Daphne schreef:Ik probeer daar wel aan te denken, ja. Ik geloof ook zeker dat God een bedoeling met mijn/ons leven heeft, of dat nu wel of niet met kinderen is. Maar soms denk ik daar niet aan en blijf ik in de negatieve spiraal van verdriet hangen.
Mooi. Maar voor die negatieve spiraal moet je wel uitkijken. Ik begrijp dat het erg moeilijk is, maar zonder kinderen houdt het leven niet op... je geluk is er als het goed is niet van afhankelijk. Als je dat wel zo ervaart is het denk ik goed om verder te kijken dan de kinderwens, hoe rationeel dat misschien ook klinkt. Daarbij focussen op God die voor je zorgt, ook hierin, is denk ik wel belangrijk.
En natuurlijk is het dan goed om ook wua onderzoeken en zo gebruik te maken van de medische mogelijkheden die er zijn.
Tuinfluiter schreef:God heeft overal een bedoeling mee...
Of je nu wel of geen kinderen ontvangt!
Wij beseffen ook heel goed dat het voor ons misschien goed is om geen kinderen te krijgen.
Maar wij zijn nu op een punt dat we het verhaal kinderen krijgen nog niet los kunnen laten en daarom ook volop in het zh lopen.
Wij geloven ook dat het best kan zijn dat dit zh gedoe ook geen kind 'opleverd'
Maar daarom proberen we het wel omdat wij Gods weg niet weten...
Wat mij altijd steekt is waarom er gelijk gewezen moet worden op het: misschien is dit jullie weg wel zodat jullie over tig jaar zendigswerk kunnen gaan doen, of iets heel goeds doen als vrijwillergerswerk enz enz.
Waarom zou dit Gods bedoeling zijn van het onhouden van kinderen bij stellen.
Als je kinderen hebt kun je dan niet bij de zending of goed vrijwillerswerk doen enz enz?
Ja, dat snap ik. Ik doelde ook zeker niet specifiek op de zending ofzo. Ik wil het gewoon algemeen houden. God heeft een plan met je leven, een bedoeling met wat Hij geeft en niet geeft. Het is goed om daar naar te zoeken. Zonder kinderen ben je daarin misschien wel flexibeler. Ik moet even denken aan Paulus, die niet getrouwd is en daar ook het nut van ziet voor zijn taak die hij van God heeft gekregen. Zoals je al aangeeft, God heeft overal een bedoeling mee. Dat hoeft zeker niet de zending te zijn... maar het is goed om te zoeken wat die bedoeling dan wel is.