minder.
Hoewel ik begrijp waardoor dit komt, lijkt het me interresant om dit te onderzoeken.
Nu heb ik natuurlijk ook mijn eigen visie. Nu ben ik op zoek naar mensen die te maken hebben met het beleid in verpleeghuis en in de thuiszorg mbt chronisch zieken.
Het mogen gewoon verzorgendenIG of verpleegkundigen zijn, maar ook beleidsmedewerkers in een vphuis of tz. Mensen die bijv. protocollen samenstellen. Graag wil ik die gene dan intervieuwen over de gedachtengang achter hun beleid en met hun spreken over mijn visie.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!