Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 18 sep 2008 08:56

*|Scatie schreef:
Heidebloem schreef:Ik zou vanwege het stof voor een 'harde' vloer kiezen. Tuurlijk is vloerbedekking lekker warm en knus, maar ik vind het niet opwegen tegen het gemak van een gladde vloer en het voorkomen van stof en huismijten.
Je kunt ook altijd een kleedje neerleggen. Die kun je lekker uitkloppen of wassen.

Maar kan me voorstellen dat je een babykamer helemaal in stijl wilt inrichten.

Stof en huismijten zal je toch houden, ook zonder vloerbedekking. En kinderen worden ook niet met een allergie geboren.

Er zijn soorten vloerbedekking die net zo goed zijn tegen huisstofmijt en stof dan dat houten vloeren of laminaat het zijn. Ze zijn wel iets duurder, maar ze gaan ook heel lang mee. Daarbij kan het heel goed zijn dat een kind met allergie wordt geboren hoor. Als je als ouders beiden al allergie hebt zou ik toch zeker oppassen wat je doet met je babykamer. Bij ons komt er bv. echt geen wol in enz.

Hier is de babykamer ongeveer af. Alle muren licht grijs, roomwitte plinten, roomwitte houten vensterbank en het ledikant (ouderwets spijlenbed) kast en de commode roomwit. (ideale commode, 2 meter breed) Verder alle accessoires en kleden van Braxton Interiors
Time flies when you have none!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 sep 2008 09:47

*|Scatie schreef:koemelkallergie weet ik niet precies. Je kunt idd wel de aanleg ervoor hebben om het te krijgen via je ouders/erfelijkheid... maar ik kraamde pas bij een dochter van een arts ('k weet niet wat voor één maar die in elk geval over allergiën gaat) en die zei dat.
Vroeger waren er ook veel minder allergiën omdat men tegenwoordig steeds schoner wordt en voorzorgsmaatregelen neemt.
Maar een allergie wordt ontwikkeld dus ze worden er niet mee geboren. Kindje waar ik op pas heeft een koemelkallergie en haar zus van bijna 3 ook. In de kraamtijd ging het prima... het huilen en spugen begon ook pas later.

dit klopt hoor! dat vertelde de kinderats ook tegen mij!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 sep 2008 10:16

Volgens mij kun je er idd aanleg voor hebben, en het komt pas tot uiting als het kind zoiets tegenkomt waar het allergisch voor is. Dan 'ontplooit' het zich als het ware. Dus het wordt er volgens mij niet mee geboren, maar het kan wel heel snel komen. Dat dacht ik tenminste ;)

Maar ik dacht dat er bij ons totaal geen allergieen voorkomen. Mijn moeder en zus hebben hooikoorts, nouja, dat hebben zoveel mensen. Maar ik zit steeds zo vol, dat het toch iets anders is, want het is helemaal geen hooikoorts tijd meer. Mijn man is volgens mij nergens allergisch voor, dus we zien het wel. Als ik echt die enorm hoge stap naar de dokter waag, dan zien we wel weer verder :)

Klinkt leuk, sterretje, jullie kamertje! Maar wat is dat merk wat je noemde waar je accesoires van hebt?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 18 sep 2008 11:14

MissF schreef:
Klinkt leuk, sterretje, jullie kamertje! Maar wat is dat merk wat je noemde waar je accesoires van hebt?

http://www.braxtoninteriors.nl

Ze hebben echt van alles. Ik zelf vind de quilts van hen echt super, daar heb ik er een paar van op de babykamer. En de 'placemats' die bij de quilts horen gebruik ik als onderlegger op het aankleedkussen.

De basiscollectie heeft ook wel weer wat weg van Riverdale, maar riverdale is weer iets 'strakker'.
Time flies when you have none!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 sep 2008 11:45

Sterretje schreef:
MissF schreef:

http://www.braxtoninteriors.nl

Ze hebben echt van alles. Ik zelf vind de quilts van hen echt super, daar heb ik er een paar van op de babykamer. En de 'placemats' die bij de quilts horen gebruik ik als onderlegger op het aankleedkussen.

De basiscollectie heeft ook wel weer wat weg van Riverdale, maar riverdale is weer iets 'strakker'.

Gaaf man, dat Braxton Interiors. Jammer dat er geen vestigingen in de VK zitten... off topique-smile

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 18 sep 2008 15:04

Ik vind het ook erg leuk. Ik zou zelf, later als ik heel groot ben :wink: , een baby kamer maken met allemaal kleuren en figuren enzo. Lijkt me altijd zo gaaf. En dan zo'n enorme schommelstoel erin.

Beetje heel erg offtopic @ lalage: Een tijdje geleden las ik een reactie van jou in vragenrubriek over haar kleur. Ik ben toch echt met spierwit haar geboren en paar maanden later had ik echt donker haar. :wink:

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 19 sep 2008 08:33

Het gaat me niet alleen om de allergie, zelf ben ik nergens allergisch voor, maar toch kies ik voor laminaat. Gewoon omdat ik het schoner vind. Je ziet het stof direct liggen, dus even een swiffertje erover en weg. Stofzuigen gaat ook veel sneller.
Misschien een tik van mij hoor, maar ik wil ook geen dikke overgordijnen, ook van die stofnesten. Ben dan wel niet allergisch, het kriebelt wel in mijn neus... hatsjie!

En vlekken in een babykamer; mijn nichtje is recordhouder spuger, zelfs na 1 of 2 uur kan ze er nog een gedeelte van haar maaltijd uitgooien. Maar dat komt gelukkig niet zo vaak op de vloer terecht, wel op haar tante :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 19 sep 2008 09:05

paprikameisje2 schreef:
*|Scatie schreef:koemelkallergie weet ik niet precies. Je kunt idd wel de aanleg ervoor hebben om het te krijgen via je ouders/erfelijkheid... maar ik kraamde pas bij een dochter van een arts ('k weet niet wat voor één maar die in elk geval over allergiën gaat) en die zei dat.
Vroeger waren er ook veel minder allergiën omdat men tegenwoordig steeds schoner wordt en voorzorgsmaatregelen neemt.
Maar een allergie wordt ontwikkeld dus ze worden er niet mee geboren. Kindje waar ik op pas heeft een koemelkallergie en haar zus van bijna 3 ook. In de kraamtijd ging het prima... het huilen en spugen begon ook pas later.

dit klopt hoor! dat vertelde de kinderats ook tegen mij!

maar je kan wel bepaalde intolerantie,s hebbendat is wel aangeboren.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 19 sep 2008 09:07

Volgens mij maakt het niet zoveel uit of het kind er nu mee geboren wordt of dat het een tijdje daarna zich openbaart. Duidelijk is iig wel dat het kind aanleg voor allergieen kan hebben. Of het dat krijgt is natuulijk niet zeker.
AfbeeldingAfbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 sep 2008 09:16

Als een kind het al bij de geboorte zou hebben, zou het ook niet meer kloppen dat kinderen die borstvoeding krijgen minder kans op allergieen hebben.

Arm kindje van ons, die wordt lekker vatbaar voor allergieen dan. Mama's familie zit er blijkbaar vol mee, geen borstvoeding. Nouja, ik kan er ook mee leven, dus het zal wel goedkomen :D

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 19 sep 2008 09:23

Alhoewel, mijn schoonzus is voor van alles en nog wat allergisch en mijn nichtjes kwamen letterlijk niezend ter wereld. In het eerste uur na de geboorte hebben ze minimaal 10x geniesd! Al zegt dat niet dat ze per definitie een allergie hebben, aanleg iig wel!

Vanwege haar allergieen kon mijn schoonzus geen borstvoeding geven, haar huid is zo kwetsbaar dat het alleen maar bloed en ellende gaf.

Mijn nichtjes hebben ook vanaf hun geboorte een kwetsbare huid en gaan altijd met badolie in bad e.d
AfbeeldingAfbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 sep 2008 09:52

Volgens mij weet je ook maar nooit waar het vandaan komt.
Mijn zusje had als baby (en nog wel eens) gruwelijke eczeem. Helemaal open lag ze dan. Verder heeft niemand van ons het. Tot ik een tijdje terug mijn tenen zag, ook helemaal onder het eczeem ofzo. Dus het zal toch wel een beetje familiair zijn denk ik.
En aanleg zit er dan toch wel ofzo

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 sep 2008 10:01

En nog maar een fotootje:

23 weken zwanger

Afbeelding

En het schilderij dat ik zelf gemaakt heb, voor in de babykamer

[URL=http://img227.imageshack.us/my.php?image=schilderijkr1.jpg]Afbeelding
[/URL]
De muren zijn nu ook die zelfde grijze kleur

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 sep 2008 10:06

leuk MissF! schilderij komt bekend voor heb ik al vaker gezien erg leuk!
En je buik is ook weer een flink stuk gegroeid leuk hoor! geniet er maar van.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 19 sep 2008 10:17

Mooi buikje MissF. En wat een leuk idee dat schilderij!

Terug naar “Archief”