Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor AikonGirl » 01 apr 2011 09:41

Ja, ze zei ook dat ze het alleen doen als er al een beetje ontsluiting is.

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 01 apr 2011 10:13

Evelien schreef:Heb even een vraagje, ik werd vanochtend ineens niet lekker (golf van duizeligheid/misselijk gevoel, daaierig) onder de douche. Mijn bloeddruk was woensdag 115/60. Kan het daar aanliggen?
Net even gegeten en nu gaat het al wel wat beter.

Misschien een wat lagere bloedsuiker?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 01 apr 2011 11:43

Evelien, 60 is nog niet een heel lage bloeddruk volgens mij (is ook mijn standaard zo in de eerste helft), maar als je dan nog eens wat extra zakt lijkt het me wel aardig laag...
Als eten helpt denk ik dat het eerder aan je suiker oid ligt, of gewoon door een lege maag...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 apr 2011 11:58

Als ik er van t weekend nog steeds last van heb ga ik maandag wel ff bij de ha. langs.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 apr 2011 12:49

@Evelien je hoort het wel vaker vrouwen last van dalende bloeddruk hebben of te laag suiker gewoon kleine maaltijden over de dag verspreiden.
Tegen een lage bloeddruk kun je niet veel doen misschien af en toe een kopje bouillon.
Voor de rest zou ik me er niet teveel zorgen over maken hoor.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 01 apr 2011 12:57

@ laura: heftig zeg, inderdaad helemaal omdat je er niet heen kunt om het samen te beleven/verwerken..
gefeliciteerd met het geluk en gecondoleerd met het verdriet. sterkte

@ meisje20: gefeliciteerd met je beide neefjes! hoe gaat het met degene die in het ziekenhuis ligt/lag?

@ elsb: van harte gefeliciteerd met jullie zoon! erg leuke naam ook, past mooi bij je oudste. zwaar zeg, 3 dagen weeën, heeft het bij je eerste ook zolang geduurd? hopelijk kun je nu nog een poosje een beetje rustig aan doen! geniet!

@ evelien: ik heb het soms op mijn werk, dat ik ineens wat draaierig/misselijk word en zwart voor de ogen. misschien een combi van dalende bloeddruk en suiker? bij mij helpt het dan iig wel om even te gaan zitten (soms ff met hoofd op armen op tafel) en iets te eten.

strippen kan geloof ik ook alleen maar als je baarmoedermond al aan het verweken is toch?

ik had geen bevalplan gemaakt, zoals het ging is het me wel goed bevallen :mrgreen:
nu wel aangegeven dat een verticale bevalling me wel de moeite van het proberen waard lijkt, ze heeft het op de zwangerschapskaart vermeld dus dan ga ik ervan uit dat er rekening mee wordt gehouden..

ook geen pufcursus oid gedaan, is totaal niks voor mij, en net als missf zou ik mijn man nooooit meekrijgen naar een partneravond. ging toen wel elke week een uurtje zwangersschapszwemmen, in een extra verwarmd bad. dat vond ik wel heerlijk. maar toen gingen we met 4/5 meiden samen dus dat was vooral ook heel gezellig. weet nog niet of ik dat nu weer ga doen..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 apr 2011 13:07

Ik legde het bij m'n man neer over zo'n pufcursus. Die zei precies het zelfde als wat ik er over dacht. :lol: Ik denk ook dat wij continu in de deuk zullen liggen.

Wel ga ik een cursus bv volgen. Mijn moeder heeft nog een super nieuw boek voor me liggen (zij is kraamv. en heeft pas weer een opfriscursus moeten volgen) scheelt toch weer.

jaantje74
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jaantje74 » 01 apr 2011 13:26

parkiet schreef:Elsb, gefeliciteerd met jullie zoon!

Haai schreef:@Laura: gefeliciteerd en gecondoleerd. Wat liggen blijdschap en verdriet dan ongelofelijk dicht bij elkaar...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 01 apr 2011 14:08

Evelien, misschien combinatie van honger/te warme douche?

AG, strippen is vervelend maar kan net dat extra zetje geven. Bij mij bracht het direct de bevalling op gang.

Jannoek, dat is vrouwenmantel (Caulophyllum C30). C30, duid de sterkte aan. Het zorgt niet persé voor krachtige weeen in die zin dat ze meer pijn doen ofzo (dat doen ze genoeg 8-[ ) maar het zorgt ervoor dat de weeen effectief en regelmatig zijn. De weeen zorgen dus echt voor ontsluiting en daardoor duurt je bevalling niet onnodig lang. Je moet drie weken voor de uitgerekende datum beginnen met slikken.
Caulophyllum is maar één van de vele andere middelen waarvan de werking is onderzocht in dat verslagje wat ik heb. "Zwanger met gezond verstand. Over voeding en het gebruik van kruiden en homeopathie bij zwangerschap, bevalling en kraamtijd." Geschreven door een christelijke jonge vrouw.

Voor de liefhebbers: ik wil het gerust mailen. Stuur maar een pb.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 apr 2011 14:29

Evelien schreef:Heb even een vraagje, ik werd vanochtend ineens niet lekker (golf van duizeligheid/misselijk gevoel, daaierig) onder de douche. Mijn bloeddruk was woensdag 115/60. Kan het daar aanliggen?
Net even gegeten en nu gaat het al wel wat beter.

Hoe hoog is je bloeddruk normaliter, weet je dat ?
115/60 is op zich niet extreem laag, maar het kan zijn dat het niet past bij jouw lichaam.
Ik slik bloeddruktabletten en die zijn in bepaalde situaties te hoog gedoseerd en dan heb ik precies dezelfde klachten als jij.
Net alsof je een gat in je buik hebt en je ademhaling slaat een beetje op hol als je niet uitkijkt.
Ik neem dan een paar dubbelzoute dropjes en ga even op de bank liggen, met mijn benen op de leuning, dus dat ze hoger liggen dan mijn hart.
Dan is het zo over.
Daarna ren ik de trap een paar keer op en af, nou dan stijgtie ook wel :D

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 01 apr 2011 14:36

correctie: het is niet haar eigen onderzoek (foutje) want ze schrijft: "Daarbij heb ik alleen gebruik gemaakt van opgeschreven kennis van professionele (of: bevoegde) artsen en van wetenschappelijke onderzoeken die de positieve werking van deze medicijnen onderschrijven. "

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 01 apr 2011 15:40

gisteren op de bruiloft van m'n zusje
2 keer mensen, van oh jij ben ook zwanger, wat leuk en bla bla
oef pijnlijk moment :cry:

ik heb wel iets n buikje maar omdat nou zo te zeggen :shock:

elsb: Gefeliciteerd met zoon en broertje!!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 apr 2011 15:49

@Petra Pff dat lijkt me wel heel heftig! Ik vraag zo iets niet uit mezelf want daar kun je mensen echt pijn mee doen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 01 apr 2011 15:58

petra85 schreef:gisteren op de bruiloft van m'n zusje
2 keer mensen, van oh jij ben ook zwanger, wat leuk en bla bla
oef pijnlijk moment :cry:

ik heb wel iets n buikje maar omdat nou zo te zeggen :shock:

:shock: Beetje bot om dat zo tegen jou te zeggen zeg! Ook als mensen niet weten wat er met je speelt, is het toch goed fatsoen om zoiets niet zomaar te gaan brullen?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 apr 2011 16:17

Evelien, idd lage bloeddruk? Ik heb het eens gemeten toen ik niet zwanger was en had toen een onderdruk van 90. Maar in het begin van deze wangerschap opeens 60. Dat was voor mij dus ook best laag, en ben ook wel eens duizelig geworden. Nu zit op 70, dus prima en nergens last van.

Het is tot morgen volgens mij, mama mazzaldagen he bij prenatal :D iemand nog langsgeweest?
ik ga zo eventjes, toch even gluren. Sowieso moet Jurian nog een zomerslaapzak, maar je weet maar nooit wat voor lieve kleertjes we tegenkomen :)

Hier kwam gister trouwens het kraampakket. Inclusief een map met allemaal goede tips voor vaders en moeders, een knuffel, en het zat in een mooie opbergbox met deksel. Maar ik heb het allemaal zo op de babykamer gedumpt, moet er nog even niet aan denken.

Ook moet ik eens gaan zoeken naar zo'n lijst met wat je allemaal moet hebben, want volgens mij mist er nog wel het een en ander hier. Maar ik zit nog zo midden in het gewone leven, dat ik er niet zo mee bezig ben. Ik denk steeds: komt tijdens mijn verlof allemaal wel. Maarja, als ik de 4 weken van tevoren red, en het kindje komt met 37 weken al, wat me wel handig lijkt, dan heb ik maar 1 weekje, da's ook niet alles.
En nesteldrang, pff, vreselijk! Het is dat het nog 12 weken tot de datum duurt, dus ik hou me een beetje in, omdat ik weet dat ik voor die tijd alles wel weer een keer wil doen. Maar voor het eerst in een jaar zijn de jaloezieen boven echt grondig schoongemaakt aan de voorkant, maar onze kledingkasten moeten echt nog voor het kindje komt (haha, ongelooflijk dat ik dit zo erg heb!). En mijn man moet op de babykamer nog een vensterbank maken, er meoten daar nog gordijnen, de wasbak op onze slaapkamer moet nog af, de voortuin ligt helemaal overhoop en moet nog helemaal opnieuw aangelegd, een deel van de achtertuin...dan zijn die 12 weken denk ik zo om ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”