ineke-kitty schreef:S.W.: " In de Bijbel lees ik nergens over een afkomst uit Assyrie [ tenzij je op de ligging van Babylon doelt] ".
Ik neem aan dat ik met SW bedoeld wordt?
ineke-kitty schreef:De Bijbel geeft ons wel degelijk de identiteit van de 'mens der zonde' .
Jesaja 10:24:
Daarom zegt de Heere HEERE der heirscharen alzo: Vreest niet, gij Mijn volk, dat te Sion woont! Voor ASSUR, als hij u met de roede zal slaan, en hij zijn staf tegen u zal opheffen, naar de wijze der Egyptenaren".
In hoeverre is dit een waarschuwing aan het volk wat te Sion woont (Jeruzalem, tweestammenrijk) aangaande de Assyrische ballingschap van het tienstammenrijk?
ineke-kitty schreef:Daniel 9:28:
"En na die twee en zestig weken zal de Messias uitgeroeid worden, maar het zal niet voor Hem zelven zijn; .... en een volk DES VORSTEN, hetwelk komen zal, zal de stad en het heiligdom verderven, en zijn einde zal zijn met een overstromende vloed, en tot het einde toe zal er krijg zijn, en vast besloten verwoestingen".
Een volk des vorsten lijkt inderdaad te duiden op een koninklijke/prinselijke titel. Een dictator die het al te hoog in de bol krijgt (zie bijvoorbeeld "koning" Willem 1, "führer" Adolf Hitler) deelt zichzelf ook nogal eens een dergelijk titel toe.
ineke-kitty schreef:Jesaja 14:4
"Dan zult gij deze spreuk opnemen tegen DE KONING VAN BABEL, en zeggen: Hoe houdt de drijver op? Hoe houdt de goudene op?"
Het Babylonische rijk en het Assyrische rijk zijn bepaald niet hetzelfde rijk geweest.
Deze tekst lijkt een Assyrische afkomst eerder uit te sluiten dan te vereisen.
ineke-kitty schreef:Daniel 11:36
" En DIE KONING zal doen naar zijn welgevallen, en hij zal zichzelven verheffen, en groot maken boven allen God, en hij zal tegen den God der goden wonderlijke dingen spreken; en hij zal voorspoedig zijn, totdat de gramschap voleind zij, want het is vastelijk besloten, het zal geschieden.
Noem eens één koning/president/dictator die zichzelf NIET groter gemaakt heeft dan hij is/was?
ineke-kitty schreef:Hij zal dus:
1. een Assyriër zijn
Wat niet hetzelfde is als een Jordaniër
ineke-kitty schreef:2. een vorst of prins zijn
Die prins heb je er zelf bijgezet om deze persoon aan je beschrijving te laten voldoen
ineke-kitty schreef:3. de koning van Babel genoemd worden.
Wat eerder duid op Bagdad (Irak) dan op Jordanië
ineke-kitty schreef:Hij zal bovendien een vredesverdrag bekrachtigen of versterken.
Haal je dit uit één van de genoemde teksten?
ineke-kitty schreef:Dit 'verdrag' werd reeds getekend in 1994, en wie was daar eveneens aanwezig? Juist. Van alle deelnemers die daar aanwezig waren zat deze prins, naast Bill Clinton.
En in hoeverre is dit vredesverdrag het Bijbelse verdrag?
ineke-kitty schreef:Feit is dat kroonprins El Hassan de bemiddelaar, de auteur en het brein was achter de hele procedure, achter de formatie en achter de vergaderingen, die resulteerden in dit geschreven en ondertekende vredesverdrag tussen Israel en Jordanie.
Eén van de breinen inderdaad.
Waar haal jij echter vandaan dat deze "mens der zonde" wereldvrede sticht?
ineke-kitty schreef:En terwijl de onderzoekers van de profetieën de komende 'mens der zonde' die het vredesverdrag van 7 jaar zou moeten tekenen nog verwachten.... is het mogelijk dat het feitelijke vredesverdrag al bestaat en dat de handtekening van de 'mens der zonde' er al op staat geschreven.
Dus nu neem je die 7 jaar niet letterlijk vanaf de ondertekening?
ineke-kitty schreef:Als hij eenmaal de positie van koning van Irak [ Babylon] heeft, en El Hassan de macht heeft om dit reeds bestaande verdrag te 'bevestigen' of te ' versterken' , heeft hij dan zelf een bepaalde tijd in gedachte?
Dus jij verwacht dat deze man binnen afzienbare tijd koning van Irak wordt? Toegegeven dat de instabiele politiek daar vraagt om een gerespecteerd leider...
ineke-kitty schreef:De Jeruzalem Post heeft een lang interview afgelegd van prins Hassan, die zij op 29 Oktober 2004, tien jaar na de ondertekening van het vredesverdrag tussen Israel en Jordanie, betitelden als: ' een van de voornaamste architecten van het verdrag'.
Eén van de architecten, niet HET brein...
ineke-kitty schreef:Waarin hij zei , en ik citeer:
" Zoals ik al eerder gezegd heb, het heeft Europa 50 jaar gekost om tot vrije handel en uitwisseling van goederen, kapitaal en arbeid te komen. Het zal MEER DAN VIJF OF ZES JAAR duren om een werkelijke VREDE tussen de volkeren in ONZE REGIO te bereiken".
Einde citaat.
Oke, geen vijf, geen zes... dan blijft ZEVEN over .
Daniel 9:27:
EEN week, ZEVEN jaren.
Misschien hecht jij daar geen waarde aan, maar IK wel.
Ik hecht absoluut wel waarde aan de Bijbel, en dus ook aan de profetie van Daniël.
De 7 jaren gaan dus in als deze man koning wordt?