Geslachtsverandering

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 jan 2007 19:40

Gershwin schreef:Volgens mij doe je toch iets fout als je in elke homo een bedreiging ziet, BL :)

Mijn strategie is dan altijd om te zorgen dat die homo banger voor mij is dan andersom. 8)

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 18 jan 2007 19:40

Harm-J schreef:
Boekenlezer schreef:je vangt toch iets op van de verkeerde kant die jou dan op een bepaalde manier ziet. En dat is gewoon niet fijn.

Denk jij nu echt (even omdraaien) als een vrouw naar jou kijkt, dat ze wat in jou ziet? Misschien
kijkt ze nog wel eens goed om te zien om te denken....nog niet met een zak over zijn hoofd? :mrgreen:

Ik hoop toch echt dat jij jezelf niet grappig vind? Je hebt zeker geen idee hoe erg je mensen kunt kwetsen hier mee! Hoe durf je! Doe even normaal, zoiets zeg je toch niet tegen iemand, en al helemaal niet op die manier? Je zal het vast niet menen (hoop ik) maar dat maakt geen verschil, nogmaals, je kunt mensen ongelofelijk veel pijn doen hiermee!

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 18 jan 2007 19:58

L'être extraterrestre schreef:
Harm-J schreef:
Boekenlezer schreef:je vangt toch iets op van de verkeerde kant die jou dan op een bepaalde manier ziet. En dat is gewoon niet fijn.

Denk jij nu echt (even omdraaien) als een vrouw naar jou kijkt, dat ze wat in jou ziet? Misschien
kijkt ze nog wel eens goed om te zien om te denken....nog niet met een zak over zijn hoofd? :mrgreen:

Ik hoop toch echt dat jij jezelf niet grappig vind? Je hebt zeker geen idee hoe erg je mensen kunt kwetsen hier mee! Hoe durf je! Doe even normaal, zoiets zeg je toch niet tegen iemand, en al helemaal niet op die manier? Je zal het vast niet menen (hoop ik) maar dat maakt geen verschil, nogmaals, je kunt mensen ongelofelijk veel pijn doen hiermee!

Mwah... hij heeft wel een punt. Mannen zijn zo bang dat er homo's achter ze aankomen, terwijl ze dat niet zijn voor vrouwen. Als de meeste vrouwen niks in je zien, waarom zouden homo's opeens wel wat in je zien?

Net alsof mannen je gelijk willen verkrachten... dat is toch nergens op gebaseerd? Dan ben je jezelf alleen maar gek aan het maken. Ik snap die homofobie echt niet. Het is volslagen irrationeel.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 18 jan 2007 20:15

Ik ook niet, maar dat is geen reden om te zeggen dat vrouwen hem niet leuk vinden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 jan 2007 20:34

L'être extraterrestre schreef:Ik ook niet, maar dat is geen reden om te zeggen dat vrouwen hem niet leuk vinden.

Dat zegt Harm-J ook helemaal niet van Boekenlezer, want hij zei: 'misschien..'

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 jan 2007 22:16

Harm-J schreef:Denk jij nu echt (even omdraaien) als een vrouw naar jou kijkt, dat ze wat in jou ziet? Misschien
kijkt ze nog wel eens goed om te zien om te denken....nog niet met een zak over zijn hoofd? :wink:

Boekenlegger, echt waar, jouw ideeën en invullingen van wat mensen mogelijk zouden kunnen
denken volgens jou, dient hoognodig wat te worden bijgeschaafd.

Roodkapje schreef:Mwah... hij heeft wel een punt. Mannen zijn zo bang dat er homo's achter ze aankomen, terwijl ze dat niet zijn voor vrouwen. Als de meeste vrouwen niks in je zien, waarom zouden homo's opeens wel wat in je zien?

Net alsof mannen je gelijk willen verkrachten... dat is toch nergens op gebaseerd? Dan ben je jezelf alleen maar gek aan het maken. Ik snap die homofobie echt niet. Het is volslagen irrationeel.

Of ze me zouden willen verkrachten is gewoon helemaal niet aan de orde. Daar ben ik ook helemaal niet bang voor. Volgens mij wordt hier weer van alles en nog wat van mijn bewoordingen gemaakt, en door de eigen fantasie ingevuld, zodat er ineens gedachten op tafel komen die ik helemaal niet zo in mijn hoofd had.
Ach, ik ken dat al langer dan vandaag: het is de hyperirritante trek die je bij mannen zo vaak tegenkomt. Je vertelt iets, en ze denken wel te weten wat er speelt, en weten precies voor je te vertellen hoe de vork in de steel zit. (Wat je fout doet, wat je wel moet doen, enz. En dat volgens, wat ik wel eens genoemd heb: de rationeel-kritische methode.) Wil je de werkelijkheid dan wèrkelijk aan het verstand krijgen bij zo iemand, dan kost dat vreselijk veel moeite en ontbering. Dat valt echt niet mee. Dan moet je echt even door een spervuur van niet-invoelendheid en vooroordelen heenrennen, zo is mijn ervaring. (In damestaal heet dat geloof ik: 'mannen weten alles beter'.) In dat opzicht heb ik dames als stukken prettiger ervaren als gesprekspartner over zaken, die met mijn gevoel te maken hebben. Ze luisteren naar je, bekritiseren je niet gelijk, maar voelen met je mee, en communiceren dan ook echt met je, op een manier die nut heeft. Ze snappen het fenomeen intuïtie ook veel beter, zodat je zaken die daarmee betrekking hebben, met hen zinvol kan bespreken. Kom daar bij veel mannen met hun lompe boerenbenadering maar eens om! Ik chargeer wat, met deze indeling van mannen en vrouwen. Want er bestaan ook goede mannen, die wel hun invoelingsvermogen laten werken, en ongetwijfeld doen ook niet alle vrouwen het goed. Maar zo ziet het beeld er vanuit mijn ervaring globaal uit.
Goed, ik dwaal geloof ik een beetje af.

Over verkrachten gingen mijn gedachten helemaal niet. Zelfs niet over aanzoeken e.d.
Maar als het nog veel subtieler is, als ik intuïtief iets voel wat van de verkeerde kant komt, vind ik dat gewoon onprettig. Ook al wordt er dan geen woord gewisseld. Niks meer, niks minder. (Als er dan meer van de verkeerde kant komt uiteraard ook. Maar daar heb ik gelukkig nooit echt mee te maken gehad.) Is daar iets mis mee? Zijn we al in zo'n fanatieke anti-homofobie terecht gekomen dat dat al verboden is?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 jan 2007 22:17

Harm-J schreef:Denk jij nu echt (even omdraaien) als een vrouw naar jou kijkt, dat ze wat in jou ziet? Misschien
kijkt ze nog wel eens goed om te zien om te denken....nog niet met een zak over zijn hoofd? :wink:

Boekenlegger, echt waar, jouw ideeën en invullingen van wat mensen mogelijk zouden kunnen
denken volgens jou, dient hoognodig wat te worden bijgeschaafd.

Roodkapje schreef:Als de meeste vrouwen niks in je zien...

Ik weet helemaal niet zo precies wat vrouwen wel of niet in mij zien. Boeit ook niet, want dat is oeverloos gespeculeer, waar je geen moer mee opschiet.
Dit bedoel ik dus. Het is een beetje: de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Want Harm-J begint al met te suggeren wat ik zou denken. Dat zou helemaal fout zijn. Nee, ik moet er niet zo snel wat van denken. Maar degene die dat nu het hardste doet, lijkt Harm-J zelf wel. Het mag dan in de vorm van een 'wat als'-verhaaltje gaan, de suggestie ligt er toch duidelijk in.
Ondertussen suggereert dat wel, alsof hij heel goed zou weten wat ik denk. Om vervolgens met een verhaal te komen, waar ik me helemaal niet in herken. Denken voor een ander heet dat geloof ik ook wel.

En wat Roodkapje hier zegt, is niks anders dan de omgekeerde versie van 'als de meeste vrouwen heel veel in je zien'. Oké, weliswaar een beter werkbare versie dan die veel te positieve, die ik nu noem. (Verwachtingen laag houden voorkomt immers een enorme hoop teleurstellingen.) Maar toch, het is een wijze van denken die ook zo zijn beperkingen heeft. Blanco beginnen, nergens vanuit gaan, en dan eerst eens goed opletten wat je te wachten staat, vind ik een wat betere methode. (Al zul je ongetwijfeld onbewust wel je verwachtingspatronen hebben. Dat zij dan zo. Streven naar perfectie wil ik ook weer niet als huiswerkopgave meegeven, want dat is ook nogal zinloos.)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 jan 2007 22:23

Gershwin schreef:Volgens mij doe je toch iets fout als je in elke homo een bedreiging ziet, BL :)

Kijk, dat is een stuk sympathieker verwoord. Al is het misschien een tikje belerend. Maar goed, ik zou nog mijn best kunnen doen om het positief op te vatten.

'k Heb niet zo veel tijd. Sterker nog: mijn tijd is al helemaal op.
Goed, laat ik dan dit zeggen: deze vermaning komt wat 'remonstrants' op mij over. :mrgreen: Een beetje zo van: zet die knop nou eens gewoon om... terwijl ik met mijn hand helemaal niet bij die knop kan! :( En ach, eigenlijk kan het me ook niet zo veel schelen. Ik kan mijn energie wel nuttiger gebruiken dan mij druk maken over dit soort gevoeligheden van mij. :lol:

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 18 jan 2007 23:37

Harm-J schreef:Want Harm-J begint al met te suggeren wat ik zou denken. Dat zou helemaal fout zijn. Nee, ik moet er niet zo snel wat van denken. Maar degene die dat nu het hardste doet, lijkt Harm-J zelf wel. Het mag dan in de vorm van een 'wat als'-verhaaltje gaan, de suggestie ligt er toch duidelijk in.
Ondertussen suggereert dat wel, alsof hij heel goed zou weten wat ik denk. Om vervolgens met een verhaal te komen, waar ik me helemaal niet in herken. Denken voor een ander heet dat geloof ik ook wel.

Wat jij toch allemaal uit een stukje tekst van mij denkt te kunnen persen.

Misschien volgende keer als je iets niet duidelijk is, gewoon een vraag aan Harm-Jan stellen...
Liever geen pb...daar word hij fobisch van...
Laatst gewijzigd door Harm-J op 18 jan 2007 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 18 jan 2007 23:37

Boekenlezer schreef:En wat Roodkapje hier zegt, is niks anders dan de omgekeerde versie van 'als de meeste vrouwen heel veel in je zien'. Oké, weliswaar een beter werkbare versie dan die veel te positieve, die ik nu noem. (Verwachtingen laag houden voorkomt immers een enorme hoop teleurstellingen.) Maar toch, het is een wijze van denken die ook zo zijn beperkingen heeft. Blanco beginnen, nergens vanuit gaan, en dan eerst eens goed opletten wat je te wachten staat, vind ik een wat betere methode. (Al zul je ongetwijfeld onbewust wel je verwachtingspatronen hebben. Dat zij dan zo. Streven naar perfectie wil ik ook weer niet als huiswerkopgave meegeven, want dat is ook nogal zinloos.)

Als je nou eens gewoon probeert om op mijn hele post in te gaan, zeg maar op de boodschap ervan, dan ga ik es proberen om inhoudelijk te reageren, want wat je nu zegt is geen reactie op datgene wat ik zei. Het heeft er helemaal niets mee te maken zelfs. :roll:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 19 jan 2007 06:36

Boekenlezer schreef:Volgens mij wordt hier weer van alles en nog wat van mijn bewoordingen gemaakt, en door de eigen fantasie ingevuld, zodat er ineens gedachten op tafel komen die ik helemaal niet zo in mijn hoofd had.

Dan zou je toch eens moeten proberen je zorgvuldiger uit te drukken, want ik volgde precies dezelfde gedachtenlijn van de andere forummers.

Maar als het nog veel subtieler is, als ik intuïtief iets voel wat van de verkeerde kant komt, vind ik dat gewoon onprettig. Ook al wordt er dan geen woord gewisseld. Niks meer, niks minder. (Als er dan meer van de verkeerde kant komt uiteraard ook. Maar daar heb ik gelukkig nooit echt mee te maken gehad.) Is daar iets mis mee? Zijn we al in zo'n fanatieke anti-homofobie terecht gekomen dat dat al verboden is?

Homofobie is een zwakte in onszelf en heeft niets met de homo's te maken. Alleen zijn zowel de homo's en wij daar allebei slachtoffer van. Het lijkt mij dan ook iets waar je wat aan wilt doen.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 19 jan 2007 12:12

Boekenlezer schreef: Dat bedreigende wat ik een homofiele gerichtheid wel vindt hebben. Want ook al zullen zeker niet alle homomannen voor me vallen, er is toch altijd een 'je weet maar nooit'-factor, en dat blijf ik een enge gedachte vinden. Natuurlijk is mijn positie dan gelijk helder, maar toch... je vangt toch iets op van de verkeerde kant die jou dan op een bepaalde manier ziet. En dat is gewoon niet fijn.

Wat ben je toch griezelig! Denk je nou echt dat er één homo op je zou vallen als zulk soort denigrerende utspraken doet? Hou op man, homo's hebben óók smaak!

En hou's op om over de 'verkeerde kant' te spreken! 't Is maar net aan welke kant je staat! Ik zeg tegen jou toch ook niet dat je voor mij van de verkeerde kant bent?

Sowieso vind ik het superstom om hier homo's bij te halen. Transseksualiteit is totaal iets anders!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 19 jan 2007 16:12

Boekenlezer schreef:Dat bedreigende wat ik negers wel vindt hebben. Want ook al zullen zeker niet alle negers voor me vallen, er is toch altijd een 'je weet maar nooit'-factor, en dat blijf ik een enge gedachte vinden. Natuurlijk is mijn positie dan gelijk helder, maar toch... je vangt toch iets op van de gekleurde kant die jou dan op een bepaalde manier ziet. En dat is gewoon niet fijn.
Maar als het nog veel subtieler is, als ik intuïtief iets voel wat van de gekleurde kant komt, vind ik dat gewoon onprettig. Ook al wordt er dan geen woord gewisseld. Niks meer, niks minder. (Als er dan meer van de gekleurde kant komt uiteraard ook. Maar daar heb ik gelukkig nooit echt mee te maken gehad.) Is daar iets mis mee? Zijn we al in zo'n fanatieke anti-racisme terecht gekomen dat dat al verboden is?

Beantwoordt dit je eigen vraag?

Persoonlijk vind ik homofobie net zo verachtelijk als racisme, discriminatie tegen vrouwen, en alle andere vormen daarvan. Het hebben over de "verkeerde" kant is ook een label dat ik niet zou gebruiken. Taal is krachtig en het laatste wat je wil is met je taalgebruik je eigen fobie bekrachtigen, of net zo erg, anderen negatief beïnvloeden.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 jan 2007 17:54

Denkertje21 schreef:
Boekenlezer schreef: Dat bedreigende wat ik een homofiele gerichtheid wel vindt hebben. Want ook al zullen zeker niet alle homomannen voor me vallen, er is toch altijd een 'je weet maar nooit'-factor, en dat blijf ik een enge gedachte vinden. Natuurlijk is mijn positie dan gelijk helder, maar toch... je vangt toch iets op van de verkeerde kant die jou dan op een bepaalde manier ziet. En dat is gewoon niet fijn.

Wat ben je toch griezelig! Denk je nou echt dat er één homo op je zou vallen als zulk soort denigrerende utspraken doet? Hou op man, homo's hebben óók smaak!

En hou's op om over de 'verkeerde kant' te spreken! 't Is maar net aan welke kant je staat! Ik zeg tegen jou toch ook niet dat je voor mij van de verkeerde kant bent?

Sowieso vind ik het superstom om hier homo's bij te halen. Transseksualiteit is totaal iets anders!

Ha Denkertje, héél tactisch ook..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 jan 2007 17:59

Hehe, Denkertje ragt er idd weer eens als een echte relnicht overheen. 8)

Terug naar “Archief”