sterilisatie man

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: sterilisatie man

Berichtdoor Galateia » 18 aug 2010 06:55

schelpje3 schreef:Wat ik bedoel, IN HET ALGEMEEN: de een wil dolgraag kinderen, maar het gaat niet, de ander wil ze niet (meer)
Ik vind dat eerlijk gezegd nogal moeilijk.
Ik zeg: nogmaals, in het algemeen, er kunnen persoonlijke omstandigheden zijn, ik weet het, maar iedereen kan hier de schrijnende verhalen lezen van soms wanhopige vrouwen (mannen)
Dus dit kwam zo in me op..
sorry als ik iemand gekwetst heb hiermee.

Waarom is dat moeilijk? Moet iedereen die dat kan dan maar kinderen op de wereld zetten, omdat er ook stellen zijn, die dat zou graag zouden willen, maar waarbij het niet lukt? Dat slaat toch nergens op. Een kinderwens is heel persoonlijk. En je hebt het er waarschijnlijk moeilijk mee vanuit jouw eigen situatie, waarin je gelukkig bent met je kinderen.

Ik ben ook moeder en dol op mijn kind en ik snap bijvoorbeeld niet, dat men zo moeilijk kan doen over een adoptie. En ik snap diep van binnen al helemaal niet dat er mensen zijn die maar kinderen blijven verwekken, terwijl er zoveel kinderen in tehuizen wonen over de hele wereld. Maar dat is mijn persoonlijke visie op de wereld, niet die van anderen. En dus vind ik helemaal niet, dat iedereen maar kinderen moet krijgen op de manier, hoe ik dat graag wil. Dat doe ik lekker zelf wel.

Nou ja, je snapt me wel. De een wil wel graag kinderen, de ander niet. En je krijgt ze niet 'voor de ander', zeg maar.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 aug 2010 10:21

Dit is een forum waarop je allemaal een eigen mening mag hebben, een christelijk forum bovendien.
In mijn persoonlijk geloof KRIJG je kinderen toebedeeld.
Ik heb mijn reactie genuanceerd, omdat ik heel wel bewust ben van de 2 kanten van het verhaal.
Het is nl een heel stuk emotie, als het over kinderen krijgen gaat.
Wat krijg ik nu voorlopig nog te lezen, mensen die bijvallen dat je kinderen min of meer toch bewust "neemt of krijgt".
Wat is het nut om hier neer te zetten dat je gesteriliseerd bent en je dus niet meer naar de drogist hoeft ?
Nogmaals, het is geen aanval van mij, maar een forum is nu eenmaal om mening met elkaar te bespreken.
Dus mag ik mijn verwondering toch ook kenbaar maken ?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 aug 2010 10:49

marcel081276 schreef:ik ben benieuwd of hier mensen ervaring mee hebben. mijn vrouw had zo haar twijfels en ik wist allang dat ik geen kinderen zou willen, dus overwegen we dat ik mij laat sterliseren. het is volgens mij een kleine ingreep maar ben toch een beetje voorzichtig.. dus ik ben benieuwd hoe jullie (als die er zijn) ervaringen hiermee zijn.

Hier wordt dus op gereageerd, dat is het nut van een forum. Men kan daar van gedachten wisselen. Er zijn ook legio christenen gesteriliseerd omdat ze geen kinderwens (meer) hebben. We hebben daarin zelf onze verantwoordelijkheid om met vruchtbaarheid om te gaan. De een kiest voor sterilisatie en een ander hoopt maar dat ze niet meer zwanger wordt dmv natuurlijke anti conceptie of what ever.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 aug 2010 11:15

schelpje3 schreef:Ik heb mijn reactie genuanceerd, omdat ik heel wel bewust ben van de 2 kanten van het verhaal.

Dan kan je je vast wel voorstellen dat het besluit om geen kinderen te willen ook iets emotioneels is. Zoiets besluit je heus niet zomaar van de ene op de andere dag, vooral niet omdat veel mensen er zo op reageren als jij: vol onbegrip.

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 18 aug 2010 11:56

schelpje3 schreef:Dit is een forum waarop je allemaal een eigen mening mag hebben, een christelijk forum bovendien.
Ik heb mijn reactie genuanceerd, omdat ik heel wel bewust ben van de 2 kanten van het verhaal.
Wat krijg ik nu voorlopig nog te lezen, mensen die bijvallen dat je kinderen min of meer toch bewust "neemt of krijgt".
Wat is het nut om hier neer te zetten dat je gesteriliseerd bent en je dus niet meer naar de drogist hoeft ?
Nogmaals, het is geen aanval van mij, maar een forum is nu eenmaal om mening met elkaar te bespreken.

het nut is dat sommige mensen hier wilden weten of ik het al gadaan had en of het meegevallen was dus laat ik even weten hoe het er voor stond.
En kinderen neem je inderdaad, je kiest er zelf voor of je ze neemt of niet, en als je ze niet KAN krijgen is dat inderdaad een probleem maar als jij geloofd dat God kiest wie er wel en wie er geen kinderen krijgen moet je de oplossing denk bij God zoeken.
Maar ik denk ook dat we onze verantwoording moeten nemen in deze wereld, er zijn al zoveel mensen en waar gaat deze aarde aan kapot? Aan de grootste vervuiler, de mens.
Dat punt heeft bij mij ook mee geteld bij onze beslissing.
Dan zeg je misschien, God is zo wijs voor een oplossing maar we hebben ook hersens gekregen!
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 aug 2010 12:24

Lalage schreef:
schelpje3 schreef:Ik heb mijn reactie genuanceerd, omdat ik heel wel bewust ben van de 2 kanten van het verhaal.

Dan kan je je vast wel voorstellen dat het besluit om geen kinderen te willen ook iets emotioneels is. Zoiets besluit je heus niet zomaar van de ene op de andere dag, vooral niet omdat veel mensen er zo op reageren als jij: vol onbegrip.

Onbegrip ? OMDAT IK HEEL WEL BEWUST BEN VAN DE 2 KANTEN VAN HET VERHAAL !

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 aug 2010 12:28

marcel081276 schreef:
schelpje3 schreef:Dit is een forum waarop je allemaal een eigen mening mag hebben, een christelijk forum bovendien.

het nut is dat sommige mensen hier wilden weten of ik het al gadaan had en of het meegevallen was dus laat ik even weten hoe het er voor stond.
En kinderen neem je inderdaad, je kiest er zelf voor of je ze neemt of niet, en als je ze niet KAN krijgen is dat inderdaad een probleem maar als jij geloofd dat God kiest wie er wel en wie er geen kinderen krijgen moet je de oplossing denk bij God zoeken.
Maar ik denk ook dat we onze verantwoording moeten nemen in deze wereld, er zijn al zoveel mensen en waar gaat deze aarde aan kapot? Aan de grootste vervuiler, de mens.
Dat punt heeft bij mij ook mee geteld bij onze beslissing.
Dan zeg je misschien, God is zo wijs voor een oplossing maar we hebben ook hersens gekregen!

Jij probeert dmv een sterilisatie ( de gem man "zet 2 kinderen op de wereld") te voorkomen dat de aarde te vol zou worden ?
Volgens mij is hier in het westen een natuurlijk evenwicht, de een krijgt er 10, de ander niets, of 1.
In het arme verre oosten, krijgen ze idd veel meer kinderen, maar de sterfte is daar enorm.
Marcel: denk jij dat wij met onze beperkte verstand de wereldproblemen zouden kunnen oplossen, door ons kindertal zelf te bepalen ?
Ik betwijfel dat.
Zou volgens jou iedereen dus maar 2 kinderen mogen bijv, omdat het anders te vol zou worden in Nederland ?
Nederland vergrijst, men verwacht dat er straks te weinig jongeren zijn om de ouderen te verzorgen.

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 18 aug 2010 16:15

mijn voornaamste reden voor de sterilisatie was dat ik kinderen een verschrikking vind, ik moet er niet aan denken dat ze hier in huis lopen!!
maar ik vind het inderdaad een geweldig idee max. 2 kinderen per gezin, het zal er wel nooit van komen maar het idee is oke.
en het geeft mij inderdaad een goed gevoel dat ik er voor zorg dat er minder mensen op deze aarde komen, ook al is het een druppel op een hele grote gloeiende plaat.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 aug 2010 16:16

Je bent zelf ook kind geweest :wink:

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 18 aug 2010 16:19

klopt, maar dat veranderd totaal niets aan mijn idee over kinderen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 aug 2010 16:29

Nee dat begrijp ik nu wel, je vrouw meteen ook van hetzelfde idee ?

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 18 aug 2010 17:35

nee niet meteen, eerst had ze nog twijfels maar nu ze ziet bij haar zussen hoeveel gedoe en tijd het kost is ze behoorlijk genezen.

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 18 aug 2010 18:34

marcel081276 schreef:nee niet meteen, eerst had ze nog twijfels maar nu ze ziet bij haar zussen hoeveel gedoe en tijd het kost is ze behoorlijk genezen.

las alleen de laatste reactie dus weet verder totaal niet wat er hier allemaal besproken is, maar het woord `genezen` stootte mij behoorlijk tegen de borst. Alsof het anders een ziekte is om wel kinderen te willen!! Om in jouw woordkeuze te blijven zou ik bijna zeggen, jammer dat je vrouw genezen is...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 aug 2010 19:35

marcel081276 schreef:nee niet meteen, eerst had ze nog twijfels maar nu ze ziet bij haar zussen hoeveel gedoe en tijd het kost is ze behoorlijk genezen.

Gedoe en tijd !
Toen ik zwanger was van de 1e en totaal geen idee had wat mij te wachten stond eigenlijk, was ik bij 1 van mijn zussen, een zeer druk gezin.
Heel druk, grote monden, ruzie.....
Ik kwam overstuur thuis, DIT wilde ik helemaal niet. Bah, ik had er geen zin meer in.
Ons kindje werd geboren en het werd zo anders !
Nu, jaaaaren later, met alles wat ik nu weet, ondanks dat, heb ik geen spijt.
Je krijgt geen hemel op aarde als je kinderen krijgt, integendeel, maar weet intussen dat God het wil zegenen als je je aan Zijn Wijze Raad overgeeft.
Als wij denken het verdriet/de tegenzin/hekel, of wat dan ook, op onze eigen manier denken op te lossen, kom je bedrogen uit.
Juist als ik dacht: o o, het gaat verkeerd en ik kon het in Handen van Hem geven, ging het veel beter, echt waar.
Dat klinkt misschien voor jou zweverig Marcel, of naief, maar niet !
Ik kan niet teveel op details ingaan, maar heb menigmaal mogen ervaren, dat wij alles aan God mogen overlaten, ook de familyplanning.
Ik val je niet aan op je beslissing, je hebt gedaan wat je dacht dat je moest doen, maar had graag gelezen, JUIST HIER, dat je alles van de HEERE mocht ontvangen. Ik gun jou EN je vrouw, dat geloof !

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 18 aug 2010 19:53

Het is fijn voor jou dat het allemaal voor jullie zo is uitgepakt, dat meen ik, maar dat gaat voor ons zeker niet werken, ik ben zwaar gelovig opgevoed en heb nog lang gelooft dat alles wat in de bijbel stond de waarheid was.
Alleen ben ik tot heel andere inzichten gekomen die voor mij waarheid zijn geworden, waar ik mij veel zekerder bij voel.
Ik geloof zeker in God, alleen niet zoals ik de bijbel beschreven word.
Dus ik ben heel blij met mijn keuze van de sterilisatie en heb er nog geen promille spijt van en ik weet dat ik er ook geen spijt of iets dergelijks van ga krijgen.

Terug naar “Archief”