FrankB schreef:
Ik doe misschien botte uitspraken maar ik draai er niet omheen. Ik schrijf alleen op wat ik denk. Mijn mening over Jezus en over Paulus is anders dan die van de meesten hier. Ik geloof bijv. in het geheel niet dat Jezus voor "onze" zonden is gestorven. Maar ik geloof wel in Jezus.
Ja, je kan prima bidden na het luisteren van Sympathy for the Devil. Ik luister al zo'n 20 jaar naar het nummer, niet constant, en ben nog steeds gelovig.
De Paus is niet dwalend als hij Dylan uitnodigt voor een gesprek. Hij zal ook wel van goede muziek houden. Klassiek is ook niet alles. En ik denk niet dat de Paus in onzin als backmasking geloofd.
Beste Frank,
Wat heb je aan een Jezus, als die niet voor je zonden is gestorven. Wat heb je er aan als je een andere mening heb over Paulus. Als je de bijbel niet als richtsnoer gebruikt, erkent als het woord van God, dan kan je leven zoals je wilt, maar en dan doe ik misschien een botte uitspraak, dan ben ik van mening dat je je ook geen christen mag noemen. Ben van mening dat personen zoals je je nu voordoet, de christelijke naam en het geloof smaad aan doen tegenover niet christenen. het zogenoemde van twee walletjes eten principe.
Maar geloof zonder bijbel is als een schip zonder roer.
De Paus is niet dwalend als hij Dylan uitnodigt voor een gesprek. Hij zal ook wel van goede muziek houden. Klassiek is ook niet alles. En ik denk niet dat de Paus in onzin als backmasking geloofd.
De paus (waarom zou je hem met een hoofdletter schrijven) is in die zin dwalend dat hij de mensen de bijbel verkeerd laat uitleggen. Dit is een grote verantwoordelijkheid, waar die tegen over God rekenschap af zal moeten dragen. De bijbel spreekt slechts over drie soorten zangen: psalmen, gezangen en geestelijke liederen (vindplaats ben ik zo-even kwijt). Ik ben het met je eens dat klassiek ook niet alles is.
Om even weer ontopic te komen. Het gaat de mensen die muziek maken vaak om de eer van de mensen en om roem. Maar zijn wij, zoals in een adere topic genoemd wordt, niet geschapen om God te eren? Maar de duivel heeft ons zo gemaakt dat wij jaloers zijn, naar eer streven (kijk maar in het paradijs, we willen net zo hoog als God zijn). En daarom is het verkeerd, omdat we op de plaats van God of minimaal er naast willen zitten. Kijk maar hoe die zangers, zangeressen, begeleiders zich laten vereren door het publiek.
groetenis,
RieBo