Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 apr 2011 20:16

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 06 apr 2011 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 apr 2011 20:46

ajl schreef:Een slokje cola zal zeker geen kwaad kunnen, maar ik zou het zelf niet willen hebben. Van mij mogen ze überhaupt niet aan mijn glas komen, er is verschil tussen kinderdrinken en volwassendrinken. En alcohol al helemaal niet, daar zou ik echt van uit mn panty schieten van woede. Vorig jaar hadden wij op een bbq, waar de kinderen van een kennis van ons ( 2,5 en 5 jaar) het laatste slokje uit het bierflesje van zijn vader mocht drinken. Hij wilde bij zijn 3e biertje dat ook bij zoonlief doen, maar gelukkig is mijn broer er tussen gesprongen ( had het zelf nl niet gezien). Alcohol blijft hier nog heel lang buiten de deur voor hem.

Zo, inderdaad! Mijn hemel, als iemand dat ooit bij mijn kinderen zou proberen, dan zou ik helemaal compleet flippen. 'Kan geen kwaad'. Brrrr. Ik snap dat echt niet. Wat zou nou de reden zijn van zo'n vader om dat goed te vinden? Volgens mij gewoon echt stoerdoenerij. O, vreselijk!

(Sjonge, je zal zo'n man hebben, die denkt dat het leuk is om je zoontje een mini-slokje van je bier te geven. Die zou dan dus echt met een sporttas vol kleren op straat staan hier en er niet meer in mogen. :shock: )
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 apr 2011 20:46

wilde jullie deze niet onthouden :lol: :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 apr 2011 20:47

Galateia schreef:
ajl schreef:Een slokje cola zal zeker geen kwaad kunnen, maar ik zou het zelf niet willen hebben. Van mij mogen ze überhaupt niet aan mijn glas komen, er is verschil tussen kinderdrinken en volwassendrinken. En alcohol al helemaal niet, daar zou ik echt van uit mn panty schieten van woede. Vorig jaar hadden wij op een bbq, waar de kinderen van een kennis van ons ( 2,5 en 5 jaar) het laatste slokje uit het bierflesje van zijn vader mocht drinken. Hij wilde bij zijn 3e biertje dat ook bij zoonlief doen, maar gelukkig is mijn broer er tussen gesprongen ( had het zelf nl niet gezien). Alcohol blijft hier nog heel lang buiten de deur voor hem.

Zo, inderdaad! Mijn hemel, als iemand dat ooit bij mijn kinderen zou proberen, dan zou ik helemaal compleet flippen. 'Kan geen kwaad'. Brrrr. Ik snap dat echt niet. Wat zou nou de reden zijn van zo'n vader om dat goed te vinden? Volgens mij gewoon echt stoerdoenerij. O, vreselijk!

(Sjonge, je zal zo'n man hebben, die denkt dat het leuk is om je zoontje een mini-slokje van je bier te geven. Die zou dan dus echt met een sporttas vol kleren op straat staan hier en er niet meer in mogen. :shock: )

alcohol vind ik ook echt not-done!! cola (en alle prik-dranken) bij kleine kinderen ook!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 03 apr 2011 21:14

Galateia schreef:(Sjonge, je zal zo'n man hebben, die denkt dat het leuk is om je zoontje een mini-slokje van je bier te geven. Die zou dan dus echt met een sporttas vol kleren op straat staan hier en er niet meer in mogen. :shock: )

Redelijk overdreven reactie........ beetje nuchterheid kan ook geen kwaad.

Tjonge, Jans verteld een leuk verhaal over haar neefje die EEN SLOKJE cola gekregen heeft en er worden hier gelijk hele drama's van gemaakt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 apr 2011 21:18

Schipje schreef:
Galateia schreef:(Sjonge, je zal zo'n man hebben, die denkt dat het leuk is om je zoontje een mini-slokje van je bier te geven. Die zou dan dus echt met een sporttas vol kleren op straat staan hier en er niet meer in mogen. :shock: )

Tjonge, Jans verteld een leuk verhaal over haar neefje die EEN SLOKJE cola gekregen heeft en er worden hier gelijk hele drama's van gemaakt.

ze had het over meerdere slokjes cola.. en over een slokje bier! en vooral dat laatste vind ik echt not-done op die leeftijd!!

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 03 apr 2011 21:38

trijntjejohanna schreef:
Schipje schreef:

ze had het over meerdere slokjes cola.. en over een slokje bier! en vooral dat laatste vind ik echt not-done op die leeftijd!!

Ik had het inderdaad over "elk slokje" maar aan jullie (naar mijn idee redelijk overdreven en krampachtige) reacties te merken gaan jullie er volgens mij vanuit dat hij minstens een half glas heeft leeggedronken. En roosvicee valt bij mij overigens onder de noemer sap... :wink:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 03 apr 2011 21:39

trijntjejohanna schreef:
Schipje schreef:

ik ook niet helemaal de alcohol niet , alcohol is gewoon schadelijk, dat stop je toch niet in een peuter

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 apr 2011 21:52

@jans1: het was niet mijn bedoeling om je sapmonster te noemen omdat je neefje dat altijd drinkt. Ik wilde hier alleen even aangeven wat ik ervan vond :oops: Valt mij gewoon op dat tegenwoordig als ik ergens kom alle kindjes rond de vier en drie gewoon normaal gevonden worden dat die cola drinken...terwijl ik dat niet normaal vind. Heb zelf ook duidelij bewust gelezen dat het om een slokje ging hoor! maar zelfs een slokje vind ik bij julia nog niet mogen, stel je voor dat ze het enorm lekker ivnd.. zitik met de gebakken peren omdat ik een dramatische peuter heb die persee cola wil omdat jantje, pietje en klaasje het ook mogen.

@schipje:tis gewoon mijn mening, ik pikte het eruit omdat ik benieuwd was dat ik het gevoel heb hier dat ik er wel eens alleen voor sta met die mening rond prik. Maar blijkt dus niet zo te zijn. Al drinken ze elke dag een glas cola, wat bij een ander gebeurd is mijn pakkie an niet.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 03 apr 2011 22:11

Dat slokje bier is dus helemaal fout opgevat, dat flesje stond op tafel en dat ventje is zo rap dat ie het al te pakken had, maar het was gelijk een goede les voor hem..

eigenlijk ben ik ook stom ook dat ik me eigen hier zit te verdedigen..
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 apr 2011 05:23

jans1 schreef:Dat slokje bier is dus helemaal fout opgevat, dat flesje stond op tafel en dat ventje is zo rap dat ie het al te pakken had, maar het was gelijk een goede les voor hem..

logisch dat je je verdedigd... dat voorval was voor mij de reden om eens te polsen hoe het is bi anderen. Tja.. en uit een kratje bier de restjes drinken.. deden wij vroeger ook, al waren we toen wat ouder :lol: toen ze er achter kwamen werden we toch wel even op ons nummer gezet...

Maar ik ken wel mensen die hun kind een biertje aanbied! en een slokje mee laat doen :shock: net als meerdere mensen die bij een 8 maanden oude baby slagroom in het mondje doen, het is me nooit opgevallen dat ze het bij juuldeden maar nu al zeker vier keer gezegd dat het absoluut niet mag, ivm die koemelkallergie. En anders ook niet.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 apr 2011 05:28

jans1 schreef:Dat slokje bier is dus helemaal fout opgevat, dat flesje stond op tafel en dat ventje is zo rap dat ie het al te pakken had, maar het was gelijk een goede les voor hem..

Het gaat hier helemaal niet om jou, het gaat er om, dat er dus een situatie was, waarbij een klein kind - vooral dat bier! - een slokje bier dronk. En dan ook dat voorbeeld van de bbq, dat ajl vertelde. Dat bij elkaar: dat schokt de moeders hier. En dat lijkt me heel erg logisch.

Mijn mening, is dat die situatie zich nooit had mogen voordoen, dat dat ventje het bier te pakken kon krijgen. Kleine kinderen en alcohol gaan niet samen en dan moet je er gewoon voor zorgen, dat het niet kan gebeuren. Zet je drinken dan boven op de kast, als er onbewaakte ogenblikken zijn.

En natuurlijk is een ongelukje een ongelukje. En hoop ik vooral dat de ouders er van geleerd hebben en niet de peuter. Ik vind het wel echt erg, als de ouder/vader/omstanders er om kunnen lachen. Ze zouden zich kapot moeten schrikken. Ik zou er in elk geval geen seconde om kunnen lachen en ook niet vanwege de (druk van de) sociale omgeving.

Schipje schreef:

Nogmaals: het gaat niet eens zozeer om dat slokje cola, maar vooral het voorval van het bier en dan de combinatie ervan. Die doet mij gewoon denken aan een situatie waar het een beetje stoer of grappig is, wanneer een kind kennis maakt met zulke (half-)volwassen dranken.

Ik zou mijn man trouwens echt op straat zetten, als hij het 'grappig' zou vinden of 'stoerderig' zou doen, wanneer ons kind per ongeluk iets van bier nuttigt. En helemaal wanneer hij bewust bier zou geven aan een klein kind, zoals ajl beschrijft over die bbq. Als ik daarmee getrouwd zou zijn, dan was het echt over. Daar is niks overdreven aan, dat huwelijk zou echt voorbij zijn! Maar ja, ik zou ineens met een heel andere vent getrouwd zijn (mijn man drinkt geeneens bier) en mijn man niet meer herkennen.

Tja, zo onacceptabel vind ik alcohol en kinderen nu eenmaal. En ik zal er dan ook nooit om kunnen lachen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 apr 2011 10:47

@ Jans Als je je aangevallen voelt, dat is zeker niet mn bedoeling. En of iemand anders zijn/haar kind cola geeft, deert mij ook niet.

Alcoholgebruik door kinderen daarentegen kan ik mij wel woest om maken en dan helemaal in de trant van de situatie zoals ik die met de bbq meemaakte. Helemaal als dan ook nog wordt gezegd dat hun kinderen zo dol zijn op bier en ze als baby al aan het bierflesje zaten te likken en dan al grappend zeggen 'jong geleerd is oud gedaan'. En dat is wel iets waar ik mij voor die kinderen zorgen om maak. Zij groeien op in een omgeving waar het doornormaal is om een krat bier in de week leeg te drinken en het is nu eenmaal bekend dat je smaken die je vroeg aanleert ook later zult prefereren boven andere smaken.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 apr 2011 14:03

Welkom terug TJ, leuk om te zien hoe groot de jongens geworden zijn :)
@Galateia: Michael is ook enorm sloom als het om dingen gaat waar hij het belang niet van ziet (bv eten). Tsja, aard van het beestje?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 apr 2011 15:51

Ja, aard van het beestje! Maar ik houd mijn hart vast voor dalijk als hij naar school gaat 8)

ajl schreef:@ Jans Als je je aangevallen voelt, dat is zeker niet mn bedoeling. En of iemand anders zijn/haar kind cola geeft, deert mij ook niet.

Alcoholgebruik door kinderen daarentegen kan ik mij wel woest om maken en dan helemaal in de trant van de situatie zoals ik die met de bbq meemaakte. Helemaal als dan ook nog wordt gezegd dat hun kinderen zo dol zijn op bier en ze als baby al aan het bierflesje zaten te likken en dan al grappend zeggen 'jong geleerd is oud gedaan'. En dat is wel iets waar ik mij voor die kinderen zorgen om maak. Zij groeien op in een omgeving waar het doornormaal is om een krat bier in de week leeg te drinken en het is nu eenmaal bekend dat je smaken die je vroeg aanleert ook later zult prefereren boven andere smaken.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Dat zie ik soms ook om me heen en dan vraag ik me ook af, wat voor boodschap men aan die kinderen geeft. Nee, ik vind het echt he-le-maal niets!

Terug naar “Archief”