Moderator: Moderafo's
Riska schreef:Jas, ik ben wel geen Taytelbaum, maar kan je wel het antwoord geven: Een Jood mag de naam van God niet uitspreken en dus wordt dat opgelost door G-d...
Riska
Yael schreef:weleens van Messiasbelijdende Joden gehoord Jas? daar is Sam er 1 van.
jas schreef:Yael schreef:weleens van Messiasbelijdende Joden gehoord Jas? daar is Sam er 1 van. 8)
Ja, dat zal wel zo zijn, maar dan blijf ik het toch joods vinden en niet christelijk. Als christenen mogen we vrijmoedig Gods naam gebruiken, let wel gebruiken, niet misbruiken. Ik vind het halfslachtig en eigenlijk ook oneerbiedig om de middelste letter door een streepje te vervangen.
Taytelbaum schreef:jas schreef:Yael schreef:weleens van Messiasbelijdende Joden gehoord Jas? daar is Sam er 1 van.
Ja, dat zal wel zo zijn, maar dan blijf ik het toch joods vinden en niet christelijk. Als christenen mogen we vrijmoedig Gods naam gebruiken, let wel gebruiken, niet misbruiken. Ik vind het halfslachtig en eigenlijk ook oneerbiedig om de middelste letter door een streepje te vervangen.
Dat wat jullie gebruiken is Zijn Naam niet en bestond reeds voor de introductie van het Chritendom in deze contrijen! Dus wie er dan oneerbiedig? Te Joods. Het 'Nieuwe Testament' is door Joden geschreven, die naar de wet G-ds leefden. Moeten we soms liever Latijn prevelen of Grieks? Ik vraag me sowieso af waarom veel terminologie inde vertaling in het Latijn is overgezet vanuit het Grieks; om het beter te begrijpen???
Is het heil dan niet uit de Joden?
Lees rustig mijn artikel eens door over het Joodse gebruik en oordeel dan maar:
http://www.faq-online.nl/modules.php?op ... e&artid=97
Sam
jas schreef:Yael schreef:weleens van Messiasbelijdende Joden gehoord Jas? daar is Sam er 1 van.
Aragorn schreef:jas schreef:Yael schreef:weleens van Messiasbelijdende Joden gehoord Jas? daar is Sam er 1 van.
Waarom nou weer oneerbiedig? De reden dat Joden dat doen is volgens mij juist eerbiedigheid.. ik zou niet zo snel oordelen over iets waar je niet veel vanaf weet.
jas schreef:Aragorn schreef:jas schreef:Yael schreef:weleens van Messiasbelijdende Joden gehoord Jas? daar is Sam er 1 van.
Waarom nou weer oneerbiedig? De reden dat Joden dat doen is volgens mij juist eerbiedigheid.. ik zou niet zo snel oordelen over iets waar je niet veel vanaf weet.
Paulus waarschuwt voor degene die naast de christelijke leer ook de joodse gebruiken in stand willen houden. Daarnaast vind ik echter dat wij als christenen een vrijmoedige toegang hebben tot de troon der genade. Om het nog maar niet te hebben over het feit dat God bij Zijn Naam genoemd wil worden. En is het voor Zijn kinderen ook niet een Heerlijke Naam? Ik wil er geen letter van missen. Maar verdere discussie hierover moet in een ander topic want we zitten buiten de lijnen.
Aragorn schreef:jas schreef:Aragorn schreef:jas schreef:Yael schreef:weleens van Messiasbelijdende Joden gehoord Jas? daar is Sam er 1 van.
Paulus waarschuwt voor degene die naast de christelijke leer ook de joodse gebruiken in stand willen houden. Daarnaast vind ik echter dat wij als christenen een vrijmoedige toegang hebben tot de troon der genade. Om het nog maar niet te hebben over het feit dat God bij Zijn Naam genoemd wil worden. En is het voor Zijn kinderen ook niet een Heerlijke Naam? Ik wil er geen letter van missen. Maar verdere discussie hierover moet in een ander topic want we zitten buiten de lijnen.
Oke, zonder hier verder over door te willen gaan: ik dacht dat jij juist ging voor een dieper besef vd. heiligheid van God?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten