Moderator: Moderafo's
Cisca schreef:Dat kan inderdaad, is alleen misschien moeilijker om over te beginnen, heb je vaak weer een aanleiding voor nodig.
*Annet* schreef:Toen ik een half jaar getrouwd was ofzo vroeg iemand aan me of ik al verlangde naar kinderen. Ik schrok me het ik weet niet wat dat iemand dat aan me vroeg. Niet omdat we ze wel of niet konden krijgen maar gewoon dat iemand dat "zomaar" aan me vroeg.
-petje af- schreef:Nou dat ben ik niet met je eens Teuntje!
Volgens mij rust er niet zo zeer een taboe op, maar ik denk dat anderen ook wel aanvoelen dat het gevoelig ligt. Ik vind het een beetje lastig dat je het alleen maar van je eigen kant bekijkt!
Helemaal in het begin is het een gevoelig onderwerp, dan zou je bij wijze van spreken dichtklappen of gaan huilen als mensen er naar vragen. Maar na verloop van tijd kun je er zelf beter mee uit de voeten, maar dat betekent niet dat de mensen om je heen dat ook kunnen.
Je kunt de drempel voor een ander ook lager maken door er zelf over te beginnen, daarmee laat je zelf zien dat je er wel over wil praten.
Ik krijg wel een beetje het idee dat je je ook 'een soort van zielig' laat praten dan. Wees zelf ook duidelijk!
*Annet* schreef:Ik weet niet of dat "in onze kringen" wel of niet kan. Het is denk ik net waar je woont en hoe de mensen zijn met wie je omgaat. Misschien is het ook iets wat je zelf onbewust uitstraalt?
Marnix schreef:Gewoon normaal antwoord op geven? Misschien is het beangstigend als je uit een cultuur komt waar men verwacht dat je wel snel aan de kinderen gaat ofzo, maar zo moet je het denk ik niet zien Het is gewoon belangstellend, informerend. In dit geval. Lijkt mij Gewoon eerlijk antwoord op geven, je hebt niks te verbergen toch?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten