Moderator: Moderafo's
japijo schreef:Wat vreemd! een begrafenis waar niet bij gezongen wordt. Nooit van gehoord. Begrafenissen waarbij ik aanwezig was werden altijd wel minimaal een stuk of vijf psalmen gezongen ofzo.
SDG schreef:japijo schreef:Wat vreemd! een begrafenis waar niet bij gezongen wordt. Nooit van gehoord. Begrafenissen waarbij ik aanwezig was werden altijd wel minimaal een stuk of vijf psalmen gezongen ofzo.
Tja, zo zie je maar weer: de gewoontes zijn plaatselijk of regionaal soms héél verschillend...
SDG
japijo schreef:SDG schreef:japijo schreef:Wat vreemd! een begrafenis waar niet bij gezongen wordt. Nooit van gehoord. Begrafenissen waarbij ik aanwezig was werden altijd wel minimaal een stuk of vijf psalmen gezongen ofzo.
Tja, zo zie je maar weer: de gewoontes zijn plaatselijk of regionaal soms héél verschillend...
SDG
Is dat per plaats verschillend dan?
SDG schreef:japijo schreef:SDG schreef:japijo schreef:Wat vreemd! een begrafenis waar niet bij gezongen wordt. Nooit van gehoord. Begrafenissen waarbij ik aanwezig was werden altijd wel minimaal een stuk of vijf psalmen gezongen ofzo.
SDG
Is dat per plaats verschillend dan?
Dat bewijzen de reacties in deze thread overduidelijk. Het gaat hier uiteraard ook om verschillen per kerkverband, maar binnen een kerkverband zie je ook plaatselijke verschillen. Zo is het -om maar eens wat te noemen- in sommige plaatsen gebruikelijk om na het lezen van de 10 geboden altijd "Och of wij Uw geboon volbrachten" te zingen, in andere plaatsen zingt men telkens iets anders (vaak uit Psalm 119, keus genoeg). In sommige plaatsen zingt men na het lezen van de Geloofsbelijdenis een toepasselijk vers, in andere plaatsen kent men die gewoonte helemaal niet.
[En off-topic] in sommige plaatsen kiest men ouderlingen en diakenen rechtsteeks als ouderling of diaken, in andere plaatsen is het gebruikelijk dat je eerst een poosje diaken bent en daarna misschien "promoveert" tot ouderling. Allemaal plaatselijke verschillen binnen één en hetzelfde kerkverband (GG)
SDG
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten