Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 mei 2010 07:28

Schipje schreef:Mijn dokter zegt dat het komt omdat de 'oor-neus-keel buisjes' nog wat vernauwd zijn bij kinderen en bij Lenthe dus nog iets erger waarschijnlijk. Maar er zijn toch ook kinderen die amandelen moeten knippen? toen ik dat vroeg zij ze dat ze daar nog vaker ziek voor moet zijn geweest :shock: ze is van juni dus in de lente geboren, nu ruim 10 maanden. Ze heeft 1 keer oorontsteking gehad, 3 keer longontsteking en nu had ze vergrote amandelen, dus daar kwam vorige week waarschijnlijk de koorts vandaan..... ik vind het eigenlijk wel genoeg :oops: maar ja, ben geen arts.... Misschien is het inderdaad iets van deze winter.

Ze heeft 2 keer antibiotica kuur gehad. Ze grijpt ook steeds naar d'r oortjes maar de dokter ziet er niks in dit keer :?: Verder is het gelukki ggewoon een vrolijk meisje, geen ziek vogeltje of iets dergelijks :wink:

idd... ze moeten dan nog vaker ziek zijn geweest en voor de twee doen ze het maar zelden. Julia is van januari, ze begitn altijd in september te kwakkelen, 5 dagen ziek, twee beter en dan begint het weer. Ben inmiddels al gewend aan de giga hoge koorts die ze dan heeft, boven de 40 graden. Tja.. en dan de truckendoos maar open, hoestdrank, neusspray, vitaminepillen, ui bij bed, stomen.. etc, zo komen we nu al twee jaar de winter door. Afgelopen januari een verwijzing gekregen voor naar de kno, maar omdat het nu weer rustiger is, kunnen ze alleen de neusamandelen verwijderen, vaak is dat neit voldoende, maar de keelamandelen kunnen ze alleen goed beoordelen als ze ziek is. Dus, van de hefst als ze ziek is, mogen we direct komen bij de kno en ws wordt ze dan, ook geopereerd. Maar kan ook nog zijn dat ze nu bijna alle bacterien heeft gehad dat ze er wat vanaf is... al is ze nu al weer aan het hoesten.
Overigens heeft ze hier ook nog zeker eens in de maand kroep! dus... al met al... Tis erg vervelend, maar je kan er niks aan veranderen. Overigens ging julia niet naar hte kdv.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 mei 2010 11:40

Hugo gaat wel naar het kdv en is ook om de klipklap verkouden en moet hoesten. De laatste maanden heeft hij ook veel oorontsteking. Momenteel gaan wij van AB naar AB en tussendoor elke dag een paar keer sprayen met neusspray. Gelukkig heb ik nu een verwijzing voor een KNO arts en ik vermoed dat zijn neusamandelen er wel uit moeten. Hij snurkt namelijk en kan slecht door zijn neus ademen. Het gekke is dat Cato nog niets van hem overneemt, terwijl hij continue boven haar staat te hoesten en te snotteren.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 mei 2010 11:50

Michael snurkt ook als een gek, maar is verder nooit echt ziek eigenlijk :-k Zouden dat ook z'n neusamandelen kunnen zijn dan?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 mei 2010 12:04

Dat was voor onze huisarts een van de redenen om hem door te sturen. ( moet wel zeggen dat hij ook van oorontsteking naar oorontsteking gaat)

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 03 mei 2010 13:50

LauraC schreef:Michael snurkt ook als een gek, maar is verder nooit echt ziek eigenlijk :-k Zouden dat ook z'n neusamandelen kunnen zijn dan?

ja dat kan heel goed

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 03 mei 2010 15:26

Dat herken ik echt niet dat gebrul om perse in zo'n wiebelding bij de winkel te willen zitten.
Af en toe mogen de oppaskinderen erin.
Ze vragen het altijd en meestal zeg ik nee en dat is geen enkel probleem :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 mei 2010 18:51

Hugo is momenteel een echte peuterpuber. Zijn favoriete woord is 'nee'. Hij heeft deze week besloten dat hij niet meer wil danken na het eten. Hij blijft dus in de kinderstoel zitten, terwijl wij al gedankt hebben en de tafel afruimen. Halverwege het afruimen roept hij ineens heel hard 'ajen' en buigt deemoedig zijn hoofd. Erg grappig, maar ook wel vermoeiend, want het herhaalt zich momenteel elke avond.
Laatst gewijzigd door ajl op 04 mei 2010 07:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 03 mei 2010 19:39

Anna Sofie is bijna nooit ziek (1 keer 5 dagen lang boven de 40 koorts) maar wel snel verkouden. Nu dus ook weer, mooi weer geweest, slechter weer en madam heeft een loopneus. Geen gehoest of zo.

@Schipje: Anna Sofie grijpt altijd naar haar oren als er tandjes komen. Soms greep ze er een dag of twee heel veel na en was er een dag later een tandje, soms pas twee weken later. (en ik dacht in het begin ook aan oorontsteking e.d.)
Time flies when you have none!

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 03 mei 2010 22:16

Afbeelding

Ik kan het gewoon niet laten om ff een fotootje van mn neefje neer te zetten hier :8>
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 mei 2010 23:01

Haha, wat een heerlijke foto Jans :)
En ajl, ik zit gewoon hardop te lachen, maar voor jullie zal het niet altijd simpel zijn ;)

Jurian is ook echt ziek nu. Ik zit in de nacht, dus ik haalde hem van het kdv op. Niks aan de hand. Thuis ook nog niks, eerst. Toen stond hij opeens naast me in de keuken, met een zielig gezicht en begon te kokhalzen, en de hele vloer vol :( (lang leve de tegelvloer in de keuken). Hij liep gelijk huilend de kamer in, en weer een golf. Oh, mijn hart brak echt. Snel de vloer een beetje opgeruimd en hem schone pyjama aangedaan (hij was al in bad geweest), en koorts gemeten: 39.4.
Hij heeft een half uur in mijn armen gelegen, dat doet hij echt nooit, maar hij was helemaal op van het overgeven en gloeide helemaal. Toen begon de zetpil te werken, opeens vloog zijn hand omhoog en trok mijn bril van mijn neus :mrgreen: toen wist ik dat de paracetamol zijn werk deed ;)

Ik was vanavond weer weg, mijn man had thuis een vergadering. Dus ik kom thuis: ligt hij weer in zijn eigen spuug, mijn man had niks gehoord, en hij huilde er ook niet om.
Omdat ik vannacht dus niet thuis ben hebben we hem maar in zijn campingbedje op onze slaapkamer gelegd, zodat mijn man tenminste hoort als hij weer overgeeft. Ik heb maar een schone pyjama klaargelegd, en een dekentje en lakentje, want hij heeft maar 2 dekbedovertrekken. Nouja, mijn man kan vast prima voor hem zorgen :)
Morgen dus maar geregeld dat mijn zusje tot 12 uur oppast, en daarna moet ik zelf maar mijn bed uit om voor hem te zorgen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 03 mei 2010 23:16

He bah MissF, dat lijkt me echt eng, overgeven. Zielig ook zeg! Veel sterkte!

Sterretje: wat fijn om dat te lezen! Want Lenthe is afgelopen nacht aan het spoken geweest en had vuurrode wangen (verder neit warm) en had echt idee dat ze pijn had, ook van de week paar keer van die zure 'vezeltjes' poep gehad! :-& Dus hier misschien ook tandje, dus daar kan dat grijpen dus ook vandaan komen..... verklaart een hoop als dat zo is....

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 04 mei 2010 17:26

haha, wat een mooie foto jans1!

bij emmabeth is vandaag het 6e tandje doorgekomen.. ze heeft er ook wel last van hoor. vuurrode wangen, kwijlen, steeds op de vingers bijten.. ze grijpt ook inderdaad geregeld naar de wangen/oren maar ik verwacht ook dat het door de tanden komt.. en ook van die vezeltjespoep idd... :-&
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 04 mei 2010 23:20

vpk schreef:haha, wat een mooie foto jans1!

bij emmabeth is vandaag het 6e tandje doorgekomen.. ze heeft er ook wel last van hoor. vuurrode wangen, kwijlen, steeds op de vingers bijten.. ze grijpt ook inderdaad geregeld naar de wangen/oren maar ik verwacht ook dat het door de tanden komt.. en ook van die vezeltjespoep idd... :-&

Lenthe moet nu haar 3e tandje krijgen, in welke volgorde kwamen die van Emmabeth? komen ze een beetje op dezelfde volgorde bij kinderen? Lenthe kreeg eerst haar r-ondertandje, toen haar linker. Zo schattig he, als ze lacht!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 05 mei 2010 06:25

ja leuk staat dat he, die 2 kleine tandjes onderin
emmabeth kreeg eerst de beide onder-voortanden, zij kreeg eerst de linker en toen de rechter, een dag na elkaar. en de beide boven-voortanden kwamen ook een dag na elkaar. nu heeft ze aan de linkerkant daarvan ook een snijtandje, boven en onder.
ze is vannacht ook aan het spoken geweest.. en ook een btje verkouden, zo zielig.. dus denk dat er nog meer aan zit te komen..

volgens mij kan de volgorde waarop tanden doorkomen per kind verschillen. de kleine van m'n vriendin had al 7 tanden onderin en nog maar 1 bovenin bijv.
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 mei 2010 07:39

dat verschilt idd, ons buurmeisje kreeg eerst de hoektanden voordat de rest kwam. De eerste kwam met drie maand al. HIer was ze tot 10 maand tandenloos, en kwamen toen ook de eerste twee tandjes. Overigens hier heeft ze er geen problemen mee gehad, opeens waren ze er

Terug naar “Archief”