Lichtwekker voor winterdip

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daatje123

Re: Lichtwekker voor winterdip

Berichtdoor Daatje123 » 05 nov 2009 10:29

Ja, dat had ik eerst ook. Maar ben nu zo blij met de wekker dat ik hem ook niet wil uitlenen :wink: . Je kunt hem ook kopen en dan eventueel terugbrengen. Volgens mij mag dat gewoon.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 nov 2009 10:35

Ja en wat ik me dan ook nog afvraag, met het oog op de toekomst ;)
Hoe doe je dat als je op andere tijden uit je bed moet?
Om het op ons te betrekken over een half jaar: ik moet om 7 uur m'n bed uit, Marnix pas om een uur of 8. Toch een beetje zielig als ik dan voor 7 uur dat ding al actief heb. Marnix wordt namelijk veel sneller wakker, écht wakker. Ik doe daar veel langer over. Dat is dan toch onhandig? Of nouja, misschien kan hij dan ook uit bed om de was op te vouwen ofzo :P
pobody's nerfect

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 05 nov 2009 12:27

Jo'tje schreef:Je zou die dingen eigenlijk moeten kunnen lenen. Ik zou het best willen uitproberen, maar die €80 weerhoudt me er wel van om zo'n lamp 'even' aan te schaffen.

In de doos zat bij mij een papier dat je binnen 30 dagen de lamp naar philips terug kan sturen als het niet bevalt.

Er staat trouwens wel in de handleiding dat de een gevoeliger is voor licht, dus dat het mogelijk is dat anderen er eerder wakker van worden.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 05 nov 2009 12:38

De een is er inderdaad gevoeliger voor. Ik ben sneller wakker dan mijn man. Die slaapt zo diep en merkt nu niet echt verschil met de lichtwekker. Maar goed, hij heeft een paar hele korte nachten achter de rug, dus niet echt goede vergelijking.

Als ik er later uitmoet heb ik er geen last van om nog even te snoozen... Maar goed, dat is persoonlijk. Handig toch als Marnix er eerder uit gaat? :wink:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 06 nov 2009 21:31

windekind schreef:Hoewel ik normaliter niet zo erg merkvast ben, zou ik in dit geval toch aanraden om een Philips te kopen in plaats van een B-merk. (En die zijn wat duurder ja, dus wachten op een aanbieding of via marktplaats eentje kopen.) Ik heb van diverse mensen uit mijn omgeving gehoord die er een hadden van de Kruidvat / Hema / Action die na een jaar kapot was of waarvan een functie het niet meer deed. Bij mensen met een Philips heb ik dat nog nooit gehoord.

Verder geloof ik niet dat een wake up-light helpt tegen winterdepressie, daarvoor kun je beter een daglichtlamp aanschaffen. Die zijn nog een stukje duurder, maar dan heb je ook wat. :) Essieee, hoe bevalt die van jou?

Windekind

Ik heb via de thuiszorgwinkel een daylight gehuurd met super resulaat! Meer energie, beter slapen en minder somber. Ga er nu maar zelf een kopen, maar ja, hij is 239 euro!
Deze werd me aangeraden.
http://www.inc-nieuws.com/thumbnail.php?file=hand_logo_765725421.jpg&size=article_medium

Welke heb jij?

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 07 nov 2009 00:00

O, mooi zeg! Fijn dat het zo helpt! Wanneer ben je ermee begonnen? Ik ben anderhalve maand geleden begonnen en vind het ook super! Ik merk dat ik veel meer energie heb en een stuk beter slaap. Minder somber, daar merk ik helaas nog niet zoveel van.
Ik heb er een van Philips (nee, ik heb geen aandelen) en het was een rib uit m'n lijf. Maar ik vind het nu al zeer de moeite waard! :)
Alleen de mijne geeft helder wit licht en die van jou volgens mij blauw? Is dat niet vervelend? Of lijkt het alleen maar blauw?
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 07 nov 2009 17:10

Ik heb het 4 weken geleden 2 weken gedaan. Daarna moest hij terug. Deze gaf ook gewoon wit licht.
Hoe vaak en hoe lang zit jij er achter>??
Gaaf dat het bij jou ook helpt!! Gebruik je ernaast nog iets van medi? (ivm je somberheid?)

XX

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 07 nov 2009 18:44

Ik zag er vandaag één staan met i-podaansluiting voor 149,95. Toch wel een berg geld. Misschien iets voor de bruiloft :)
pobody's nerfect

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 nov 2009 20:14

@Jo'tje en anderen: Het alternatief voor een lichtwekker is de Happylight, daar ga je 's ochtends voor zitten (nadat je met veel moeite je bed uit gekropen bent). Borkdude gebruikt dat ding al een hele tijd en het helpt hem wel.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 nov 2009 10:27

Haha, maar moet ik daar dan nog eerder m'n bed voor uit ook? :mrgreen:
pobody's nerfect

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 09 nov 2009 11:54

...anders staat Marnix toch gewoon gezellig met jou op, Jo'tje? Geloof me, het is (voor jullie allebei) véél gezellig om met zijn tweeën op te staan, samen te ontbijten, etc.
:wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 nov 2009 14:22

Eerder je bed uit? Je kunt die lamp toch aanzetten als je zit te ontbijten... (Mijn Borkdude staat echt niet eerder op dan nodig!)

elvira (gast) schreef:...anders staat Marnix toch gewoon gezellig met jou op, Jo'tje? Geloof me, het is (voor jullie allebei) véél gezellig om met zijn tweeën op te staan, samen te ontbijten, etc.

Euhm... ik denk dat het met mensen met een lichtwekkerbehoefte 's ochtends niet zo gezellig is als jij denkt ;p

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 09 nov 2009 21:06

essieee schreef:
windekind schreef:Hoewel ik normaliter niet zo erg merkvast ben, zou ik in dit geval toch aanraden om een Philips te kopen in plaats van een B-merk. (En die zijn wat duurder ja, dus wachten op een aanbieding of via marktplaats eentje kopen.) Ik heb van diverse mensen uit mijn omgeving gehoord die er een hadden van de Kruidvat / Hema / Action die na een jaar kapot was of waarvan een functie het niet meer deed. Bij mensen met een Philips heb ik dat nog nooit gehoord.

Verder geloof ik niet dat een wake up-light helpt tegen winterdepressie, daarvoor kun je beter een daglichtlamp aanschaffen. Die zijn nog een stukje duurder, maar dan heb je ook wat. :) Essieee, hoe bevalt die van jou?

Windekind

Ik heb via de thuiszorgwinkel een daylight gehuurd met super resulaat! Meer energie, beter slapen en minder somber. Ga er nu maar zelf een kopen, maar ja, hij is 239 euro!
Deze werd me aangeraden.
http://www.inc-nieuws.com/thumbnail.php?file=hand_logo_765725421.jpg&size=article_medium

Welke heb jij?

Ik ken iemand die hem heeft. Elke ochtend half uurtje voor zitten, maar ze is er echt heel erg over te spreken.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 nov 2009 17:24

elvira (gast) schreef:...anders staat Marnix toch gewoon gezellig met jou op, Jo'tje? Geloof me, het is (voor jullie allebei) véél gezellig om met zijn tweeën op te staan, samen te ontbijten, etc.

Haha... Als ik om 8 uur mijn bed uit mag ga ik niet zomaar om 7 uur er uit. Kan incidenteel wel eens voorkomen, daarnaast in het weekend en 1 week in de maand als ik vroege dienst heb.

Dat is wel het nadeel van zo'n wekker, je moet wel een beetje op gelijke tijden uit bed gaan...

Daatje123 schreef:De een is er inderdaad gevoeliger voor. Ik ben sneller wakker dan mijn man. Die slaapt zo diep en merkt nu niet echt verschil met de lichtwekker. Maar goed, hij heeft een paar hele korte nachten achter de rug, dus niet echt goede vergelijking.

Als ik er later uitmoet heb ik er geen last van om nog even te snoozen... Maar goed, dat is persoonlijk. Handig toch als Marnix er eerder uit gaat? :wink:

Ik denk niet dat je goed hebt gelezen... ik ga er doorgaans juist niet eerder uit dan, alleen in het weekend misschien :)

Zo'n happylight lijkt me niet geweldig... ik ben niet iemand die goed stil kan zitten... Als het nodig is moet het, maar dat is het niet.... dan liever een lichtwekker waarbij je slapend (en wakker wordend) zoiets ook kan bereiken. Maar goed, ik weet niet wat beter werkt :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 nov 2009 17:34

Oei, ik geloof dat ik eigenlijk niet eens mee wil maken hoe jij door het huis stuitert als je nog wakkerder wakker wordt! ::))
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”