Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor Sophie77 » 31 mar 2011 16:07

Het is idd een soort verslaving - heeft 'ie van z'n moeder denk ik :mrgreen:.... Maarre, ik ben afgekickt, dus er is nog hoop voor zoonlief :wink:.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 01 apr 2011 10:51

Het is hier zondag Moederdag en Michael denkt dat het mijn verjaardag is :) Hij had al per ongeluk verklapt wat hij op school heeft gemaakt (het is ook zo spannend!) ;)

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 02 apr 2011 22:31

Afbeelding

Hier weer es een foto van mijn kleine neefje..
Hij heeft vandaag voor het eerst een beetje cola gedronken.. Hij vond het helemaal geweldig. Na elk slokje lag ie helemaal dubbel van het lachen omdat dat natuurlijk lekker prikt in z'n mond :mrgreen: Zo geweldig!
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 apr 2011 08:58

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 06 apr 2011 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 apr 2011 09:52

@TJ: leuk dat je er weer bent. Hopelijk was er geen vervelende reden voor je refoweb-pauze. Wat een beauties van kinderen heb je toch!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 03 apr 2011 12:51

Leuk weer een update van je jongens Tj!
Gaat het goed met ze, en met jezelf?
Wat hebben ze toch heerlijke koppies. :D

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 03 apr 2011 13:14

leuk dat je er weer bent! en wat een gave foto's!!! en wat zijn ze allemaal al weer veranderd!
Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 03 apr 2011 15:21

jeepeecee schreef:leuk dat je er weer bent! en wat een gave foto's!!! en wat zijn ze allemaal al weer veranderd!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 apr 2011 17:25

jans1: bewust een slokje cola? :oops: vraag mij altijd af wat het doel ervan is... :oops: :oops: omdat ik vind.. mijn mening dus.. kinderen onder de 10 ranja of roosvicee meer dan genoeg is. 10 tot 16 cola en als ze dan willen, vanaf 16 bier.. haha...

Overigens lust juul het hier gelukkig niet, maar wordt het wel gewoon ingeschonken als ze zegt dat ze cola wil.

TJ.. wat goed je heir te zien!! hoe is het met je kleine man?? nog borstvoedign?? en net zo snel als je andere boys met kruipen en zitten?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 apr 2011 18:35

Cola bij zo'n kleintje, dat zou ook niks voor ons zijn om te doen! Ik zie er de lol niet van in, eigenlijk. Bubbeltjes kunnen wel heel leuk zijn en hier mag zoonlief soms wat van mijn water met bubbels op een lepeltje naar binnen lepelen en dan ligt hij ook in een deuk. Maar ja, verder dan water zal hij de komende tig jaren niet komen 8)

Wie heeft hier tips voor een ontzettend 'sloom' kind. Doorwerken, haasten: het komt niet in zijn systeem voor. Het eten duurt steeds langer. Hij heeft inmiddels meer dan eens de gevolgen ervaren van te sloom doen en vond dat echt niet leuk. Maar een volgende keer? Dan zegt hij gewoon, dat hij niet te laat wil zijn, maar doorwerken - nee, dat kan natuurlijk niet. Het gaat niet alleen om het eten, ook het tanden poetsen, jas aantrekken, nog even naar de wc gaan, etc.

Hij is zelfs sloom als hij op zijn fietsje door de straat fietst 8)
Hij kan best wel flink doortrappen hoor, maar waarom zou je je moe maken? Als een opaatje tuft hij rustig door de straat, andere kindjes crossen om hem heen en hij roept vrolijk "even wachten!", zwaait naar de buurvrouw, zet de slak in de bosjes anders staat er dalijk iemand op, etc. :lol:

Wie o wie heeft tips? Wat kunnen we doen? Dat fietsen is geen probleem, natuurlijk, hij doet zijn ding maar (even om te laten zien, dat het echt gewoon in hem zit, het is niet eens echt kwade opzet), maar die andere dingen soms wel. Soms moet hij gewoon even dooreten en hebben we geen uur de tijd voor het avondeten of het ontbijt. En soms moet je gewoon even naar de wc en je schoenen aantrekken en dan is het niet de bedoeling, dat je daar een half uur mee bezig bent.... 8)

Ik houd mijn hart vast voor als hij straks naar school gaat. Dan heeft hij tussen de middag nooit genoeg tijd om zijn eten op te eten :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 apr 2011 18:45

Leuk TJ dat je er weer bent! Hopelijk geen vervelende reden voor de rwpauze?

@ Galatiea Waarschijnlijk krijg je het er niet helemaal uit, maar als je nu bepaalde consequenties aan zijn gedrag verbindt? bv een bepaalde tijd afspreken waarin hij zijn eten en drinken opeet/drinkt. Indien niet op, bord weghalen. Of als hij niet opschiet met jas aandoen o.i.d. dan mag hij ook niet mee. Dat laatste hebben wij hier 1 keer gedaan en het verdriet was groot, maar het hielp wel voor een volgende keer dat wij weggingen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 apr 2011 18:49

Eten weghalen: heeft geen nut. Dan eet je toch niet, er is altijd wel weer iets anders moois te doen. Niet dat hij dan vervelend gaat zitten mokken en met opzet iets anders gaat doen, ofzo. Nee, dan is hij heel even verontwaardigd en bedenkt dan wat hij allemaal kan gaan doen. En gaat vrolijk en ontspannen verder met zijn speelgoed.

Hem niet meenemen kan alleen als papa of mama dus thuis blijft. Dat heeft hij al eens ervaren: hij kon niet mee met papa naar de supermarkt. Hij was erg boos, maar ja, zo gaat dat dan. Dikke tranen, hij heeft het er nu nog over. En dan is het maanden geleden. Maar helpen doet het nauwelijks. Als we zeggen 'Even doorwerken nu', dan klinkt het vrolijk door de kamer 'Jaha, doe ik'.

Zucht. :lol:

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 03 apr 2011 19:31

Een slokje cola lijkt mij echt geen kwaad kunnen hoor, hij heeft ook al aan het bier gezeten :mrgreen:
Hij had zelf een flesje bier van mijn zwager aan z'n mond gezet, maar dat heeft ie ook gelijk afgeleerd :lol: Voor de rest drinkt ie ook alleen maar sapjes
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 apr 2011 19:39

Een slokje cola zal zeker geen kwaad kunnen, maar ik zou het zelf niet willen hebben. Van mij mogen ze überhaupt niet aan mijn glas komen, er is verschil tussen kinderdrinken en volwassendrinken. En alcohol al helemaal niet, daar zou ik echt van uit mn panty schieten van woede. Vorig jaar hadden wij op een bbq, waar de kinderen van een kennis van ons ( 2,5 en 5 jaar) het laatste slokje uit het bierflesje van zijn vader mocht drinken. Hij wilde bij zijn 3e biertje dat ook bij zoonlief doen, maar gelukkig is mijn broer er tussen gesprongen ( had het zelf nl niet gezien). Alcohol blijft hier nog heel lang buiten de deur voor hem.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 apr 2011 20:00

jans1: tuurlijk kan het geen kwaad, maar kind is kind, peuter is peuter. En sapjes... ooh wat lijk ik toch een kritische ouder... sta ik ook heel septisch tegenover sinds ik een keer een artikel heb gelezen wat voor schade dat aan een tand toebrengt! dat is nog slechter dan cola.
Een ieder mag het natuurlijkz elf weten wat die zijn of haar kind geeft.

Galiatiae: Tja.. je hebt kinderen die zijn nooit vooruit te branden. Hij zal wel degene zijn die dan altijd nog als laatst alles af heeft. En leuke dingen? gaan die wel in vliegende vaart? of ook allemaal op zijn tempo? Denk toch dat dit stukje karakter is, dus weinig aan te doen is. Misschien stimuleren door liedjes te zingen oid, ipv continu te moeten aansporen, merk dat dat hier bij peuters averechts werkt... pffff. wordt ze nog trager...

Terug naar “Archief”