Tussen alle ellende door ook nog een opmerkelijk bericht: door de aardbeving zijn de dagen 1,6 microseconde korter geworden, maar blijkbaar gebeurt dat wel vaker bij zulke zware aardbevingen.
gelezen op Nu.nlKlik
Moderator: Moderafo's
schaapje schreef:
Beste Horeb,
Ik wil nog je nog eens laten lezen wat ik hier geschreven heb.
Horeb schreef:schaapje schreef:
Beste Horeb,
Ik wil nog je nog eens laten lezen wat ik hier geschreven heb.
blijkbaar wil je van mij alleen lezen wat in je straatje past. je verdraait mijn woorden. mogelijk kun je een eerlijke reactie geven op mijn latere post.
het valt mij op dat jij en Riska ten koste van alles willen vasthouden aan jullie romantische godsbeeld. ook als de bijbel daar duidelijk andere dingen over spreekt.
stop nu eens met "op de man spelen", en geef aan vanuit de bijbel dat God NIET degene is die de oordelen over de aarde brengt vanwege de zonden van het mensdom.
het gaat er tenslotte niet om wat ik en jij er van denken, maar wat de bijbel ons er van zegt!
Mvg Horeb
jaapo schreef:Mijn geloof is niet, dat God hier straft voor de zonde. Als dat zo is, dan zou God in mijn ogen een wreed, onrechtvaardig en onbetrouwbaar God zijn. Het verhaal van Jezus slaat dan ook nergens meer op. Wij weten allen, dat bij alle grote rampen en kleine rampen in ons persoonlijk leven, er altijd slachtoffers zijn, die gelovig waren en geredden die ongelovig waren. En omgekeerd evenzo. Natuurrampen gebeuren, evenals kleine rampen als ongeneeslijke ziekten, auto-ongelukken, een kind verliezen, enz., enz. En ze treffen gelijkelijk gelovigen en ongelovigen. Kon God het tegenhouden? Wilde Hij het niet tegenhouden? Wij moeten accepteren, dat er vele vragen (voorlopig) onbeantwoord blijven. Rampen waren er ook in de tijd, dat Jezus op aarde was. Enkele keren heeft hij gezegd, dat het niet door de zonde kwam. In Jezus'tijd zijn niet alle blinden ziende geworden, niet alle verlamden opgericht, niet alle gestorvenen opgewekt. Wij kunnen alleen maar bidden om kracht voor de slachtoffers waar ook ter wereld en voor ons zelf, als het in ons leven rampzalig wordt. En bidden om zegen voor hulpverleners. En waar mogelijk zelf iets doen. Al die honderdduizenden Japanners zijn nu door de moderne media ineens op onze weg gekomen en onze naasten geworden. Ook al zijn ze niet gelovig! Dat is mijn geloof. Denkt u anders? Het zij zo.
meribel schreef:@schaapje,
dat oa de aardebevingen een teken van de eindtijd is ben ik met je eens. Maar daarbij is het toch ook zo dat we als mensheid deze oordelen zelf over ons afroepen/hebben afgeroepen? Waarom zijn ze anders voorspeld? Waarom is het nodig/moet het zo gaan? Als Jezus niet tijdig terug zou komen zouden we zelf de aarde al lang in de vernieling hebben geholpen hebben denk ik, is het niet door middel van een oorlog, dan wel door middel van een giga kernramp. Het troost mij dat ik weet dat Jezus terugkomt voordat de wereld vergaat.
ook ben in overtuigd dat we in zonde geboren en ontvangen zijn, en als ik in het paradijs had gestaan had ik net zo geantwoord als adam ( in mijn geval als eva ) , helaas, dat weet ik omdat ik zo nog steeds dagelijks antwoord. "ja ik heb zonde gedaan..maar ( en dan komt er weer een maar...) het was niet helemaal mijn fout want die ander...die...die deed mee"
Zonder de genade van Jezus ben ik niets.
Mortlach schreef:HIER een filmpje zoals een tsunami er dus vanaf de grond uitziet. Lijkt allemaal mee te vallen in het begin, maar na 5 minuten worden er hele gebouwen meegesleept. Hoe begin je met zoiets te verwerken, op te ruimen en terug op te bouwen?
meribel schreef:Als God niet straft voor zonde is Hij dan rechtvaardig?
En hoe pas het verhaal van Noach daarin?
schelpje3 schreef:Mortlach schreef:HIER een filmpje zoals een tsunami er dus vanaf de grond uitziet. Lijkt allemaal mee te vallen in het begin, maar na 5 minuten worden er hele gebouwen meegesleept. Hoe begin je met zoiets te verwerken, op te ruimen en terug op te bouwen?
Ik heb net dit filmpje bekeken, het is zo angstaanjagend ! Idd, het viel eerst mee, maar het blijft maar stromen, steeds meer, steeds harder. En die stem blijft omroepen, de sirene gaat maar, maar de mensen die kijken, zwijgen.
schaapje schreef:meribel schreef:Als God niet straft voor zonde is Hij dan rechtvaardig?
En hoe pas het verhaal van Noach daarin?
Niemand zegt dat God niet straft voor de zonde.
In de tijd van Noach moet het heel erg geweest zijn, als je leest dat
het God rouwde in zijn hart dat Hij de mens gemaakt had.
Maar Noach vond genade door zijn geloof in God.
Mortlach schreef:schelpje3 schreef:Mortlach schreef:HIER een filmpje zoals een tsunami er dus vanaf de grond uitziet. Lijkt allemaal mee te vallen in het begin, maar na 5 minuten worden er hele gebouwen meegesleept. Hoe begin je met zoiets te verwerken, op te ruimen en terug op te bouwen?
Ik heb net dit filmpje bekeken, het is zo angstaanjagend ! Idd, het viel eerst mee, maar het blijft maar stromen, steeds meer, steeds harder. En die stem blijft omroepen, de sirene gaat maar, maar de mensen die kijken, zwijgen.
Het lijkt me voornamelijk dat je denkt veilig op een gebouw te staan, maar dat dat water maar blijft stijgen en er ineens gebouwen zoals waar je zelf op staat wegdrijven...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten